Myslíte si, že virtuální závody jsou zbytečnost a od závodů na reálné trati mají daleko? V tom případě se dost mýlíte.
Uplynulý víkend se v Mexiku uskutečnil tradiční Race of Champions, závod, kde se proti sobě každoročně postaví ti nejlepší závodníci světa. Na startu se objevil například pilot stáje Ferrari F1 Sebastian Vettel, dvojnásobný mistr světa v rallycrossu Johan Kristoffersson nebo devítinásobný vítěz Le Mans Tom Kristensen. A šanci zazávodit si získal také vítěz loňského virtuálního Race of Champions, Ital Enzo Benito.
Enzo Bonito, který je mimo jiné jezdcem týmu McLaren v sérii F1 Esports, spolu s vítězem letošního eROC Jamesem Baldwinem zastupoval právě virtuální závodníky. V jedné z rozjížděk se právě Bonito postavil na start proti bývalému závodníkovi Formule 1 a šampionovi sérii elektrických Formulí E z roku 2017, Lucasi di Grassovi. A zvítězil. A den poté přidal vítězství také proti vítězi Indy500 Ryanu Hunter-Reayovi.
Big upset! Sim racer @EnzoBonito17 takes the scalp of @LucasdiGrassi! #ROCMexico @McLarenShadow pic.twitter.com/MMa98Pd4lP
— #ROCMexico (@RaceOfChampions) 19. ledna 2019
Dá se sice namítnout, že v opravdovém závodě na klasickém okruhu by Bonito neměl velké šance. To však nic nemění na tom, že Bonito udělal důležitý krok k popularizaci esportu a dost možná ukázal, že právě virtuální závodění může být v budoucnu vstupní bránou do toho skutečného.
To, že esport může být zajímavým a levným způsobem, jak se dostat ke skutečnému závodění, si uvědomují i samotné automobilky. Například německá automobilka Porsche oznámila pro letošní rok vlastní šampionát ve hře iRacing, automobilka Nissan zase ve spolupráci se Sony pořádala několik let soutěž Gran Turismo Academy, jejíž vítěz měl šanci závodit v legendárním závodě 24h Le Mans.