Přejít k hlavnímu obsahu

Empire.Beastyqt: "Nerf MULy byl nutný."

16. 2. 2012 | 03:22 StarCraft 2
Máme krásné ráno-večer, já už vlastně ani nevím, nemůžu spát, ladder je samý allin a na IdrA rage už není nálada, tak proč se nepoohlédnout po něčem zajímavém, čím pohostit tu naší malou StarCraftí komunitu.
Výchozí obrázek

Máme krásné ráno-večer, já už vlastně ani nevím, nemůžu spát, ladder je samý allin a na IdrA rage už není nálada, tak proč se nepoohlédnout po něčem zajímavém, čím pohostit tu naší malou StarCraftí komunitu. Oko Protosse zapátralo a přeci jen něco nakonec našlo - tak se pohodlně usaďte a začtěte se do rozhovoru se srbským hráčem {#Srbsko} Aleksandarem "Beastyqt" Krsticem, který v současné době hraje za tým {#Ruská federace} Team Empire.

Dočteme se o jeho progamingové kariéře, zkušenostech, ale také se dozvíme, co tento srbský hráč očekává.

Beastyqt
Beastyqt v akci

Tak na úvod nám řekni něco o sobě.
"Ahoj, jsem Aleksandar Krstic ze Srbska, z Niše, je mi 21 let a hraju profesionálně StarCraft 2 za tým Empire."

Bylo pro tebe těžké se prosadit na scéně jako profesionální hráč? Pomohl ti k tomu tvůj stream?

"Hodně záleží na tom, odkud hráč je a jak moc dobře zná komentátory a organizátory turnajů. Čím více lidí zná, tím snažší to je se prosadit na scéně, protože komentátoři ti mohou hodně pomoci tím, že ti dělají reklamu a následně je mnohem snažší dostávat pozvánky na turnaje, kde máš šanci ukázat, co v tobě je. Stream ti pomůže pouze v případě, že je kolem tebe hype, ale pokud neznámý hráč streamuje, tak na tom až tak nesejde, protože lidi nesledují streamy hráčů, kteří nejsou známí."

Jak si zmínil tu část o tom, jak komentátoři pomáhají nováčkům na scéně - byl tu někdo takový, kdo ti pomohl? Pokud ho samozřejmě chceš zmínit.

"Jediní, kdo mi kdy pomohli a stále mi pomáhají, je Rotterdam a Mr. Bitter, protože znají mojí hodnotu. Tihle dva jsou "slavní" komentátoři, ale bylo i hodně těch méně známých."

Skvělé. Předtím, než ses stal slavným, měl si nějaké hráče, ke kterým si vzhlížel a máš stále nějaké, kteří jsou tvůj vzor?

"Když jsem hrál StarCraft 2 příležitostně, vždy jsem chtěl, abych byl nepředvídatelný hráč, takže jsem se zkoušel naučit to nejlepší od každého hráče, bez ohledu na to, jestli byl alliner nebo macro hráč. Naučil jsem se macro hru od Kase, kdežto pro alliny jsem hodně sledoval GSL, ale také VODy od MVP kvůli jeho solidní macro hře, dále pak MMA a jeho multitasking, ale abych to shrnul, naučil jsem se od každého hráče něco. Momentálně nemám žádné idoly, ale pořád velmi rád sleduju, jak hraje MVP a MMA."

BeastyqtHrál si předtím, než ses dostal ke StarCraftu, nějaké hry vážně? Myslím, že jsem někde četl, že si hrál CS, byla to pro tebe čistě for fun záležitost?

"Hrál jsem opravdu hodně her, ale vždy příležitostně s kamarády. Nikdy jsem se nechtěl stát pro hráčem v žádné hře. Několik let jsem hrál CSko, dále pak DOTu a pár MMO her. Také jsem hrál Brood War, asi tak 3-4 měsíce před tím, než vyšel StarCraft 2. Ke StarCraftu 2 jsem se dostal tak, že mě můj kamarád pošťuchoval několik týdnů, abych si ho zkusil na jeho účtě, a když jsem nakonec souhlasil, hráli jsme hodně 3v3 a 4v4. Když nebyl online, zkoušel jsem hrát 1v1 a dostal jsem se do top 200 na evropském serveru jako Zerg. Po nějaké době jsem ale přešel na Terrana, protože poté, co jsem hrál za Zerga v Brood Waru, tak to pro mě prostě nebylo dostatečně zajímavé."

Děláš krom StarCraftu také něco jiného? Studium, práce nebo ses kompletně oddal hraní?

"Momentálně jsem 100% oddaný StarCraftu, ale jsem hodně líný, pokud jde o trénink, když není žáda LAN nebo turnaj na pozvání, před kterými ale trénuju opravdu hodně."

Hodně fanoušků, včetně mě by rádo vědělo, jak asi vypadá tvuj den, když trénuješ StarCraft. Protože hodně sleduju tvůj stream, viděl jsem, že dokážeš odehrát 20,30 nebo i dokonce 40 her v kuse a proto bych řekl, že výdrž je jedna z nejdůležitějších vlastností profesionálního hráče.

