Esport na vzestupu
Esport, neboli soutěžní hraní počítačových her, se ve světě těší značné oblibě. Zejména v USA a asijských zemích, ale také např. v sousedním Polsku, jde dnes již o fenomén s miliony fanoušků. Stranou samozřejmě není ani Česká republika, kde toto odvětí prudce roste zejména v posledních letech.
„Herní průmysl zažívá u nás i ve světě neuvěřitelný boom a kontinuálně upevňuje svou pozici vedle tradičních sportů. Celosvětově sleduje hraní her dokonce více lidí než hokej. Toho jsme se rozhodli využít s konceptem GG Prague a s myšlenkou pomáhat druhým oslovit také mladší generaci, mezi níž je esport nejpopulárnější,"
říká Ladislav Dyntar, zakladatel týmu eSuba, který turnaj organizuje.
Charitativní stream a podpora YouTuberů
Turnaje se obvykle odehrávají za účasti špičkových hráčů, v tomto případě ale týmy budou netradičně tvořit zaměstnanci přihlášených společností. To ale neznamená, že mu nebude věnována patřičná pozornost. Zápasy v populárním titulu Counter-Strike: Global Offensive budou přenášeny živě prostřednictvím sítě TwitchTV za účasti profesionálních komentátorů a diváci je také budou moci sledovat na oficiálních streamech populárních osobností scény. V minulosti takto turnaj podpořila řada významných youtuberů a influencerů a mezi jeho ambasadory tak byli například Jirka Král, Pedro, MenT, Vladavideos či Viktrokaa.
Účastníci si díky tomu budou moci na vlastní kůži vyzkoušet atmosféru velkých turnajů, zažít netradiční formu teambuildingu a zároveň při tom přispět na dobrou věc. Kromě toho může akce pomoci soutěže v počítačových hrách zpopularizovat.
„Pomalejší tempo amatérských zápasů může pomoci divákům, kteří do světa esportu zatím nepronikli, se snazší orientací v herních mechanismech. Budeme rádi, pokud charitativní rozměr akce přiláká co nejvíce takových nováčků, protože každé zhlédnutí pomůže akci zviditelnit a vybrat více prostředků pro fond Jonášek,“
dodává Ladislav Dyntar.
Výtěžek dětským nemocnicím
K tzv. donatům, tedy finančním prostředkům darovaným diváky během živého vysílání, se po skončení turnaje a odečtení nákladů na organizaci přidá také výtěžek ze startovného a partnerských příspěvků. Právě bez partnerů by organizace takové události byla těžko myslitelná, v letošním roce mezi ně patří společnosti Microsoft, Samsung nebo CZC.CZ, mediálním partnerem je pak PLAYzone.cz.
Během minulých ročníků se takto podařilo vybrat dohromady téměř 360 000 Kč, jež byly použity k nákupu vybavení pro dětská oddělení vybraných nemocnic v České republice. Díky tomu dnes malým pacientům pomáhají zpříjemnit mnohdy náročný průběh léčby nové televize nebo herní konzole Xbox. I letos poputují vybrané finance za stejným účelem a pokud se podaří získat dostatečně vysokou částku, v plánu je rozšířit nákup také o potřebnou zdravotní techniku.
„Rádi bychom poděkovali pořadatelům a partnerům i všem týmům, kteří se zúčastnili minulých ročníků. Máme obrovskou radost, že projekt GG Prague získává rok od roku větší popularitu a my díky vybraným prostředkům můžeme plnit stále odvážnější plány, jak pomáhat dětským oddělením nemocnic,“
uvedl Libor Zimmer z Nadačního fondu Jonášek.