Přejít k hlavnímu obsahu

Swalker vydal obsáhlé vyjádření ke svému banu. Jak to tedy vlastně ve skutečnosti je?

8. 1. 2019 | 20:21 PUBG: Battlegrounds
Od včerejšího dne globálně zabanovaný ex-hráč eSuby Tomáš 'swalker' Marek uveřejnil k celé aktuální kauze kompletní příběh ze svého pohledu. On sám se zřejmě již na několikátý pokus definitivně k hraní nevrátí, i kdyby tu možnost měl, ale pokud vás zajímá jeho strana mince, čtěte dále.
Výchozí obrázek
eSuba swalker
Jelikož mi poslední týden píše hodně lidí soukromé zprávy ohledně mého PUBG banu, rozhodl jsem se veřejně vyjádřit, abych se nemusel neustále opakovat. Rozdělím to do bodů a prvně uvedu věci netýkající se mého PUBG banu.

Konec kompetitivního hraní a smazání sociálních sítí:

Poslední 3 roky už nevěnuji kvůli práci tolik času hrám jako dříve a částečně jsem do toho opět spadl kvůli PUBG. I tak jsem povětšinou hrál jenom turnaje, když nebudu počítat pár měsíců hrocení ladderu. Nemám už pro kompetitivní hraní takový drive jako dříve a poslední rok jsem se snažil Xkrát kompletně přestat. Je to dost komplikované, když se něčemu věnujete 14 let co si budeme povídat.

Začátkem listopadu jsme začali jednat s eSubou a chtěli navázat spolupráci za vidinou platu, který byl reálný. Nakonec jsme se dohodli na spolupráci a i přesto jsem v listopadu oznámil konec hraní s tím, že si kluci najdou do eSuby jiného 4. hráče. Celý listopad jsem nehrál a přesvědčilo mě až oznámení PRO ligy díky kterému jsem se tedy k týmu vrátil a uzavřel spolupráci s eSubou.

Kvalifikovali jsme se na offline kvalifikaci do Minsku, kde jsme totálně vyhořeli. Po příletu jsem se rozhodl o definitivním ukončení kompetitivního hraní. Pro informaci bylo to nějak v průběhu prosince ještě před tím, než PUBG zabanovalo hráče kvůli radar hacku. S koncem souvisí smazání hráčských sociálních sítí nikoliv s banem samotným. V době smazání jsem neměl informaci o banu. Pouze tím chci vyvrátit spekulace, že jsem smazal sociální sítě kvůli banu. V minulosti jsem sociální sítě smazal 3x a vždy jsem je bohužel obnovil.

Informace ohledně mého PUBG banu:

V listopadu po dobu mojí inaktivity jsme již byli v prestižní online lize GLL, kam jsem se s týmem kvalifikoval při hraní na mém hlavním účtě, kde ban k dnešnímu dni nemám. Měli jsme v týmu 6 hráčů (zuppa, swalker, kejdoran, freekill, hawki a double) pokud se nepletu. Neměli jsme tedy možnost měnit roster a díky tomu jsem k nám na týmový discord poskytl přístup k mému eSuba PUBG účtu, aby si kluci případně mohli domluvit náhradu, kdyby hawki ani double nemohli hrát.

Nezpochybňuji, že na mém účtě byl cheat radar použit. Dokonce jsem přesvědčen o tom, že tam byl použit, protože jinak by ban nedával smysl. Máme informace o tom, že žádné false-positive bany nebyly.

Jelikož mám čisté svědomí a vím, že jsem nikdy v PUBG žádný zakázaný software nepoužil, tak je jediná možnost ta, že na účtu přímo někdo z týmu nebo jakákoliv 3. osoba, které byl účet propůjčen kvůli turnaji nebo jiné motivaci, použil cheat software. Nemám přímé důkazy a je nereálné je získat pokud se přímo dotyčný nepřizná a proto nechci nikoho obviňovat i když mám své teorie. Důležité je říct, že cheaty nemusely být použity v turnaji. Nemám informace o detekci radaru ze strany PUBG, ale mohlo se jednat třeba pouze o login do steamu/menu hry někým, kdo tento software v PC měl.

Mé účty:

Hlavní účet s authenticatorem (2600 hodin v PUBG bez banu. Hrál jsem s ním ladder, veškeré CZ a zahraniční turnaje): https://steamcommunity.com/id/sw4lker

Týmový účet bez authenticatoru (48 hodin v PUBG s banem. Hrál jsem s ním pouze pár her v GLL, kvalifikaci na PEL a jeden max. 2 Grunex turnaje): https://steamcommunity.com/id/teamacc

Spekulace a motivace k cheatingu:

Samozřejmě lidé spekulují o tom, že jsem cheaty použil pouze za vidinou dostat se do PRO ligy pár her na mém týmovém účtě. Nebudu zpochybňovat, že jsem se opravdu chtěl do PRO ligy dostat a dělal pro to maximum (analýzy týmů, focus na komplexnější IGL práci,....). I přesto chci říct, že to byla podstatně menší motivace než dostat se do GLL nebo na Broadcaster Royale do Spojených států.

Dále tu v průběhu PUBG esportu byla řada online turnajů o ohromné peníze, které se nedají srovnávat s tím, co bychom teoreticky získali v PRO lize. Tyto turnaje byly v průběhu dlouhodobého podvědomí o tom, že radar hack je nedekovatelný a lidé ho používají. Kdybych měl opravdu mindset, který by mi dovolit použít cheaty v kompetitivních turnajích, nenapadá mě jediný důvod, proč bych je nepoužil již dříve a nevydělal si ohromné peníze. Spoluhráč Zuppa si například vydělal finance v hodnotě sta tisíců (nemám přesné informace, ale bude to v součtu za prizepool a HW něco okolo 130-250 tisíc). Nemluvě o tom, že trip do US má pro každého jinou hodnotu. Pro mne osobně má nevyčíslitelnou hodnotu.

