Odhalení sponzorství se většinou setkává s nadšením, neboť bývá vnímáno jako významný krok vpřed. V případě týmu Guangzhou Charge to však bylo úplně jinak. Tým oznámil, že se společnost Herbalife Nutrition stává jejich hlavním sponzorem a partnerem pro následující tři roky. Fanoušky tímto rozhodnutím však rozhodně nepotěšil.
Jako společnost zaměřená na vývoj a distribuci výživových doplňků bylo Herbalife pod dohledem kvůli používání obchodního modelu, přirovnávaného k tzv. „pyramidovému schématu“ (pozn. redakce každý nový účastník musí za vstup zaplatit poplatek, za což dostává právo inkasovat tento poplatek od dalších účastníků, v praxi je nepoužitelný, neboť z něj těží pouze organizace a původní účastníci, v mnoha zemích je navíc jeho používání zakázáno). Herbalife za jeho využívání v minulosti zaplatila na pokutách až 200 milionů dolarů.
We're excited to announce Herbalife Nutrition as our primary sponsor and official nutrition partner for the next 3 years! Let's #ChargeFoward together toward high performance through improved nutrition and a healthy active lifestyle! pic.twitter.com/GFfrn1DgH4
— GuangzhouCharge (@GZCharge) July 11, 2020
„Existuje důvod, proč je Herbalife zakázáno v několika zemích. Nejen, že tato společnost okrádá své distributory o peníze, o jejích výrobcích je navíc známo, že způsobují vážné zdravotní potíže. Lidé zemřeli, protože využívali tyto doplňky,“ uvedla na Twitteru uživatelka Mand0lyn.
There is a reason Herbalife is banned in several countries. Not only has this company robbed its distributors of money, its products are known to cause serious health issues. People have died from using these supplements.
— Mand0lyn (@CapnOA) July 11, 2020
Na Redditu zase další uživatel poukázal na to, jak esport dovoluje sponzorům, kteří byli přítomní na tradiční sportovní scéně, získat roli také na té esportové. „Vidím, že esport udělal krok od toho, jak býval sponzorován syntetickými nápoji a LED světly, k sponzoringu od sázkových webů a společností využívajících MLM (multi-level marketing).
V současnosti se z 20 Overwatch League týmů může chlubit podobným sponzorstvím jen pár. Nedávno se objevila zpráva o dalším kontroverzním partnerství, které uzavřelo NGR, majitel San Francisco Shock, s americkou armádou.
O zmíněném partnerství toho moc prozrazeno nebylo. Nicméně bylo uvedeno, že se jedná o smlouvu na tři roky, fanoušci Overwatch League na dohodě mohou najít alespoň jednu pozitivní věc – kromě nich je někdo další, kdo věří v tento produkt.