Velká Británie po počátečním odmítání řešení situace už také přistoupila na karanténu a kvůli tomu je nyní momentálně velké množství lidí nuceno pracovat z domova, k čemuž potřebují internetové připojení. Právě proto britský videoherní expert Rik Henderson poprosil hráče, aby limitovali svůj čas strávený v pracovní době v online hrách. "Zatímco služby jako Netflix a Youtube snižují jejich nároky na sítě, gaming zůstává největší hrozbou pro naše sítě." doplňuje Henderson.
Tuto teorii potvrzuje například služba Steam, která dosáhla svého rekordu online uživatelů - 20 milionů z toho 6,2 milionů hrajících některou z her. Na svém twitteru služba přiznala, že tomuto rekordu nejspíše vděčí opatřením proti šíření koronaviru.
#Steam has just reached a new concurrent online user record of 20 million, with 6.2 million currently in-game, likely due to many people staying at home due to the #coronavirus.https://t.co/bzLMfMOJvD#COVID19
— Steam Database (@SteamDB) March 15, 2020
Toto navýšení hráčů je logické, lidé zůstávají doma a hraní online počítačových her nebo komunikace pomocí sociálních sítí jsou jediné způsoby, jak udržet kontakt s rodinou či přáteli. Podle Hendersona nejspíše také dojde ke zvýšení popularity her jako je Fortnite nebo Call of Duty, hráči by podle něj však měli být ohleduplní i přes tvrzení britských providerů, že toto navýšení uživatelů zvládnou a jejich kapacitní limity zatím nedosahují.
Pro představu, italská telekomunikační firma ohlásila nárůst internetového využití o 70%. Tento skok přisuzují právě hraní online her. Právě proto, aby se zamezilo vzniku zbytečných problémů s internetovým připojením v Evropě a velkému skoku v datovém odběru, se služby Netflix, Amazon Prime Video a Youtube rozhodly snížit kvalitu obrazu, tudíž při sledování obsahu při "standardní" kvalitě divák nebude mít tak detailní obraz.