Team BRUTE začal novou sezónu ve velkém stylu. Takový podtitul mělo velkolepé zahájení sezóny v pražském Vnitroblocku, kde byly představeny nové dresy s upraveným logem, týmový merch, nová posila do CS:GO týmu a samotný přerod do skutečně profesionálního týmu. Vedení pod taktovkou investora Petra Andrýska převzal Tomáš Müller, oba jsme následně při mnoha příležitostech vyzpovídali a budoucnost se zdála být sluníčková. První turnaj v nové éře se však nezdařil, Supreme Masters ve Švýcarsku bylo neúspěchem a jako by odstartovalo sled následujících měsíců, kdy se nejdůležitější herní součást týmu BRUTE začala pomalu rozpadat.
BRUTE se s velkými plány dostali hned dvakrát do České televize, což je pro esport vždy pozitivní zprávou, herně to však nebylo ono. První šokující změnou byl příchod polského hráče teceka, jemuž místo uvolnil oblíbenec fanoušků MAXX. Zatímco BRUTE expandovali do dalších her, jako bylo PUBG, Brawl Stars nebo PUBG Mobile, tak se v CS:GO sekci schylovalo k dalším změnám, které jako by neměly konce, výměna střídala výměnu. Ačkoliv je třeba pochválit vstup do FIFA světa spuštěním spolupráce s českým mistrem SK Slavia Praha, která dodnes šlape na jedničku, tak až do roku 2020 stál Team BRUTE především na CS:GO sekci a jejích fanoušcích.
A právě tady se začal lámat chleba. BRUTE začali pod novým vedením mířit úplně jiným směrem, za který BRUTE od širší veřejnosti sklízeli kritiku, i když nemusel být nutně špatný. Jejich eventy, jako byla třeba DJ Challenge, příliš mnoho ohlasů v esportovém rybníčku nesklidily, naopak se čekalo, co bude dál ve světě CS:GO. A to nejhorší mělo teprve přijít. Na první pokus o přestup ještě AJTT zůstal, po sérii změn ale ten nejvíce klíčový řez přišel koncem jara. Sestavu opustili AJTT a capseN, kteří následně přestoupili do Entropiq, aktuální domácí dvojky, a v týmu v ten moment zůstal z původního složení, které bylo začátkem roku představováno na velkém launch eventu, pouze Crazyy. Pro mnoho fanoušků bylo DNA týmu BRUTE fuč a vedení čekala těžká práce. To totiž mělo na své hráče požadavky nejen hráčské, ale také z hlediska životního stylu a životosprávy, což je cesta budoucnosti, jakou se jiné týmy mohou inspirovat. Tady se to ale nepodařilo správně přetavit ve výsledky.
Ačkoliv se BRUTE nedá upřít snaha posunout po všech stránkách organizaci někam výše, a s ní i celý domácí esport, tak se v mnoha směrech ve skutečnosti dařil přesný opak. Najednou působili jako někdo úplně nový a odchod většiny CS:GO týmu byl tím zlomovým bodem. Po původních BRUTE, jenž byli třeba za éry leckra jedním z nejoblíbenějších týmů u nás, jako by nebylo ani památky. A bylo těžké se s tím vyrovnat. Všechno podtrhl i styl loučení se s dlouhodobými pilíři AJTTem a capseNem, kde se daleko víc hovořilo o tom, co mají splňovat jejich náhrady, než o jakémkoliv hezkém rozloučení. Oba přitom tvořili podstatnou část historie BRUTE. Podobně to vnímal i jeden z členů původního managementu, komentátor Bananides, který se při této příležitosti rozloučil.
Stavební kameny nové CS:GO sestavy našli BRUTE v kapitánovi fredimu a kouči pepikovi, kolem kterých se omotalo několik mladých pušek. Zatímco na jaře se bývalé sestavě dokonce v rámci vlastního eventu Esports RDY Cup podařilo jako jedinému týmu u nás porazit SINNERS, tak v novém složení se výsledky, až na závěr podzimního splitu Sazka eLEAGUE, nedostavovaly. Všechno vyvrcholilo těsným nepostoupením na Vodafone MČR 2020 a následným prosincovým rozpadem. To vše se událo už za podpory nového generálního partnera Sazka, který se s BRUTE spojil a objevuje se dodnes v názvu. Společné projekty pro esportovou veřejnost ale BRUTE a Sazka žádné nepředstavili, i když se od jejich spolupráce v rámci podpory esportu dalo čekat mnohé.
BRUTE byli jedněmi z prvních, kdo na naší scéně nabídl ve svých gaming officech možnost posunout týmovou práci na vyšší level, stejně tak se daří projektu B týmu, který dnes nese označení Evolution a už má ještě mladšího bratříčka v podobě týmu Juniors. Práce s mládeží je fajn, na vysoké turnajové úrovni se však za rok a čtvrt BRUTE nikam neposunuli. Kdo na tom má největší podíl, jestli to byla souhra okolností, hráči zklamali, nebo vedení opakovaně sáhlo vedle, to je na subjektivním zhodnocení každého. Skutečnost je ale taková, že BRUTE se proměnili v něco úplně jiného. Nutno také říci, že i když má organizace vlastní tým na tvorbu eventů a denního obsahu, tak ani po této stránce se dlouhodobě nedaří udělat díru do světa. Eventy BRUTE byly sice na pohled a z agenturní stránky hezké, současně se však nedá říct, že by se o nich psalo zleva zprava. Charitativní počin s Dellem nebo unikátní spolupráce se Semtexem a jejich esportovým drinkem Focus však stojí za pochvalu.
I dnes má tým Sazka.BRUTE pod svými křídly několik ambiciózních sekcí, u žádné se však nedá říci, že by patřila mezi tu absolutně nejužší špičku – s výjimkou značek, jež fungují samostatně, a to SuperSlavia esports a Brute Racing Team, kam nedávno přišel dokonce i mistr světa. Současné vedení nastolilo jiný řád a nedá se říct, že by hodnota organizace klesla, ba naopak, případný prodej může být výdělečný a jedinou otázkou je, do jaké míry se zúročí investice. Budování subjektu, jako je právě esportový tým, může být během na dlouhou trať, jiné konkurenční týmy ale ukázaly větší potenciál za krátký časový úsek, ačkoliv sami BRUTE chtěli jít třeba ve stopách Virtus.pro. Pokusů o propojení s mainstreamovým světem udělali BRUTE možná nejvíce, ale tím to výpis toho pozitivního tak nějak končí. Jedině čas ukáže, jestli cesta Petra Andrýska s Tomášem Müllerem byla správná nebo špatná, pokud však tým převezme jiný majitel, tak jsme hodně zvědavi, po jaké cestě bude nové vedení kráčet.