Od včerejšího dne globálně zabanovaný ex-hráč eSuby Tomáš 'swalker' Marek uveřejnil k celé aktuální kauze kompletní příběh ze svého pohledu. On sám se zřejmě již na několikátý pokus definitivně k hraní nevrátí, i kdyby tu možnost měl, ale pokud vás zajímá jeho strana mince, čtěte dále.
„
Jelikož mi poslední týden píše hodně lidí soukromé zprávy ohledně mého PUBG banu, rozhodl jsem se veřejně vyjádřit, abych se nemusel neustále opakovat. Rozdělím to do bodů a prvně uvedu věci netýkající se mého PUBG banu.
“
Konec kompetitivního hraní a smazání sociálních sítí:
„
Poslední 3 roky už nevěnuji kvůli práci tolik času hrám jako dříve a částečně jsem do toho opět spadl kvůli PUBG. I tak jsem povětšinou hrál jenom turnaje, když nebudu počítat pár měsíců hrocení ladderu. Nemám už pro kompetitivní hraní takový drive jako dříve a poslední rok jsem se snažil Xkrát kompletně přestat. Je to dost komplikované, když se něčemu věnujete 14 let co si budeme povídat.
Začátkem listopadu jsme začali jednat s eSubou a chtěli navázat spolupráci za vidinou platu, který byl reálný. Nakonec jsme se dohodli na spolupráci a i přesto jsem v listopadu oznámil konec hraní s tím, že si kluci najdou do eSuby jiného 4. hráče. Celý listopad jsem nehrál a přesvědčilo mě až oznámení PRO ligy díky kterému jsem se tedy k týmu vrátil a uzavřel spolupráci s eSubou.
Kvalifikovali jsme se na offline kvalifikaci do Minsku, kde jsme totálně vyhořeli. Po příletu jsem se rozhodl o definitivním ukončení kompetitivního hraní. Pro informaci bylo to nějak v průběhu prosince ještě před tím, než PUBG zabanovalo hráče kvůli radar hacku. S koncem souvisí smazání hráčských sociálních sítí nikoliv s banem samotným. V době smazání jsem neměl informaci o banu. Pouze tím chci vyvrátit spekulace, že jsem smazal sociální sítě kvůli banu. V minulosti jsem sociální sítě smazal 3x a vždy jsem je bohužel obnovil.
Začátkem listopadu jsme začali jednat s eSubou a chtěli navázat spolupráci za vidinou platu, který byl reálný. Nakonec jsme se dohodli na spolupráci a i přesto jsem v listopadu oznámil konec hraní s tím, že si kluci najdou do eSuby jiného 4. hráče. Celý listopad jsem nehrál a přesvědčilo mě až oznámení PRO ligy díky kterému jsem se tedy k týmu vrátil a uzavřel spolupráci s eSubou.
Kvalifikovali jsme se na offline kvalifikaci do Minsku, kde jsme totálně vyhořeli. Po příletu jsem se rozhodl o definitivním ukončení kompetitivního hraní. Pro informaci bylo to nějak v průběhu prosince ještě před tím, než PUBG zabanovalo hráče kvůli radar hacku. S koncem souvisí smazání hráčských sociálních sítí nikoliv s banem samotným. V době smazání jsem neměl informaci o banu. Pouze tím chci vyvrátit spekulace, že jsem smazal sociální sítě kvůli banu. V minulosti jsem sociální sítě smazal 3x a vždy jsem je bohužel obnovil.
“
Informace ohledně mého PUBG banu:
„
V listopadu po dobu mojí inaktivity jsme již byli v prestižní online lize GLL, kam jsem se s týmem kvalifikoval při hraní na mém hlavním účtě, kde ban k dnešnímu dni nemám. Měli jsme v týmu 6 hráčů (zuppa, swalker, kejdoran, freekill, hawki a double) pokud se nepletu. Neměli jsme tedy možnost měnit roster a díky tomu jsem k nám na týmový discord poskytl přístup k mému eSuba PUBG účtu, aby si kluci případně mohli domluvit náhradu, kdyby hawki ani double nemohli hrát.
Nezpochybňuji, že na mém účtě byl cheat radar použit. Dokonce jsem přesvědčen o tom, že tam byl použit, protože jinak by ban nedával smysl. Máme informace o tom, že žádné false-positive bany nebyly.
