Jak jsme vás před nějakou dobou informovali, tak hlavní sponzorem TSM se stala online burza s kryptoměnami pod názvem FTX. Začátkem týdne se na Twitteru objevila docela vyhrocená debata okolo působení kryptoměn v esportu a bývalá komentátorka čínské ligy LPL a evropské LEC, Indiana “Froskurinn” Black, se vyjádřila i k dalším věcem, které by si v roli sponzora dokázala představit v esportu.
Všechna tato odvětví jsou ovšem v některých zemích nelegální a hlavně se liší ve vysílacích pravidlech. Třeba právě TSM měli se svým novým sponzorem problém v americké League of Legends lize LCS, kde jim bylo zakázáno pod tímto jménem vystupovat, ale ve vysílání se tato firma objeví jako nový sponzor. Vysvětlení je podle manažera LCS Michaela Shermana následovné: „Dovolili jsme sponzorství v oblasti kryptoměn, ale nemohli být na dresech nebo jiných dobře viditelných místech, která nelze snadno vymazat za účelem redistribuce na jiných akcích nebo přenosech, kde je krypto reklama omezená. Tuto kategorii jsme pro týmy otevřeli v dubnu tohoto roku.“
Teď už k samotné Froskurinn. Ta ve svém tweetu uvedla, že si dokáže představit firmy z pornografického, hazardního a alkoholického průmyslu jako sponzory v esportu. Prý se podle ní dá ruku v ruce vydělávat s těmito odvětvími, ale reklama a propagace musí být uvedeny správně s upozorněním na všechny nebezpečí. Co si o tom myslíte vy? Dá se takhle posunout esport dopředu?
I'm not against the inclusion of betting, crypto exchanges, alcohol, porn etc being included as sponsorship activations in esports - especially as the audience matures. I do think it is disingenuous to promote these without acknowledging how it can hurt your community/audience.
— Froskurinn (@Froskurinn) August 3, 2021