Kritický článek zveřejnily noviny Economic Information Daily, které jsou spojené s oficiální čínskou tiskovou agenturou Xinhua. Článek tvrdí, že na oblíbeném titulu od Tencentu, Honor of Kings, jsou nezletilí hráči závislí a cituje studenta, jenž říká, že někteří tuto hru hrají až 8 hodin denně. Příspěvek byl po několika hodinách odstraněn, dopad měl přesto výrazný. Akcie Tencentu se totiž propadly o 11 %.
„‘Duchovní opium‘ přerostlo v průmysl v hodnotě stovek miliard," uvedl deník s tím, že žádnému odvětví by nemělo být dovoleno rozvíjet se způsobem, který „zničí generaci“. Tencent v úterý vydal vyjádření, v němž slibuje omezení doby hraní pro nezletilé na hodinu denně a dvě hodiny denně v případě svátků. Děti pod 12 let nebudou moci ve hrách nakupovat.
Čína vidí závislost dětí a mladistvých na videohrách jako problém a dlouhodobě se ho snaží řešit. Tencent se nedávno rozhodl zavést technologii pro rozpoznávání obličejů, aby zabránil mladistvým obcházet pravidla a hrát mimo stanovenou dobu. Dle čínských zákonů mohou hráči pod 18 let hrát online hry maximálně 1,5 hodiny denně, o svátcích 3 hodiny denně. Tencent navíc žádá o to, aby průmysl kontroloval dobu hraní pro nezletilé a diskutovalo se o možnosti hraní těm mladším 12 let zcela zakázat.
Kritika herního průmyslu vyvolala prodej akcií v čínských herních společnostech v obavách, že herní průmysl by mohl být dalším, kdo zažije útlum. Čínské úřady se totiž v posledních měsících zaměřily zejména na elektronický obchod a online vzdělávání, kdy zavedly nová nařízení s cílem omezit protisoutěžní chování po letech rychlého růstu v technologickém odvětví.