Jelikož mám čisté svědomí a vím, že jsem nikdy v PUBG žádný zakázaný software nepoužil, tak je jediná možnost ta, že na účtu přímo někdo z týmu nebo jakákoliv 3. osoba, které byl účet propůjčen kvůli turnaji nebo jiné motivaci, použil cheat software. Nemám přímé důkazy a je nereálné je získat pokud se přímo dotyčný nepřizná a proto nechci nikoho obviňovat i když mám své teorie. Důležité je říct, že cheaty nemusely být použity v turnaji. Nemám informace o detekci radaru ze strany PUBG, ale mohlo se jednat třeba pouze o login do steamu/menu hry někým, kdo tento software v PC měl.
Nezpochybňuji, že na mém účtě byl cheat radar použit. Dokonce jsem přesvědčen o tom, že tam byl použit, protože jinak by ban nedával smysl. Máme informace o tom, že žádné false-positive bany nebyly.
Jelikož mám čisté svědomí a vím, že jsem nikdy v PUBG žádný zakázaný software nepoužil, tak je jediná možnost ta, že na účtu přímo někdo z týmu nebo jakákoliv 3. osoba, které byl účet propůjčen kvůli turnaji nebo jiné motivaci, použil cheat software. Nemám přímé důkazy a je nereálné je získat pokud se přímo dotyčný nepřizná a proto nechci nikoho obviňovat i když mám své teorie. Důležité je říct, že cheaty nemusely být použity v turnaji. Nemám informace o detekci radaru ze strany PUBG, ale mohlo se jednat třeba pouze o login do steamu/menu hry někým, kdo tento software v PC měl.
“
Mé účty:
„
Hlavní účet s authenticatorem (2600 hodin v PUBG bez banu. Hrál jsem s ním ladder, veškeré CZ a zahraniční turnaje): https://steamcommunity.com/id/sw4lker
Týmový účet bez authenticatoru (48 hodin v PUBG s banem. Hrál jsem s ním pouze pár her v GLL, kvalifikaci na PEL a jeden max. 2 Grunex turnaje): https://steamcommunity.com/id/teamacc
Týmový účet bez authenticatoru (48 hodin v PUBG s banem. Hrál jsem s ním pouze pár her v GLL, kvalifikaci na PEL a jeden max. 2 Grunex turnaje): https://steamcommunity.com/id/teamacc
“
Spekulace a motivace k cheatingu:
„
Samozřejmě lidé spekulují o tom, že jsem cheaty použil pouze za vidinou dostat se do PRO ligy pár her na mém týmovém účtě. Nebudu zpochybňovat, že jsem se opravdu chtěl do PRO ligy dostat a dělal pro to maximum (analýzy týmů, focus na komplexnější IGL práci,....). I přesto chci říct, že to byla podstatně menší motivace než dostat se do GLL nebo na Broadcaster Royale do Spojených států.
Dále tu v průběhu PUBG esportu byla řada online turnajů o ohromné peníze, které se nedají srovnávat s tím, co bychom teoreticky získali v PRO lize. Tyto turnaje byly v průběhu dlouhodobého podvědomí o tom, že radar hack je nedekovatelný a lidé ho používají. Kdybych měl opravdu mindset, který by mi dovolit použít cheaty v kompetitivních turnajích, nenapadá mě jediný důvod, proč bych je nepoužil již dříve a nevydělal si ohromné peníze. Spoluhráč Zuppa si například vydělal finance v hodnotě sta tisíců (nemám přesné informace, ale bude to v součtu za prizepool a HW něco okolo 130-250 tisíc). Nemluvě o tom, že trip do US má pro každého jinou hodnotu. Pro mne osobně má nevyčíslitelnou hodnotu.
Další otázkou k zamyšlení je, proč bych používal zakázaný software až v eSubě po podpisu smlouvy, která nám může hrozit právní cestou o náhradu vzniklé škody. Když jsem neměl mindset dříve, pro použití tohoto shitu v turnajích, opravdu je kvalifikace do PEL něčím co změnilo můj názor i přesto, že by to mělo fatální následky? Má odpověď je ne. Dlouho jsme věděli, že v PRO lize nebude plat ze strany organizátora, jako tomu je v PRO ligách jiných her. Jediné, co bychom mohli získat, je jakási forma financování ze strany eSuby a nebudeme si nalhávat, že na tuzemské scéně by to byly maximálně optimalizované prostředky na to, abychom dostávali to potřebné minimum, tzn. nesrovnatelné se zahraničím.
