Přejít k hlavnímu obsahu

GSL code E (jako Epic!)

9. 2. 2012 | 17:31 StarCraft 2
To, co se dělo poslední dva dny v GSL se ani nedá popsat slovy. Takže se o to ani nebudu pokoušet... ... ..OK, shrneme si alespoň krátce výsledky skupin C a D. Dvou posledních v kole se šestnácti hráči.
Výchozí obrázek

To, co se dělo poslední dva dny v GSL se ani nedá popsat slovy. Takže se o to ani nebudu pokoušet... ... ..OK, shrneme si alespoň krátce výsledky skupin C a D. Dvou posledních v kole se šestnácti hráči.

Než ale začnu s rozborem a tím vším kolem, jen velmi velmi rychle popíši, jak se vlastně na GSL můžete dívat. Spousta lidí se totiž poslední dobou neustále ptá jak, kde je stream, kolik to stojí a podobně. Takže. Pokud chcete mít přístup k záznamům, vyšší kvalitě, dalším turnajům GomTV, musíte si koupit jeden z lístků. To můžete provést po registraci přímo na stránce GomTV. Protože většina z vás však za stream platit nechce, je tu i jiné řešení. Nebojte, plně legální. GomTV totiž myslí i na vás studentíky, živořící a škrty (tam spadám já). Takže co musíte udělat:

1) Přihlásit se na webu GomTV.net a to několika možnými způsoby. 1a) Standardní registrace, na mail přijde potvrzení a tak dále. Klasika. Ale pozor. Ani jeden z mých tří mailů nefungoval a celkově tento způsob hodně lidem blbne. 1b) Staňte se "fanouškem" GomTV na facebooku a pak na přihlašovací obrazovce klikněte na Connect via SNS: facebook. 1c) Přihlašte se ke GomTV na Twitteru a na přihlašovací obrazovce pak zvolte Connect via SNS: twitter (nezkoušel jsem).

Odkaz na Twitter i FB najdete na domovské stránce GomTV.net

2) Stáhněte si přehrávač Gom (Gom Player). Tady!

3) Počkejte si až poběží nějaký turnaj živě a připojte se přes web GomTV.net. (Přihlaste se. Nahoře se rozsvítí tlačítko LIVE, kliknete, vyberete nejnižší kvalitu (zeleně), objeví se dialogové okno, ve kterém vyberete GOM Player a jedete!

Tak tolik k tomu. Pojďme na zápasy skupin C a D.

 

Skupina C

 MC, GanZi, Jjakji, Parting

Skupina dvou Terranů a Protossů, ve které jsem na postup tipoval MCho a Jjakjiho. V prvním zápase se potkal GSL šampion a jediný Protoss, který kdy tuto soutěž vyhrál MC s Terranem ze SlayerS GanZim. MC ukázal, že svého soupeře bere velmi vážně a chce se s ním tahat dlouhé hodiny po mapě... a proto v první hře zahrál smrtící 8 gate na dvou základnách. Rychlá expanze od každého hráče a GanZi zvolil navázání agresí mariňáků ze 4 baracksů. Celkem standardní navázání, které je v Koreji vidět poslední dobou často. Několik mrtvých probíků, ale jinak žádný velký problém. V tom okamžiku ale MC přidal ke svým třem Gatewaím dalších pět a přešel do brutálního all-inu. Na mapě nabyla ani jediná sentry a tak to zůstalo až do konce hry. Drtivá síla Stalkerů a Zealotů se přehnala přes GanZiho jediný bunkr a rozestavěné třetí CC. GanZi se nezmohl na odpor a psal GG.

Druhá mapa byla opět ve znamení wapr gate agrese. Opět rychlá expa na obou stranách a MC se tentokrát vydal cestou 5 gatewaí se spoustou sentry. GanZi se nepoučil a jeho jediný bunkr padl ve stejném okamžiku, kdy se mu dokončil STIM. Výborné (jakože VÝBORNÉ) Forcefieldy od MCho ukončili druhou hru. MC 2:0 GanZi.

