V souvislosti s dvanáctým ročníkem Vzdělávacího summitu společnosti Intel (12th Annual Intel Education Summit) byla představena nová inovativní online platforma Intel® Learning Studio. Obsahuje řadu bezplatných kurzů pro profesionální rozvoj, přičemž všechny z nich nějakým způsobem pracují s herními prvky. Cesty, jak se zde kurzy nazývají, díky těmto technikám umožňují učitelům lépe zapojit žáky do výuky. Herní techniky u nich mají podpořit zvídavost a rozvíjet spolupráci spolu s orientací na řešení problémů.
Cílem je učitelům umožnit lépe své žáky motivovat a dosáhnout tak pozitivního dopadu na jejich výkony a aktivní zapojení do výuky. Intel® Learning Studio bude rovněž fungovat jako sociální platforma pro učitele, neboť jejím prostřednictvím budou moci sdílet učební plány, konzultovat problémy s kolegy, poskytovat jim zpětnou vazbu, případně se od komunity pedagogů po celém světě učit.
Intel® Learning Studio vzniklo v úzké spolupráci s Arizonskou státní univerzitou pod vedením profesora Sashy Baraba, předního odborníka na oblast herních metod ve výuce a výkonného ředitele Centra pro hry a vzdělávací efekt.
„Firmy jsou stále více technologicky orientované. Pokud mají studenti dosahovat ekonomických úspěchů, je důležité, aby dokázali s digitálními technologiemi pracovat,“ prohlásila Rosalind (Roz) L. Hudnellová, viceprezidentka pro lidské zdroje, ředitelka oddělení korporátních záležitostí společnosti Intel a prezidentka Nadace Intel.
Cestu lze absolvovat kdykoli a odkudkoli online. Učitelé mají k dispozici i detailní instrukce jak kurz rozdělit a personalizovat. Vzhledem k tomu, že herní prostředí sami využívají a jeho prostřednictvím se také učí, měli by být schopni zkušenosti s ním lépe využít při samotné výuce. Např. v hodinách přírodních věd mohou namísto tradičního drilu motivovat různými odměnami (tzv. „odznaky“ nebo „achievementy“). Dobře navržené hry nabízejí takové vyvážení výzev a odměn, které může podpořit zapojení studentů a zájem o plnění úkolů.
„V průběhu uplynulého roku jsme úzce spolupracovali se společností Intel a technologii jsme zavedli do tříd jako součást nových osnov, které mají pomoci s výukou programování ve Velké Británii. Nový zdroj dále podpoří naše učitele ve výuce klíčových dovedností, které studenti budou v budoucnu používat. Ale nejen to, herní prvek posílí i společenský život ve třídě,“ říká Shahneila Saeedová, programová ředitelka Digital Schoolhouse.
Požadavek na herní prvky ve výuce se ozývá stále častěji, neboť výzkumy potvrzují souvislost mezi výukou založenou na hře a výkonem studentů. Zároveň je u her spatřován značný potenciál řešit naléhavé sociální, kulturní a ekonomické problémy.
Tento požadavek se znásobuje s poklesem zájmu o technické obory a matematiku na středních a vysokých školách, zejména u dívek. Logicky se pak tato skutečnost projevuje i v počtu absolventů těchto škol. Pokles kvalifikované pracovní síly v těchto oborech znepokojuje firmy i vlády ve všech zemích EU.
Beta verze platformy Intel® Learning Studio s názvem Designing Projects for Impact bude k dispozici ještě tento měsíc. Omezený počet uživatelů se bude moci zaregistrovat k použití na www.intel.com/levelup. Finální verze platformy bude uvedena celosvětově v červnu 2016.
Dvanáctý ročník Vzdělávacího summitu společnosti Intel, kde byla novinka oznámena, proběhl ve dnech 1. a 2. prosince v Londýně. Sešlo se na něm přes 280 místních i evropských odborníků na vzdělání, hry a technologie, kteří společně zkoumali podmínky a potenciál přístupu ke vzdělání založeném na hře.
Společnost Intel a Intel Education nabízejí technologie a nástroje pedagogům a vládám přes dvacet let a zpřístupňují vzdělávací materiály a profesionální kurzy více než 15 milionům učitelů po celém světě. Více informací najdete na www.intel.com/education.