Dále tu v průběhu PUBG esportu byla řada online turnajů o ohromné peníze, které se nedají srovnávat s tím, co bychom teoreticky získali v PRO lize. Tyto turnaje byly v průběhu dlouhodobého podvědomí o tom, že radar hack je nedekovatelný a lidé ho používají. Kdybych měl opravdu mindset, který by mi dovolit použít cheaty v kompetitivních turnajích, nenapadá mě jediný důvod, proč bych je nepoužil již dříve a nevydělal si ohromné peníze. Spoluhráč Zuppa si například vydělal finance v hodnotě sta tisíců (nemám přesné informace, ale bude to v součtu za prizepool a HW něco okolo 130-250 tisíc). Nemluvě o tom, že trip do US má pro každého jinou hodnotu. Pro mne osobně má nevyčíslitelnou hodnotu.
Další otázkou k zamyšlení je, proč bych používal zakázaný software až v eSubě po podpisu smlouvy, která nám může hrozit právní cestou o náhradu vzniklé škody. Když jsem neměl mindset dříve, pro použití tohoto shitu v turnajích, opravdu je kvalifikace do PEL něčím co změnilo můj názor i přesto, že by to mělo fatální následky? Má odpověď je ne. Dlouho jsme věděli, že v PRO lize nebude plat ze strany organizátora, jako tomu je v PRO ligách jiných her. Jediné, co bychom mohli získat, je jakási forma financování ze strany eSuby a nebudeme si nalhávat, že na tuzemské scéně by to byly maximálně optimalizované prostředky na to, abychom dostávali to potřebné minimum, tzn. nesrovnatelné se zahraničím.
“
Oficiální vyjádření PUBG corp:
„
http://www.twitlonger.com/show/n_1sqp71g
Fakt, že PUBG corp detekoval podezřelou aktivitu u všech uvedených hráčů, je nezpochybnitelný. Zajímavá je pasáž o rozdělení hráčů do 2 kategorií, kde jedna používala údajně zakázaný software v turnajích a druhá pouze v public hrách.
Zajímavé je, že skupina hráčů, kteří hráli pod prestižní organizací jsou zrovna označeni za ty, kteří tento software používali v public hrách. Pokud někdo nemá přehled o PUBG, tak ladder v PUBG nemá žádný MMR systém a je irelevantní pro všechny. Je jedno, jestli ho nehrajete nebo jste 1. v EU ladderu. Nikoho tím neoslovíte, nikdo Vám na základě toho nenabídne spolupráci a postrádá absolutně smysl, proč by někdo vůbec cheatoval v public hrách. Nehledě na to, že jste hráč prestižní organizace s platem. Proč byste riskovali svůj měsíční plat testováním cheatů v public hrách a nakonec je nepoužil v turnajích. Dle veřejných informací radar fungoval a nepřipouštím si možnost, že by někdo po otestování v public hrách došel k závěru, že radar nefunguje dle očekávání a nebude ho používat v turnajích.
Na vyjádření PUBG corpu se čekalo měsíc po udělení banů. Nemám pochyby o tom, že zveřejněné informace jsou vykonstruované v tom smyslu, aby tím minimalizoval PUBG corp následky zabanovaných hráčů pro organizací. Týmům, jejichž hráč používal zakázaný software pouze v public hrách bylo dovoleno pokračovat v lize při změně tohoto hráče.
Celou PEL kvalifikaci jsem hrál já na svém eSuba účtu a je lež, že jsem byl zařazen do kategorie ‘‘unimportant players‘‘, kteří dle logů a data PUBG corpu měli údajně používat cheaty v posledních kompetitivních turnajích. Chápu, že to z marketingového hlediska museli udělat jako odstrašující případ pro komunitu a nemám jim to ani tak za zlé.
Další a poslední zajímavá věc je, že na seznamu zabanovaných hráčů jsou pouze hráči, jejichž zabanované účty komunita dohledala před oficiálním vyjádření PUBG corpu. Jde o 12 hráčů, kteří jsou veřejně známi. Online kvalifikaci do PEL hrálo v kostce 700+ hráčů a je na každém z Vás, aby zvážil jaká je pravděpodobnost, že cheatovalo "pouze" těchto 12 hráčů z celkového počtu. Dle mého názoru dostalo ban na účet mnohem více hráčů než oněch zmiňovaných 12, ale o nich nikde zmínka. Zmínka je pouze o banech, které komunita sama dohledala. Pravděpodobnost, že by komunita dohledala přesně všech 12 zabanovaných účtů z 700+, kteří tu kvalifikaci hráli, je minimální.
Fakt, že PUBG corp detekoval podezřelou aktivitu u všech uvedených hráčů, je nezpochybnitelný. Zajímavá je pasáž o rozdělení hráčů do 2 kategorií, kde jedna používala údajně zakázaný software v turnajích a druhá pouze v public hrách.
