Oslabení Classic karet jsme tu již měli, zažili jsme už také nerfy karet z Basic kolekce, jenže v těchto balančních změnách se vlastně na žádné jiné typy karet skoro nepodíváme. Tyto nerfy navíc všechny spojuje také důvod, proč k nim došlo. Blizzard v oficiálním ohlášení únorových úprav karet ani nerozepsal příčinu nerfů jednotlivě u všech karet, jak to bývá zvykem, ale uvedl jen jeden obecný.
A co jím tedy je? Vývojáři dle svých slov chtějí, aby se strategie vyvíjely, podle nich to ale není úplně možné, když ve spoustě balíčcích hrají zásadní roli Basic a Classic karty, z nichž jich většina nikdy neodrotuje do wildu. Zaměřili se tedy na karty, které se v dané classe hrají prakticky v každém balíčku, a nerfy se je snaží oslabit na takovou úroveň, aby sice stále byly hratelné, zároveň už ale nefungovaly jako tzv. auto-include karty a hrány by tedy byly jen v decklistech, které se bez nich prostě neobejdou.
Cold Blood:
Flametongue Totem:
Equality:
Hunter's Mark:
Emerald Spellstone:
Jedinou kartu, která nepochází z dvou základních setů a i tak se dočkává nerfu, je Emerald Spellstone. Její změna by měla spolu s tím, že se oslabení dočkala i Hunter's Mark, znatelně oslabit Huntera, je ale otázka, jestli se to opravdu povede. Nepopiratelné ale je, že Emerald Spellstone nyní bude opravdu lehce horší, podle nás ho ale i tak uvidíme opravdu často, i na šesti manách je totiž síla této karty opravdu vysoká. Nerf ale způsobí spíše to, že už Spellstone nebude vyvíjet tak silný tlak v early game, což bylo jeho největší sílou.
Změny se tedy dočkala rovná pětice karet a musíme říct, že si nejsme úplně jisti, jestli je nerfování karet z Classic a Basic edice tím nejlepším možným krokem. Naopak jsme ale velmi nadšeni z nerfu Huntera, který už se nám za poslední měsíc jeho dominance stihl opravdu otrávit. Nezbývá tedy než čekat, až nerfy přiletí, a doufat, že ho změny opravdu oslabí. Co si o nerfech myslíte vy, jste s nimi spokojeni, nebo byste také sáhli po jiné variantě?