MC - zabiják nerdů

ownd by MC

 

Druhý zápas mezi Jjakjim a Partingem měl být stejně přímočarý, jako hra první, ale tentokrát se očekávalo vítězství Terrana. Parting ale ukázal, že může být Jjakjimu více než vyrovnaným soupeřem. Na Metropolis otevřel téměř ekonomickým all-inem. Po 16nexus následovala gateway, cyber core a další nexus. Parting přidal dalších sedm gatewayí ale na rozdíl od MCho, jeho agrese nebyla vůbec all-in, byl totiž na třech bázích. Po agresi (která přece jen přišla o hodně později než klasický 8gate all-in) navázal divokými upgrady a templáři. Jjakji hrál výborně celou hru, ale neztrestaná třetí základna Protosse prostě byla příliš. Parting převálcoval Jjakjiho mocnou Protosskou armádou.

Na Dual Sightu oba hráči zvolili velmi bezpečná otevření. Jjakji expandoval až s tanky a Parting až po druhé gatewayi a robu. Po zabrání expanzí Jjakji tanky ze své kompozice vypustil (možná chtěl navázat nějakým 2-2-2 all-inem, nebo tank marine útokem podobně jako v GSTL Yoda, ale Parting už měl příliš immortalů). Protoss pokračoval dál přes robo a šel do Colossů. V okamžiku Jjakjiho útoku nebyl ještě Parting na 200/200 a proto se rozhodl obětovat třetí bázi a šel do protiútoku na Jjakjiho třetí. Zde ho ale Terranská armáda sevřela a zničila útokem ze všech stran. GG, 1:1.

Daybreak začal stejně jako první hra. Super rychlá třetí pro Partinga a 8 gatewayí, které však tentokrát Jjakji neudržel tak dobře a přišel o hromadu SCVáků. Poté co mu nevyšel jeho protiútok, následovalo GG a úřadující šampion GSL prohrál první ze soubojů v RO16 (kolo se šestnácti hráči, tedy osmifinále). Velké překvapení.

 

Souboj vítězů tedy bude PvP. MC proti Partingovi. MC měl v minulosti pověst neporazitelného hráče v PvP a Partingovi nikdo nevěřil, že by mohl vůbec projít přes Jjakjiho, kde však zahrál perfektní hry. V první hře (belshir Beach) zkusil Parting zahrát 3gate expo. V okamžiku, kdy se MC o Partingově plánu dozvěděl, přidal další dva gaty na celkový počet 4. MC je mikro ďábel a Parting neměl šanci se udržet.

Druhá mapa (Entombed Valley) byla zvláštní. MC se rozhodl zkusit DT rush a Parting opět expandoval. MCho DTčka však přišla až v době, kdy Parting měl venku Robo. Observer však ještě nebyl dokončený, když se ozvalo první seknutí do Partingových jednotek, které blokovaly rampu. Když MC uviděl expanzi i to, že Parting nejspíš přijde při obraně rampy o spoustu jednotek, poslal všechny své stalkery, sentry a zealoty dopředu, postavil proxy pylon a přešel do brutální agrese. Parting toho neměl málo, síly byly celkem vyrovnané, MCho mikro však bylo mnohem lepší a Partinga čekala ještě jedna hra proti některému z Terranů. Naopak MC měl postup jistý. Skupina C bez porážky!

Nechte 4gate být!

Když ho hraje MC, proč ne...

 

Souboj poražených byl další mirror, tentokrát souboj dvou Terranů, tedy TvT. Jjakji rozhodně v roli favorita. GanZi mohl jen překvapit. V první hře to však byl Jjakji, který překvapil. Zahrál SlayerS taktiku na TvZ. Výtahová hra mariňáků a hellionů na boku GanZiho základny na Belshir Beach se ukázala jako jediná věc, na kterou GanZi nebyl připravený. Měl Vikingy, bunkry, turrety... jen ne jednotky. Rychlá hra.

