Jak dlouho tu s námi Hearthstone je, se při vědomí toho, že opravdu pořádnou změnou hra od svého vydání prakticky neprošla, může zdát jako děsně dlouhá doba. Na druhou stranu je ale nutné zmínit, že v principu na HSku úplně co měnit není a co se herního obsahu týče, tam tvůrci opravdu nespí. Když se ale člověk přihlásí do hry a vidí prakticky to stejné hlavní menu jako několik let zpátky nebo když při sledování hry svého kamaráda zažije po 100x ten samý bug, řekne si, že aspoň trochu by se v Blizzardu mohli zaměřit i na tyto aspekty hry. A něčeho takového se konečně dočkáme!
To ve čtvrtek 22. října odhalil reveal stream, před jehož začátkem vývojáři slibovali, že oznámeny budou změny opravdu podstatné. Očekávání tak byla obrovská, to totiž skoro jistě znamenalo, že na nás bude čekat tuna horkých novinek a to ještě vedle odhalení nové expanze, které bylo bráno jako samozřejmost. A nyní můžeme říct, že svým slovům designéři vlastně dostáli. Pohodlně se usaďte, jdeme se podívat na to, co si pro nás přichystali.
Renovace systému
Jako první se zaměříme na to, k čemu se vlastně vztahoval i úvod tohoto článku. I když vyřešení například problémů se spectator modem nejspíše v dohledné době nepřijde, v systému hry přichází změna, kterou lze beze špetky nadsázky označit za tu největší v historii celého HSka. O čem je řeč? Vytoužený achievement systém! Ten nabídne nejen rozhodně příjemné odměny, z nichž lze jmenovat třeba kosmetické vylepšení jménem Coin cards, které bude k dispozici u achievementů souvisejících s kolekcí, ale samozřejmě i prostý pocit zadostiučinění, jenž může u HSka spoustě hráčům chybět.
S tím souvisí i další novinka, totiž ta, že profily nyní konečně začnou něco reálně znamenat. Na stránce profilů uvidíte nejen zmíněné achievementy, ale třeba i aktuální rank, což souvisí s možností viditelného osobního progresu. Právě toto slovní spojení bylo při odhalovaní této části novinek skloňováno opravdu často, což není překvapivé, je to totiž vlastně to hlavní, co tyto věci přináší. Nejde ani tak o samotné achievementy a odměny s nimi spjaté, ne, jde prostě o to, že máte možnost vidět to, jak se ve hře vyvíjíte. A to pro soutěživější hráče může znamenat i možnost se svými úspěchy chlubit.
Celkově se nám tyto změny rozhodně líbí, o to víc, když jim korunku nasazují ještě další, které už jsou sice z trochu jiného soudku, ale i tak s "renovací systému" souvisí. Tím v první řadě myslíme přidání nových týdenních questů, s nimiž budete moci získat další goldy. Příchod tohoto nového typu úkolů není ale jedinou změnou quest systému, nově totiž budete moci tkaé nahradit vynechání nějakého denního questu tím, že si ho zahrajete později. Příjemné updaty, které ocení hlavně f2p hráči, pak zase následovalo odhalení obsahu nového Tavern Passu, jenž bude obsahovat zlatou legendární kartu, kosmetickou Coinu a dva skiny na hrdiny, které jsou speciální tím, že je lze postupem času upgradovat do ještě lepší podoby.
Madness at the Darkmoon Faire
Madness at the Darkmoon Faire, tak se bude jmenovat poslední expanze letošního roku, která do hry přijde 17. listopadu. Rovnou s ní byl odhalen třeba i nový keyword Corrupt. Efekt, který je s ním spojen, je vyvolán, jen když jste během doby, co jste měli takto označenou kartu v ruce, zahráli nějakou s vyšší cenou. Zároveň nám bylo již klasicky odhaleno i pár karet a i některé z této hrstky kartiček vypadají velice silně. Na všechny se můžete podívat níže
Nový herní mód
Duels jsou zbrusu novou možností, jak si Hearthstone užít. Jako první si vyberete hrdinu, hero power a tzv. Signature Treasure a pak si začnete stavět balíček šestnácti karet. Ten budete moci skládat z předem vybraného card poolu, jenž bude sestávat z karet ze Standardu i z Wildu. Užít si tento mód můžete jak v Casual módu, tak v Heroic, který bude fungovat vlastně jako Aréna. Ten ale bude dostupný také až 17. listopadu.