Více než třetina Čechů (36 %) by ráda na Vánoce rozbalovala technologický dárek typu tablet, počítač, chytrý telefon či zařízení typu 2 v 1. Tisíc respondentů z ČR tak v rozsáhlém průzkumu společnosti Intel organizovaném v deseti evropských zemích potvrdilo, že předvánoční poptávka Čechů po zařízeních s připojením k internetu je nadstandardní, v evropském srovnání jde o třetí nejvyšší výsledek po Rusku a Španělsku.
Muže digitální technologie jako dárek rozhodně nezarmoutí
„Digitální technologie za sebou s převahou nechaly další oblíbené dárkové komodity zejména u českých mužů, kde by jim dala přednost nadpoloviční většina (52 %), zatímco u žen jsou technologie stejně oblíbené jako oblečení a kosmetika (vše 21 %),“ komentoval výsledky průzkumu Adam Raška ze společnosti Intel. Z hlediska věku se jeví překvapivě, že poptávka po digitálních technologiích roste s věkem: od 30 % ve skupině 18 - 24 let, přes 38 % u 35 - 44 let až 39 % u 45 - 54 let. Maximální je u věkových skupin 55 - 65 let a 65+, u kterých poptávka po technologiích dominovala - po počítačích, mobilech a dalších elektronických zařízeních touží 42 % českých respondentů v tomto věku, což je například sedmkrát více než po oblečení či kosmetice. I v celoevropském srovnání čeští respondenti nad 65 let vynikají, elektroniku jako dárek si jich přeje téměř dvakrát více než je evropský průměr (42 % ku 18 %), ve skupině 55 až 65 je tento poměr podobný (42 % ku 22 %).
Zároveň v průzkumu dalo přes deset tisíc Evropanů najevo, že technologie se postupně etablují jako univerzální dárek, jehož výběrem dárce určitě nešlápne vedle: je o tom přesvědčena bezmála polovina respondentů průzkumu (48 %), respektive 42 % českých respondentů. „V souladu s těmito nákupními preferencemi chce 18 % Čechů zakoupit tablet jako vánoční dárek svým blízkým, což je o něco méně než evropský průměr (21 %). Současně 28 % odpovídajících by tabletem bylo rádo obdarováno,“ dodává Adam Raška. Při výběru konkrétního tabletu se 55 % bez ohledu na pohlaví řídí jeho výkonem, 23 % značkou, 20 % cenou a jen 1 % designem.
Nový procesor Intel Core M posouvá standard v kategorii 2 v 1
Nabídku na domácím předvánočním trhu s elektronikou budou již významně ovlivňovat mobilní zařízení s procesorem Intel® Core™ M, které po svém zářijovém představení na světovém veletrhu spotřební elektroniky a domácích spotřebičů IFA právě vstupují na české trh. Nový procesor Core M pohání nová zařízení typu 2 v 1 od širokého spektra výrobců včetně firem jako Acer*, ASUS*, Dell*, HP*, Lenovo* a Toshiba*.
Core M je první produkt z rodiny procesorů zaměřené na ty nejtenčí laptopy a nejvýkonnější tablety v zařízeních typu 2 v 1. Oproti procesoru Intel Core čtvrté generace nabízí Intel Core M o padesát procent vyšší výpočetní výkon a o čtyřicet procent rychlejší grafiku. Obdobně vzrostla laťka i v oblasti úspory energie: nový procesor umožní o dvacet procent delší provoz na baterii oproti generaci Intel Core. Díky o polovinu menším rozměrům samotného procesoru a až o šedesát procent nižšímu tepelnému výkonu mohou výrobci navrhovat ultramobilní zařízení, která nemusí být osazována ventilátorem. Mohou být dokonce tenčí než 9 mm, což je méně než AAA baterie a nejtenčí doposud vyvinuté laptopy.
„Podle našich informací je v současné době v přípravě více než dvacet zařízení postavených na procesoru Intel Core M, z toho se na předvánočním trhu v České republice objeví minimálně 4 zařízení od výrobců Acer, ASUS, Dell a Lenovo,“ uvedl Adam Raška ze společnosti Intel.
Acer rozšíří svou populární řadu notebooku 2 v 1 o Aspire Switch 12, jenž je vybaven displejem FHD o úhlopříčce 12.5” a originálním stojánkem i magnetickou klávesnicí, díky nimž je možné plynule přecházet mezi pěti různými režimy.
ASUS představil ASUS Transformer Book T300FA 2 v 1. Jde o vysoce výkonný 2 v 1. Do budoucna ASUS plánuje ještě tenčí model v podobě ASUS Transformer T300 Chi.
Dell uvádí svůj první komerční systém 2 v 1 s názvem Latitude 13 7350, jenž je kombinací odlehčeného profesionálního ultrabooku a odnímatelného tabletu.
Nový Lenovo IdeaPad Yoga 3 Pro je o 17 procent lehčí a o 14 procent tenčí než jeho předchůdce a díky inovativnímu provedení pantu se vyznačuje maximální stabilitou.
Obdobně jako to bylo v letošním roce s procesory Haswell, již v průběhu první poloviny roku 2015 Intel očekává expanzi i v segmentu zařízení založených na Intel Core M, a to v různých provedeních, velikostech a cenových hladinách. „Dynamický proces vzniku nových formátů je důkazem životaschopnosti kategorie PC,“ uzavírá Adam Raška ze společnosti Intel. V současné době nabídka společnosti Intel plně pokrývá kategorii tabletů a zařízení 2 v 1 ve všech cenových hladinách od 100 USD u tabletů až po špičková zařízení kategorie 2 v 1, k nimž se budou produkty s Intel Core M svým výkonem a funkcemi řadit.
Průzkum společnosti Intel se uskutečnil v září 2014 prostřednictvím online dotazování agentury Redshift Research mezi 10 042 respondenty staršími 18 let v České republice, Itálii, Francii, Německu, Nizozemsku, Polsku, Rusku, Španělsku, Švédsku a Velké Británii. V České republice odpovídalo 1004 respondentů.