Zajímavé je, že skupina hráčů, kteří hráli pod prestižní organizací jsou zrovna označeni za ty, kteří tento software používali v public hrách. Pokud někdo nemá přehled o PUBG, tak ladder v PUBG nemá žádný MMR systém a je irelevantní pro všechny. Je jedno, jestli ho nehrajete nebo jste 1. v EU ladderu. Nikoho tím neoslovíte, nikdo Vám na základě toho nenabídne spolupráci a postrádá absolutně smysl, proč by někdo vůbec cheatoval v public hrách. Nehledě na to, že jste hráč prestižní organizace s platem. Proč byste riskovali svůj měsíční plat testováním cheatů v public hrách a nakonec je nepoužil v turnajích. Dle veřejných informací radar fungoval a nepřipouštím si možnost, že by někdo po otestování v public hrách došel k závěru, že radar nefunguje dle očekávání a nebude ho používat v turnajích.
Na vyjádření PUBG corpu se čekalo měsíc po udělení banů. Nemám pochyby o tom, že zveřejněné informace jsou vykonstruované v tom smyslu, aby tím minimalizoval PUBG corp následky zabanovaných hráčů pro organizací. Týmům, jejichž hráč používal zakázaný software pouze v public hrách bylo dovoleno pokračovat v lize při změně tohoto hráče.
Celou PEL kvalifikaci jsem hrál já na svém eSuba účtu a je lež, že jsem byl zařazen do kategorie ‘‘unimportant players‘‘, kteří dle logů a data PUBG corpu měli údajně používat cheaty v posledních kompetitivních turnajích. Chápu, že to z marketingového hlediska museli udělat jako odstrašující případ pro komunitu a nemám jim to ani tak za zlé.
Další a poslední zajímavá věc je, že na seznamu zabanovaných hráčů jsou pouze hráči, jejichž zabanované účty komunita dohledala před oficiálním vyjádření PUBG corpu. Jde o 12 hráčů, kteří jsou veřejně známi. Online kvalifikaci do PEL hrálo v kostce 700+ hráčů a je na každém z Vás, aby zvážil jaká je pravděpodobnost, že cheatovalo "pouze" těchto 12 hráčů z celkového počtu. Dle mého názoru dostalo ban na účet mnohem více hráčů než oněch zmiňovaných 12, ale o nich nikde zmínka. Zmínka je pouze o banech, které komunita sama dohledala. Pravděpodobnost, že by komunita dohledala přesně všech 12 zabanovaných účtů z 700+, kteří tu kvalifikaci hráli, je minimální.
“
Postup při očištění jména a omluva eSubě:
„
Momentálně jsem v situaci, kdy jako hráč nemám dostatečnou motivaci k očištění mého jména. Chápu, že to vyzní špatně, ale neplánuji návrat ke kompetitivnímu hraní, jak jsem již uvedl v úvodu. Hlavní důvod je, že si jsem vědom toho, že bude opravdu složité až nereálné prokázat moji pravdivou verzi. Vedle toho je již po internetu řada článků o aktuální situaci a influenceři krmí své sledovatele o naší vině. Nemám jim to za zlé, dělají správnou věc a tyhle informace se k veřejnosti musí dostat. Na druhou stranu, i kdyby se prokázala má verze a dohledal se člověk, který je zodpovědný za můj ban, tak nemám šanci se veřejně očistit a budu vždy považován za cheatera.
I přes to se snažím od steamu získat login logy na můj účet a je šance, že dle IP adresy se dohledá člověk, který za tím stojí.
Chtěl bych se také veřejně omluvit eSubě i přes řadu problémů, které jsme s touto organizací měli a můj negativní názor na tuto organizaci formovaný po dobu spolupráce. Mrzí mě, že jsme je tímto prezentovali ve špatném světle a omlouvám se.
I přes to se snažím od steamu získat login logy na můj účet a je šance, že dle IP adresy se dohledá člověk, který za tím stojí.
Chtěl bych se také veřejně omluvit eSubě i přes řadu problémů, které jsme s touto organizací měli a můj negativní názor na tuto organizaci formovaný po dobu spolupráce. Mrzí mě, že jsme je tímto prezentovali ve špatném světle a omlouvám se.
“
Závěrem:
„
Celá situace mě mrzí, ale nedokážu s tím aktuálně udělat více. Nedovolený software jsem vědomě nikdy v PUBG nepoužil, ať se jedná o public nebo kompetitivní turnaje.
Pokud budu mít více informací, updatnu tento dokument v dolní části.
SW
Pokud budu mít více informací, updatnu tento dokument v dolní části.
SW
“