1. Předplatné a příspěvky
Každý streamer nějak začínal a v podstatě každý se ke svým prvním penězům skrz streamování dostal díky předplatnému (Subscribtions) a příspěvkům (Donates). Streamování však není pro neplatiče předplatného v podstatě nijak omezeno (tedy kromě občasných reklam), proč by tedy diváci jen tak dávali někomu peníze? Důvodů je více, zaprvé se zbaví výše zmíněných reklam, za druhé se stanou tvrdým jádrem komunity daného streamera, z čehož může plynout nespočet výhod. Samotný streamer má pak z každého předplatitele 5 dolarů, s tím že určitou část si však podle smlouvy odvede platforma Twitch, streamerům tak poté zůstane něco kolem 3-4 dolarů. Běžný streamer si díky tomuto přijde na velice slušný obnos (průměrně populární streameři mají počet předplatitelů v rámci tisíců, ti slavnější i desítek, nejslavnější streamer Ninja pak dosáhl nejvýše na něco přes 200 000 předplatitelů) a to není všechno. Další možností jak podpořit svého oblíbence je totiž skrze příspěvky, většinou s nějakou zprávou či vzkazem. Streamer je po obdržení většinou přečte a vytváří tak dojem ještě většího propojení se svými sledujícími, tyto příspěvky se mohou pohybovat v řádech korun až po tisíce.
2. Spojení se značkou
U všech slavných osobností dříve či později přijde spojení s různými společnostmi, které jsou vždy specifické pro dané odvětví. Takové společnosti zaplatí za propagaci svého výrobku značnou část peněz, ta se potom projeví na samotném streamu daného hráče nebo na jejich sociálních sítí. Kromě věcí, které jsou jasně spojené s videoherní kulturou, jako jsou počítače, myši, klávesnice, monitory, ale třeba i židle, si můžeme často všimnout i těch méně logicky navázaných, příkladem třeba určitý druh sladkostí, kafe nebo energické nápoje. Společnosti vyrábějící tyto výrobky se totiž ještě do nedávna zajímaly spíše o tradiční sporty, nicméně i oni s nástupem sledovanosti streamerů a esportu obecně pochopili, že videoherní průmysl má obrovskou budoucnost. Nejlepším příkladem je zde asi hráč Ninja a TimTheTatman, zatímco jeden je spojován se značkou Redbull, ten druhý propojil své jméno s energetickým nápojem Monster. U obou tak mohou diváci na streamech vidět mini ledničky oněch společností a jiné předměty jejich merche. Celkové výdělky samozřejmě nikdo z veřejnosti ale nezná, vše je totiž skryto ve smlouvách, které bohužel asi nikdy neuvidíme.
3 Sponzorované streamy
Posledním způsobem, jakým si streameři vydělávají své peníze, je cesta sponzorovaných streamů. Povětšinou se v tomto případě jedná o samotné hraní her, kdy daná společnost streamerovi zaplatí částku za hodinu a ten poté vybranou hru hraje. Částky se v tomto případě pohybují mezi stovkami až tisíci dolary za hodinu, internetem se v minulosti dokonce šířila zpráva, že si Ninja měl brát za hraní hry Apex Legends částku 1 000 000 dolarů, co je na tom pravdy, však nevíme. Občasně však můžeme vidět sponzorované streamy i v rámci vydávání nových filmů, v tomto případě se daný streamer se svými diváky podívá na trailer a snaží se jim film doporučit. Nicméně je potřeba říci, že při podobné propagaci produktu musí mít v popisu svého streamu daná osoba napsáno "#ad", aby tak diváci pochopili, že jde o reklamu a nebyli tak třeba klamanými spotřebiteli.
Jak se na streamery a jejich výdělky díváte vy? Máte pocit, že si ony ohromné výdělky zaslouží?