V souvislosti se zařazením tzv. "Gaming disorder", tedy poruchy v důsledku hraní digitálních her, do 11. vydání Mezinárodní klasifikace chorob započala diskuse, jaký vliv má na tento problém esport. Jedním z důvodů je množství času, které hráči hraní věnují, což je zcela logicky pro kompetitivní hráče odlišné, než pro ty rekreační.
Hraní her pro zábavu a sociální kontakt s ostatními je samozřejmě v pořádku, ale pokud jsou hry využívány pouze jako únik z reálného světa od problémů, stává se z tohoto koníčku problém, který nastává jak u esportových hráčů, tak u těch volnočasových. Otázkou však zůstává, jestli samotné hraní na kompetitivní úrovni hráče přibližuje k nezdravé hranici, nebo jim spíše pomáhá nepropadnout nezdravému hraní.
Výzkumný tým Filozofické Fakulty Prešovské univerzity s podporou Agentúry pro podporu vědy a výzkumu se momentálně zabývá propojením esportu a problematického hraní, a tak nás prostřednictvím člena svého týmu Mgr. Marcel Martončika, PhD. požádala o pomoc. Samozřejmě by nebylo možné tuto problematiku zkoumat bez hráčů, a tak prosí právě vás, abyste pomohli tomuto výzkumu a zapojili se. Jako odměnu vás zařadí do slosování o dvě herní myši Logitech G203 Prodigy.
A jak se do výzkumu zapojit?
Pokud je vám více než 15 let, hrajete více než 20 hodin týdně a jste ochotní obětovat pár minut svého času, neváhejte kontaktovat přímo výzkumný tým na emailu vyskumhier@tutanota.com. Odměnou vám může být nejen slosování o myš, ale také dobrý pocit, že jste pomohli tomuto výzkumu pro dobré účely.