Na Cyberpunku pracovali jeho vývojáři dlouhých osm let. Ačkoliv měl vyjít již v dubnu, koronavirus vše zkomplikoval a tak jsme se mohli ponořit do této futuristické akční hry až v prosinci. Tržby zatím ukazují, že fanoušci byli velmi natěšení. Částka, jenž padla na vývoj hry, se pohybovala kolem dvou set milionů dolarů a už 11. prosince se náklady vývojářům vrátily. A nejen to – peníze vydané na marketing a reklamu se vrátily již několikanásobně.
Nyní několik čísel - Cyberpunk 2077 se může stát nejvýdělečnější hrou a dosáhnout tak rekordu v další oblasti. Už 10. prosince, tedy v den vydání, naměřila služba Steam Database přes milion aktivních hráčů. Do té doby byl držitelem tohoto rekordu Fallout 4, pocházející z produkce studia Bethesda Softworks, z roku 2015, kdy hru v den jejího vydání hrálo přes 470 tisíc hráčů. Překonání této mety asi není zcela překvapivé vzhledem k faktu, že si Cyberpunk ještě před samotným launchem zakoupilo 8 milionů lidí. Aktuálně už mělo být prodáno 25 milionů kopií.
Problémy s vratkami
I přes řadu úspěchů se na scéně objevilo několik stížností na fungování hry. Problém není však na straně vydavatele. Je to způsobeno zastaralým hardwarem konkrétních jedinců. Těch ale postupně přibývá. Stížnosti se obvykle točí kolem vzhledu a fungování hry. Nespokojení hráči se tak obraceli na prodejce hry, od kterého hru koupili a žádali vrácení peněz. Telefony zvonily nejvíce v kancelářích Sony, Microsoftu, Steamu a obchodu Good Old Games (GOG) samotného vydavatele, CD Projekt.
I přes garanci okamžitého vrácení peněz se však mnohým stalo, že jim peníze příšly zpět na účet až o několik hodin, ba dokonce dnů, později. Někteří museli volat opakovaně, aby dosáhli svých požadavků. GOG situaci vyřešilo elegantně a nabídlo svým nespokojeným klientům vrácení peněz i připsání kreditů na jejich GOG účet. Jádro problému však může spočívat zcela jinde, a to v právech spotřebitele. Ty se totiž v každé zemi liší a tak se může vše odvíjet od toho, jak jsou v té které zemi nastavena.
Problémy s vratkami se netýkají jen Cyberpunku. V obdobné situaci se ocitla také vesmírná survival hra No Man´s Sky, nebo Fallout 76.