Jelikož vydání DLC Aftermath je za dveřmi, tak DICE vydává další aktualizaci pro Battlefield 3. Ta vyjde pro konzole již zítra 27.11. 2012 a pro PC nejpozději do 4.12. 2012. Jedná se o 5. aktualizaci multiplayeru Battlefieldu 3, která má označení verze 1.07. Seznam změn tentokrát není nijak extrémně dlouhý a ani neopravuje některé starší chyby, ale spíše ty novější. Na konci seznamu změn také naleznete návod, jak si tuto aktualizaci stáhnout na Vaší platformě. Však se na to podívejte sami.
Aktualizace bude na konzolích vydána zítra mezi 10-11 hodinou a během ní nebude možné hrát multiplayer Battlefieldu 3 na Xboxu 360 a PS3. Hraní na PC nebude nijak ovlivněno.
Připomínám, že zítra (tj. 27.11. 2012) také vychází DLC Aftermath pro hráče na PlayStationu 3, jenž jsou majiteli Battlefield Premium (přesný čas vydání bude pravděpodobně okolo 15:00, jako tomu bylo u AK).
Seznam změn 5. multiplayerové aktualizace pro Battlefield 3 (1.07):
1) Oprava pro input lag na PS3
Pokud jste zažívali tzv. "input lag", tedy zpoždění při zmáčknutí tlačítka na ovladači a následnou reakcí ve hře při hraní Battlefieldu 3 na PlayStationu 3, věříme, že jsme nyní tuto situaci výrazně zlepšili pro všechny hráče.
2) Zlepšena stabilita zvuku na PS3
Pokud jste zažívali nějaké výpadky zvuku při hraní Battlefieldu 3 na PlayStationu 3, věříme, že tato nejnovější aktualizace tuto chybu opraví pro velký počet hráčů.
3) Úpravy zbraní
Podle podrobné zpětné vazby od komunity a podle analýzy našich dat jsme provedli několik menších úprav zbraní týkajících se zpětného rázu a přesnosti. Cílem těchto úprav a celkovým cílem v Battlefieldu 3, je dát každé zbrani unikátní pocit z jejího používání a umožnit konkurenci pro ostatní zbraně podobného typu.
- M416: Zpětný ráz u prvního výstřelu a horizontální zpětný ráz byly navýšeny. Toto by mělo učinit volbu mezi M16 a M416 zase trochu zajímavější.
- L85A2: Lehce snížen horizontální zpětný ráz.
- AUG: Zpětný ráz u prvního výstřelu byl lehce snížen, aby byla zbraň lépe ovladatelná.
- FAMAS: Lehce snížen horizontální zpětný ráz.
- G53: Vertikální zpětný ráz byl snížen, aby byla zbraň lépe ovladatelná.
- QBZ-95B: Lehce snížen horizontální zpětný ráz.
- LSAT: Přesnost při střelbě od boku byla lehce zvýšena, aby bylo viditelnější, že se jedná o vysoce mobilní lehký kulomet.
- Type88 LMG: Zpětný ráz byl snížen, aby se tato zbraň stala konkurenceschopné v porovnání s M249.
- M5K: Zvýšen horizontální zpětný ráz a snížen vertikální zpětný ráz, aby bylo zřejmé, že tato zbraň činní vysoké poškození, avšak je to hůře kontrolovatelná zbraň osobní obrany (PDW).
- UMP45: Snížení rychlosti střelby při režimu plně automatické palby, aby byla tato zbraň odlišena od PP2000.
- MP412: Navýšena přesnost pro lepší odlišení od .44 Magnum.
- M26: Zvýšena přesnost míření, aby byla v souladu s ostatními brokovnicemi.
4) Oprava chyb u zbraní
- Oprava pro MTAR, kdy při použití tlumiče zvuku nebyl správně redukován dostřel této zbraně.
- Oprava chyby, kde potlačovací palba měla omezený efekt na M16 a M5K v porovnání s ostatními zbraněmi.
- Oprava chyby, kde tlumič záblesku pro M5K neměl žádný účinek na přesnost.
- Oprava pro těžkou hlaveň u L86A2, kdy způsobovala mnohem větší snížení přesnosti při střelbě od boku než u ostatních zbraní.
- Oprava problému s brokovnicí MK3, kdy míření ACOG mělo nízké rozlišení.
5) Oprava pro deaktivování M-COM stanic
Oprava problému, kdy nebylo možné deaktivovat M-COM stanici pokud jste stáli z levé strany.