Dual Sight už byl o poznání delší. GanZi se rozhodl pro mech, Jjakji pro bio s několika (2-4) tanky. V okamžiku kdy se kempící GanZi (což je samozřejmě správná taktika u mechu) vydal na pochod přes mapu do základny Jjakjiho, ten se vydal do protiútoku. Vše se přehouplo do base-tradu. GanZi měl ohromné množství tanků, které Jjakji jen tak nemohl napadnou, i když měl na supply silnější armádu. Oba si vzájemně vyčistili hlavní báze a už to vypadlo, že GanZi na tom bude o něco lépe, protože postaví nové CC, které bude bránit se svou masivní tankovou armádou... jenže se vydal na pouť za lepšími zítřky se všemi svými tanky a přesně na to Jjakjiho armáda čekala. Všechny tanky padly během vteřin a Jjakji si vybojoval příležitost utkat se s Partingem o postup.

Souboj o postup.

Obě tyto hry byly něco, co snad ještě GSL nezažilo. Naprosto dokonalé makro bitvy s neustálou akcí. Velkými souboji, ve kterých Parting přišel o veškerou svou tech armádu, než ale Jjakji doběhl k jeho expanzím, dostával už zabrat od storem a archonů nových jednotek. Obě hry se mi spojují dohromady. Snad něco nezvořu. :) První byla tuším Antiga. Naprosto dokonalá hra, přetlačování armád. Oba hráči se dostali bez větších problémů na 200/200. Klasické kompozice s Coloss vs Viking a HT vs Ghost. S Partigem to párkrát vypadlo velmi špatně, především v okamžiku, kdy na středu mapy bojoval bez svých zealotů a nakonec se musel stáhnout domů, protože mohl přijít o všechny Colossi. Perfektní Forcefieldy nejednou zachránili Partinga před téměř jistou smrtí. Jjakji ale v závěrečné bitvě neměl zrovna dobrou pozici a Partingova armáda byla vítězná, neustálá agresse na Jjakjiho Xtou (4./5.?) expanzi spolu s nekonečným proudem waprgate jendotek se ukázali jako smrtící a Parting se ujal vedení.

Na Cloud Kingdom se mělo rozhodnout. Hra probíhala téměř stejně, oba hráči na 200/200. nestálé napadání expanzí, perfektní stormy od Partinga na neviditelné templáře. Rozhodně must see hra. V okamžiku kdy Parting zatlačil na čtvrtou Jjakjiho bázi, zahnal ho Terran do kouta a Parting přišel o vše kromě několika stalkerů. Všechny Colossi, templáře, sentry, zealoty... všechno. Než se ale 200/200 armáda Jjakjiho dostala k expanzi Protosse (po chvilce nerozhodnosti) měl toho Parting zase dost na to, aby se udržel. Neustálý tlak na expanze a vyměňování armád vedlo k tomu, že hra se rozhodovala na přibližně 140 supply. Vždy, když Jjakji přišel o vikingy, Parting obnovil produkci Colossů. Když mu spálil Ghosty, nawarpoval High Templary. Nakonec toho bylo na Jjakjiho, který nebyl schopný udržet čtvrtou bázi, příliš a Parting si vydřel postup do RO8! WOW! MUST SEE!!!

Skupina C

 

 

Skupina D

NesTea, DongRaeGu, MarineKing, Genius

D jako Death! Skupina smrti. A v prvním zápase dost možná dva nejlepší Zergové světa DongRaeGu neboli DRG a Nestea (sry Leenocku). ZvZ je celkem nudná a rychlá záležitost. Ne tak v podání těchto dvou hráčů! Podobně jako jeho týmový kolega z IM Mvp, ani Nestea však neměl při volbě protihráče šťastnou ruku. Hry se mi opět pletou... omlouvám se, je toho dost, příště si budu psát poznámky (nebo okopíruji report z TL ;)). V první hře na Crossfire otevřeli oba rychlou expou a DRG zkusil navázat agresí rouchů. Ta mu však nevyšla, protože Nestea měl připraveno několik spinecrawlerů. Už to mohlo DRGmu napovědět, co se děje. Bohužel se tak nestalo. DRG chtěl pokračovat v tlaku s +1, ten ale přišel až po dokončení spire u Nesteaho. Mutové s lingy zastihli základnu DRGho nepřipravenou a zatímco Nestea útok rouchů s +1 ubránil, DRG obranu doma nezvládl. GG.

