Je tomu přesně 25 let (nebo aspoň včera bylo), co si tři vysokoškolští studenti, jmenovitě Michael Morhaime, Allen Adham a Frank Pearce, řekli, že by nebylo špatné založit svou vlastní herní společnost. Asi jen těžko mohli tenkrát v roce 1991 tušit, že se z ní stane jedna z nejznámějších a nejpopulárnějších společností vůbec, která bude stát za takovými legendami herního světa jako například World of Warcraft, Diablo či StarCraft.
Pojďme se nyní spolu podívat na mezníky tvorby této legendární společnosti, jež těší hráče po celém světě už čtvrt století. Přestože Blizzard začala jako společnost, která se zabývala zejména vytvářením herních portů jiných studií, už v roce 1993 se dočkáváme herní prvotiny z jejich vlastní kuchyně nesoucí název The Lost Vikings. Nástupce této puzzle plošinovky na sebe nenechal dlouho čekat a tak v roce 1994 vychází hra ze světa závodů s názvem Rock N' Roll Racing. Opravdový trhák však přichází až ke konci téhož roku v podobě Warcraft: Orcs & Humans, první hry z dnes již legendární RTS trilogie. Na obrovský úspěch svého staršího brášky, s přes 1 milionem prodaných kopií, navázal o rok později Warcraft 2: Tides of Darkness se svým rozšířením Beyond the Dark Portal. Rok 1996 se pak nesl ve znamení debutu další legendární série z dílen Blizzard a to prvního Diabla. Jako poslední z hvězdné blizzardovské trojky se představení v roce 1998 dočkal první StarCraft, společně s Warcraft druhá RTS tohoto studia.
V Blizzardu si byli dobře vědomi popularity svých her a tak netrvalo dlouho a vedle Warcraftu se na začátku tisíciletí svého druhého pokračování dočkalo i Diablo, o rok později k němu pak přibylo i velmi povedené rozšíření Lord of Destruction. Aby to však nebylo fandům Warcraft líto, vychází v roce 2002 Warcraft 3: Reign of Chaos, prozatím poslední díl této RTS série. Na Azeroth se však Blizzard rozhodně nechystal zapomenout, což potvrzuje rok 2004 a vydání MMORPG World of Warcraft. Ačkoliv nepatřím k WoW fandům, nemohu (a ani nechci) zatajit fakt, že se jedná o bezpochyby nejpopulárnější MMORPG vůbec. Přestože počet předplatitelů po téměř dvanácti letech existence a pěti vydaných datadiscích stagnuje, stále se může pyšnit ohromujícím číslem 5,6 milionů.
Ani Diablo však nezůstalo navždy ležet ladem. Rok 2012 měl být pro fanoušky koncem více jak dekády čekání, Diablo 3 se však na rozdíl od svých předchůdců nepyšnilo 100% pozitivní odezvou komunity. Vytýkano mu byla například nutnost připojení k internetu, spousta buggů a nedodělávek. V Blizzardu se to však rozhodli napravit a nemluvím snad jen za sebe, pokud řeknu, že po opravení všech možných neduhů jde o hru dostávající pověsti svých předchůdců. Rozšíření Reaper of Souls pak pro mne představovalo onu pověstnou třešničku na dortu.
Nejdéle se na své pokračovaní načekal StarCraft, který se konečně dočkal v roce 2010 v podobě StarCraft 2: Wings of Liberty. Rožšíření pak přislo nejprve v roce 2013, jmenovitě Heart of the Swarm, minulý rok pak příběh zakončilo Legacy of the Void. Na dlouhou dobu se jednalo o jediného závodního koně Blizzardu na poli e-sportu, to se však změnilo s vydáním moby Heroes of the Storm a karetní hry Hearthstone. K této trojici by mohla přibýt i plánovaná multiplayerová FPS Overwatch, jejíž e-sport potenciál je však zatím jen spekulací.
Mimo Overwatch se fanoušci Blizzardu mohou těšit například na další datadisk k World of Warcraft jménem Legion nebo na velmi očekávané filmové zpracování Warcraft. Toho všeho bychom se snad měli dočkat již letos. Nezbývá tedy než Blizzardu (opožděně) popřát vše nejlepší a přípít na aspoň dalších 25 úspěšných let.