6) Oprava skal na mapě Alborz Mountains
Kolize mezi skálami a kameny na mapách z Armored Kill byla upravena. Situace se od posledně zlepšila, nicméně stále existují případy, kdy ke kolizi dochází. Hra byla vypuštěna se špatnou kolizí pro skály, což znamená, že jste se do nich mohli schovat. Toto bylo nyní opraveno.
7) Oprava oblasti pro mapy Operation Shield/Alborz Mountains v herním módu Tank Superiority
Vyobrazená bojová oblast pro mód Tank Superiority na mapách Operation Shield a Alborz Mountains byla opravena. Byla zde část o velikosti asi 10x10 metrů umístěná v kopcích, kde Vám to hlásilo, že jste mimo bojovou oblast (týkalo se amerických jednotek). Bylo to sice již opraveno na straně serverů, ale tato aktualizace to také spraví z vizuální stránky na mini-mapě.
8) Oprava kolizí na mapě Death Valley
Úprava pro kolizi vršku tunelu, kde vede železnice. Tato oprava zabrání hráčům, aby byly schopni se dostat dovnitř této oblasti.
9) Oprava pro pozice spawnu na mapě Sharqi Squad Rush
Někdy se mohlo stát, že se hráči spawnuli mimo bojovou oblast, krátce po tom co byla první M-COM stanice zničena v módu Squad Rush na mapě Sharqi Peninsula. Díky této opravě byly pozice spawnu posunuty zpět, aby se předešlo těmto problémům.
10) Oprava pro Squad Rush na mapě Alborz Mountains
Pokud jste byly ve spawn menu, mohlo se stát, že se Vám v pozadí zobrazovala stará lokace, kde se již nebojuje a ne ta, kde se máte správně spawnout. Toto bylo opraveno.
11) Změny v balancování pro AC-130 Gunship
Odstranili jsme termální (černobílí) pohled pro pozici střelce za kanónem a zároveň jsme snížili oblast poškození výbuchem od střel z tohoto kanónu. Bylo to učiněno z důvodu balancování. Předtím bylo příliš jednoduché pro střelce spatřit nepřátelské vojáky na mapě a oblast poškození od střel byla snížena, aby bylo těžší zabít pěchotu z této pozice.
12) Oprava chyby se spawnováním mobilní artilerie
Dva hráči už by se neměli spawnout do jedné mobilní artilerie. Toto byla chyba menu pro výběr spawnu na mapě Operation Shield, která je však nyní již opravena.
13) Úprava parametrů pro získání medailí
Při pohledu do našeho systému jsme zjistili, že obtížnost pro získání medailí byla skutečně vysoká (podle názoru založeného na zamýšleném designu). Zatímco jsme neplánovali, aby všechny medaile měli stejnou obtížnost, tak stejně bylo zamýšleno aby i ta nejhůře získatelná medaile šla získat jednodušeji, než jak se ukazuje že je to teď. Proto jsme mírně snížili některé požadavky k získání nejtěžších medailí ve hře. Jeden pozitivní vedlejší efekt (pokud rádi hrajete za průzkumníka) je, že se lehce zvýšilo skóre za minutu pro průzkumníka.
Jak stáhnout nejnovější aktualizaci (Multiplayer Update 5)
Specifické informace pro PLAYSTATION 3
Aktualizace bude dostupná: 27. listopadu
Jak stáhnout aktualizaci: Když spustíte hru, aktualizace se sama stáhne. Tuto aktualizaci je nutné přijmout, pokud chcete hru dále hrát.
Specifické informace pro XBOX 360
Aktualizace bude dostupná: 27. listopadu
Jak stáhnout aktualizaci: Když spustíte hru, zobrazí se Vám informace o dostupnosti aktualizace Multiplayer Update 5. Není nutné tuto aktualizaci přijmout, ale my Vám doporučujeme abyste tak učinili. Dále budete také moci najít Multiplayer Update 5 pro ruční stažení jak na Xbox Live Marketplace, tak i v obchodě, který je přítomen přímo ve hře.
Specifické informace pro PC
Aktualizace bude dostupná nejpozději do: 4. prosince
Jak stáhnout aktualizaci: Jakmile spustíte Origin klienta, tak se Vám nejnovější aktualizace pro hru začne stahovat automaticky (pokud jste si však nevypnuli funkci "Automaticky mé hry aktualizovat", v tomto případě stahování započne až při pokusu o spuštění hry). Na Battlelogu budete informováni skrze herního manažera. Jakmile potvrdíte aktualizaci, začne se stahovat skrze Origin klienta.