Druhá hra byla dlouhou makro hrou, které snad v ZvZ může konkurovat jedině hra DRG vs Losira na Metalopolis. Po krátké agresi s banelingy na začátku oba zvolili kompozici Rouchů a Infestorů, Nestea ještě vše osladil několika hydrami. Jeho útok na soupeře však nebyl nejlepší a DRG vše odrazil... v tom okamžiku přešel do agresivního režimu on a neustále tlačil na Nesteho třetí bázi. Nakonec toho bylo na Nesteho příliš a vaz mu zlomila ztráta téměř všech infestorů.

Rozhodující hru na Antize začal Nestea velmi agresivně. Zatímco DRG opět expandoval, Nestea produkoval zerglinga za zerglingem a posílal proudy jednotek přes mapu na základnu DRGho. Ten agresi odrazil a podařilo se mu i udržet expanzi. Nestea ale nekončil. Pokračoval s agresí banelingů a v jednom okamžiku šlo o desetinky a jeho banelingové mohli zničit celou DRGho armádu. To bylo v okamžiku, kdy se Nestea se svými 20 zerglingy stahoval z báze DRGho a DRGho se svými 20 zerglingy doprovodil až téměř k základně Nesteaho. Tam se ale Nestea setkal s posilami a honička se otočila o 180 stupňů. Nestea ale nechal na třetí základně DRGho morfovat několik banelingů. Ti se vypravili vstříc DRGho armádě, která si musela vybrat - umřít na banech nebo umřít v boji s přesilou? Nestea ale povolal své banelingy příliš pozdě a DRG stačil proklouznout do základny. Velká škoda a následný Nesteaho útok byl zničen a od toho okamžiku se vše otočilo ve prospěch DRGho a Nestea už se nedostal zpět do hry. DRG postupuje, Nestea se propadá do "loseru".

Nestea

Nestea dostal ve svém nejsilnějším match-upu

 

Marineking vs Genius. Tento zápas nabídl unikátní pohled na nestandardní hru MKPho. Na první mapě, kterou byl Dual Sight, zahrál mech, který obstál proti armádě immortalů především díky tomu, že MKP upekl Protossovi spousty probíků svými infernal helliony. Genius nebyl schopný postavit třetí a i když se mu několikrát povedlo s MKP vyměnit armádu, MKP měl tak obrovskou ekonomickou výhodu, že než stihl Genius svou armádu obnovit, od Terrana přišel další útok. GG.

Na Daybreaku hrál MKP velmi dlouho bez medivaků a přišel s pěkným útokem Ghost + Combat Shield + Stim + Concussive Shell. Útok se nakonec nekonal, protože MarineKing po scanu vyhodnotil pozici Geniuse jako dobrou a nechtěl bez medivaků zbytečně riskovat. Nakonec se však do hry starport zapojil a Genius v závěrečné bitvě přišel o všechny Colossi během chvilky a Marine King ho přejel obrovskou armádou bia. GG a Genius jde ze Nesteam.

Souboj vítězů v podání dvou zkratek. DRG vs MKP.

Naprostá jatka Terranské armády... podle všeho. Ani jednu hru jsem neviděl celou. Doplním zítra podle kluků na TL nebo podle komentářů pod článkem. Každopádně 2:0 a DRG postupuje!

Souboj Nesteaho a Geniuse jsme považoval za jasný. Rozhodovalo se na plném počtu map a dvě první byly opravdu skvělé! Na Daybreaku otevřel Genius agresí gateway jednotek, nechal se však polapit mezi expanzi a třetí základnu Nesteaho, kde ho Nestea nakonec zničil. Genius se stáhl s několika stalkery, cenné sentry však nezachránil. Nestea navázal agresí, která mu měla poskytnout dost času na rozjetí Mutalisků. Tak se stalo, a když si Genius bránil druhou expanzi (což se mu nepodařilo) Nestea naletěl s mutalisky do mainu a v okamžiku kdy je Genius uviděl, psal GG. 