Další otázkou k zamyšlení je, proč bych používal zakázaný software až v eSubě po podpisu smlouvy, která nám může hrozit právní cestou o náhradu vzniklé škody. Když jsem neměl mindset dříve, pro použití tohoto shitu v turnajích, opravdu je kvalifikace do PEL něčím co změnilo můj názor i přesto, že by to mělo fatální následky? Má odpověď je ne. Dlouho jsme věděli, že v PRO lize nebude plat ze strany organizátora, jako tomu je v PRO ligách jiných her. Jediné, co bychom mohli získat, je jakási forma financování ze strany eSuby a nebudeme si nalhávat, že na tuzemské scéně by to byly maximálně optimalizované prostředky na to, abychom dostávali to potřebné minimum, tzn. nesrovnatelné se zahraničím.

Oficiální vyjádření PUBG corp:

http://www.twitlonger.com/show/n_1sqp71g

Fakt, že PUBG corp detekoval podezřelou aktivitu u všech uvedených hráčů, je nezpochybnitelný. Zajímavá je pasáž o rozdělení hráčů do 2 kategorií, kde jedna používala údajně zakázaný software v turnajích a druhá pouze v public hrách.

Zajímavé je, že skupina hráčů, kteří hráli pod prestižní organizací jsou zrovna označeni za ty, kteří tento software používali v public hrách. Pokud někdo nemá přehled o PUBG, tak ladder v PUBG nemá žádný MMR systém a je irelevantní pro všechny. Je jedno, jestli ho nehrajete nebo jste 1. v EU ladderu. Nikoho tím neoslovíte, nikdo Vám na základě toho nenabídne spolupráci a postrádá absolutně smysl, proč by někdo vůbec cheatoval v public hrách. Nehledě na to, že jste hráč prestižní organizace s platem. Proč byste riskovali svůj měsíční plat testováním cheatů v public hrách a nakonec je nepoužil v turnajích. Dle veřejných informací radar fungoval a nepřipouštím si možnost, že by někdo po otestování v public hrách došel k závěru, že radar nefunguje dle očekávání a nebude ho používat v turnajích.

Na vyjádření PUBG corpu se čekalo měsíc po udělení banů. Nemám pochyby o tom, že zveřejněné informace jsou vykonstruované v tom smyslu, aby tím minimalizoval PUBG corp následky zabanovaných hráčů pro organizací. Týmům, jejichž hráč používal zakázaný software pouze v public hrách bylo dovoleno pokračovat v lize při změně tohoto hráče.

Celou PEL kvalifikaci jsem hrál já na svém eSuba účtu a je lež, že jsem byl zařazen do kategorie ‘‘unimportant players‘‘, kteří dle logů a data PUBG corpu měli údajně používat cheaty v posledních kompetitivních turnajích. Chápu, že to z marketingového hlediska museli udělat jako odstrašující případ pro komunitu a nemám jim to ani tak za zlé.

Další a poslední zajímavá věc je, že na seznamu zabanovaných hráčů jsou pouze hráči, jejichž zabanované účty komunita dohledala před oficiálním vyjádření PUBG corpu. Jde o 12 hráčů, kteří jsou veřejně známi. Online kvalifikaci do PEL hrálo v kostce 700+ hráčů a je na každém z Vás, aby zvážil jaká je pravděpodobnost, že cheatovalo "pouze" těchto 12 hráčů z celkového počtu. Dle mého názoru dostalo ban na účet mnohem více hráčů než oněch zmiňovaných 12, ale o nich nikde zmínka. Zmínka je pouze o banech, které komunita sama dohledala. Pravděpodobnost, že by komunita dohledala přesně všech 12 zabanovaných účtů z 700+, kteří tu kvalifikaci hráli, je minimální.

Postup při očištění jména a omluva eSubě:

Momentálně jsem v situaci, kdy jako hráč nemám dostatečnou motivaci k očištění mého jména. Chápu, že to vyzní špatně, ale neplánuji návrat ke kompetitivnímu hraní, jak jsem již uvedl v úvodu. Hlavní důvod je, že si jsem vědom toho, že bude opravdu složité až nereálné prokázat moji pravdivou verzi. Vedle toho je již po internetu řada článků o aktuální situaci a influenceři krmí své sledovatele o naší vině. Nemám jim to za zlé, dělají správnou věc a tyhle informace se k veřejnosti musí dostat. Na druhou stranu, i kdyby se prokázala má verze a dohledal se člověk, který je zodpovědný za můj ban, tak nemám šanci se veřejně očistit a budu vždy považován za cheatera.

I přes to se snažím od steamu získat login logy na můj účet a je šance, že dle IP adresy se dohledá člověk, který za tím stojí.

Chtěl bych se také veřejně omluvit eSubě i přes řadu problémů, které jsme s touto organizací měli a můj negativní názor na tuto organizaci formovaný po dobu spolupráce. Mrzí mě, že jsme je tímto prezentovali ve špatném světle a omlouvám se.

Závěrem:

Celá situace mě mrzí, ale nedokážu s tím aktuálně udělat více. Nedovolený software jsem vědomě nikdy v PUBG nepoužil, ať se jedná o public nebo kompetitivní turnaje.

Pokud budu mít více informací, updatnu tento dokument v dolní části.

SW
Zdroj: dropbox.com
Štítky: swalker
Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.