"Hodně záleží na tom, kolik toho naspím. Někdy prostě vstanu ráno, kouknu co nového na Team Liquidu, posnídám, dostanu chuť si zahrát SC2 a budu se během toho cítit skvěle. Během takových dnů pro mě není problém odehrát až 40 her. Pokáždé, když mám takhle dobrý den, tak většinou vyhrávám, a ono nikdy není těžké vyhrávat. (smích)

Jsi spokojený s rokem 2011, za sebe a všeobecně, za celou SC2 scénu? Je tu něco, co bys rád změnil a nebo si neměl šanci něco udělat a rád bys to udělal?

"Loni jsem byl na několika mezinárodních LANkách a hrál jsem strašně špatně proti hráčům, které na ladderu bežně porážím, ale moc chyb vede k porážce." (smích)

Samozřejmě. Když už jsme u toho - hodně lidí si myslí, že hraní na pódiu před stovkami nebo tisíci lidmi je lehké a ty si měl možnost si to na vlastní kůži vyzkoušet. Jaké to je? Je na live akcích hodně nátlaku?

"Vždycky tam je nátlak, to je normální. Myslím, že nikdo nešel na LANku a cítil se 100% jako když hraje doma, ale všechno tohle je součástí LANky. Někdy lidé nechápou, že na LANce to není jen o tom "kdo je lepší hráč", ale že na LANce je také hodně dalších faktorů, jako třeba jak se cítíš v době kdy máš odehrát své zápasy až po podmínky, které na LANu panují."


Tomu se říká win-loss ratio...

Co si myslíš o novém 1.4.3 patchi? Nerfnuté MULy, nerfnutí Ghosti, buff phoenixe, mapy?

"Nerf MULy byl nutný a vůbec to neovlivní turnaje, protože všechny turnaje používají "nezlaté" třetí báze.
Buff Phoenixe - Do toho bych se moc nepouštěl, protože nehraju ani Protosse ani Zerga, ale myslím si, že to nebylo nutné, protože většina Zergů v Koreji říká, že už v současném stavu, tak, jak to je, by Protoss měl vždy vyhrát, takže další buff Protosse není nutný, ale jak jsem řekl, nehraju tenhle matchup.

Co se týče nerfu Ghosta - Terran už takhle měl nejnižší procenta vítězství po 20. minutě hry a tohle nás ještě více oslabí. Tenhle nerf by byl OK, kdyby Raven nebyl k ničemu a Terran by měl další prostředky k likvidaci Broodlordů a proto nevěřím, že Terran může vyrukovat s novou, fungující strategíi proti Broodlordům. Bude to hodně těžké a doufám, že Korejci přijdou s nějakým novým 1 nebo 2 base allinem pro PvZ." (smích)

Je tu podle tebe ve hře něco, co je imbalanced nebo možná ne imbalanced, ale špatně nadesignované? Je tu něco, co bys ve hře změnil nebo dokonce úplně zrušil?

"Ze všeho nejdříve bych zrušil nebo nerfnul ofensivní Warpgate a hodně snížil AOE všech jednotek ve hře. Protože v pozdní hře, kdy se střetnou 200/200 armády, stačí jen malá chyba, která ukončí hru jedním EMP, fungalem nebo Stormem a to si myslím, že je pro hru fakt špatné. Taky bych nerfnul MULy o 50% a pravděpodobně bych snížil počet larev z larva injectu ze 4 na 2, aby se hra trošku "zpomalila". Když porovnáš SC2 s Brood Warem - hráči namaxují a remaxují příliš rychle, práve kvůli tomuhle."

Souhlasím. Heart of Swarm, budeš hrát? Zůstaneš u Terrana?

"Samozřejmě. Mám self-respect!"

Haha. A teď hlavní otázka - Korea - plánuješ něco?

"Myslím si, že Korejci jsou nejlepší hráči na světě, ale nemyslím si, že je nutné odcestovat do Koreji abych s nimi mohl soupeřit. Samozřejmě by mi to hodně pomohlo, ale  trénink s ostatními hráči v Evropě dokáže přinést ty stejné výsledky, ale hodně evropských hráčů pouze hraje ladder a netrénují dostatečně. Co se týče mých plánů ohledně Koreji, tak zatím nemám žádné, ale nikdy nevíš. Mnohem raději bych šel do evropského nebo amerického pro domu, pokud by tam byli hráči, se kterými bych mohl trénovat, protože v Koreji toho samého můžeš dosáhnout už jen tím, že tam budeš hrát ladder."

A jsme u samotného závěru, děkuju za tvůj čas, Aleksandře. Někdo, koho bys rád pozdravil?

"Zdravím všechny mé fanoušky, budu se letos snažit o co nejlepší výsledky, dále pak zdravím všechny lidi, které znám, pak samozřejmě můj tým, Team Empire a naše sponzory za jejich podporu - Razer, Intel, Adidas a Seagate. A poslední, nicméně né nejmenší - přivítání našeho nového přírůstku do týmu - Violeta a doufám, že vyhraje tohle IEM v Sao Paulu, je to skvělý chlapík."