V další hře otevřel Nestea 6poolem a Genius musel upustit od svého plánu na Forge FE a postavit obranný pylon s cannonem u sebe v základně. Zerglingové přišli, viděli, napadli a i přes nevhodně umístěný photon se Genius ubránil a přišel pouze o jednoho (?) probíka. Genius pokračoval do 3gate expanze a přida stargate. Nestea měl jiný plán. Dlouho zůstal na dvou bázích a rozhodl se přidat dvě spire na obrovskou hru mutalisků. Genius však chvilku před dokončením obou budov poslal do práce své phoenixe s voidraí a ti obě spire odhalili. Genius byl na muty připravený a i když si Nestea bránil svou přirozenou expu armádou crawlerů, jeho stavící se třetí byla několikrát zrušena a Nestea nebyl schopný expandovat. Velká rána pro Nesteaho přišla v okamžiku, kdy jeho letka Mutalisků potkala na středu mapy letku Phoenixů. Nestea dělal co mohl, ale Genius během několika vteřin připravil Zerga snad o osm. devět nebo dokonce deset mutů. Následný push stalkerů se nedal zastavit a přišel konec. Rozjetého Protosse se pak Nestamu nepodařilo zastavit ani ve třetí "standardní" hře a bylo jasno. Nestea následuje svého kolegu Mvpho a propadá se do Code A.

Souboj o postup a znovu Marineking s Geniusem. První mapu celkem jendoznačně vyhrál MKP a Genius byl jednou mapu, jedinou chybičku, jendo zaškobrtnutí od vyřazení (podobně jako o zápas dřív proti Nesteamu). Na Antize však ukázal, že umí zápasy otáčet , když MarineKing přišel s expanzí a následným útokem mariňáků z 5 baracksů bez addonů. Genius tlak odrazil (možná mohl o něco lépe) a jeho následný útok Colossů znamenal vyrovnání na 1:1. Dual Sight byla třetí mapa a oba hráči otevřeli standardně. Nic divokého. Tentokrát nepřišel od MKPho žádný mech, ani 1/1/1. Prostě jen klasické bio. Hra se dostala do stavu, kdy Genius s armádou Colossů a stalkerů kontroloval střed mapy a snažil se MKPmu zničit co nejvíc Vikingů skvělými blinky. MKP se rozhodl pro útok na Geniusovu třetí a to byl rozhodující moment hry. Genius se rozhodl expanzi ponechat na pospas osudu a šel zabrat Xelnagu, přes kterou se MKP chtěl stáhnout dolů. Zde došlo k hlavní bitvě. Nikoli podle schéma, které si MKP připravil, když tlačil na Geniusovu expu, ale podle toho, jak chtěl Protoss. Vikingové mimo pozici, Ghosti v čele armády bez mikra. Geniusovi toho zbylo dost na to, aby Terran musel psát GG! Wooot?!

Poslední minuty hry byly opravdu vypjaté a když se Genius rozhodl nebránit svou expanzi, bylo to nejprve velmi zvláštní. Když pak ale chytil MKPho do pasti, bylo všem jasno!

 

Kdo tedy postoupil do RO8 neboli čtvrtfinále? To už se hraje systémem jednoduché eliminace v kalsickém pavoukovi. Máme následujíc dvojice:

aLive vs. MMA (Tučův tip: aLive postupuje, jeho Mech je DOKONALÝ, bude to ale těsné, protože jestli někdo může mech porazit, je to MMA. Jak nám ostatně předvedl v zápase s Mvp)

MC vs. Genius (Tučův tip: MC postoupí. Genius nemá nejlepší PvP, zatímco MC opravdu ano. Ale Genius má na druhou stanu velmi solidní hru, žádné taškařice, žádné divočiny, možná se o to MC rozbije)

Gumiho vs.  Puzzle (Tučův tip: Puzzle s Gumihem zamete. Ano ano, Gumiho zničil Mvpho, ale Puzzlův immortal push bude k nezastavení. Gumiho je dle mého černým koněm čtvrtfinále a dál se nedostane)

Parting vs. DongRaeGu (Nakonec možná to nejlepší, vůbec si nejsem jistý.Rád bych řekl DRG, ale Parting překvapil už jendou. Navíc Zergové poslední dobou padají jako mouchy. Jsou zvyklí být proti Protossům buď v armádovém all-inu nebo ekonomickém all-inu. Stejně byl ale zvolil DRGho, který je prostě příliš dobrý)

Důležité jsou dvě věci! Terranů není ve čtvrtfinále nejvíc a zítra v 10:10 je GSTL!