O to víc zajímavé je to, že jako první tuto změnu chystá Tournament of Future Champions, který kromě hry Overwatch, v níž se turnaj odehraje, nemá s Blizzardem nic společného, jedná se tedy o third-party turnaj. Systém banování je z historie nejvíc viditelný v MOBA hrách, jako League of Legends, DOTA či často opomíjené Heroes of the Storm. Podobného dvoufázového systému bychom se tak měli dočkat i zde. Do hry to samozřejmě přidá obrovskou komplexnost, kdy hráči nejenom budou rozhodovat o tom, jaké hrdiny si vyberou, ale také o tom, jaké hrdiny si nebude moci vybrat nepřítel. Týmy tak najednou dostanou možnost zaměřovat specificky silné hrdiny jednotlivých hráčů a více kalkulovat s těmito možnostmi.
Samotný Blizzard se však na tento návrh zatím dívá spíše negativně, dle jednoho z vývojářů Geoffa Goodmana tato mechanika nemá zatím ve hře smysl, jelikož množství hrdinů ji nedovoluje efektivně použít. Jedna z nejzajímavějších možností, kterou tato mechanika umožňuje, je prohloubení tzv. "met" (jací hrdinové se nejvíce hrají v danou dobu apod.), které se tak budou moci měnit v rámci samotných turnajů, kdy se hráči rozhodnou banovat určité hrdiny a protihráči na to budou muset reagovat.
Na rozdíl od her, jako jsou právě LoL nebo DOTA, však tento systém stále nabídne volbu měnit své hrdiny během hry a neubere tedy hře onu komplexnost v adaptaci, pouze dá týmům možnost se na hru lépe připravit, například zabanováním soupeřova oblíbeného supporta. Bude tedy velice zajímavé sledovat Tournament of Future Champions a sledovat, jaké nové taktiky se v rámci tohoto turnaje vytvoří. Celá komunita Overwatche totiž už dlouho volala po nějaké změně, ať už v podobě nových mechanik nebo pravidel ve hře. Uvidíme tedy, jak se s touto zásadní změnou tento jednodenní turnaj popere a přinese třeba náhled toho, jakým směrem se OW bude v budoucnu ubírat.