Přejít k hlavnímu obsahu
Přihlášení
Registrace
Hlavní navigace
Články
Turnaje
Zápasovník
Hry
Naše projekty
MCR.gg
playzonearena.cz
shop.playzone.cz
pzchallenge.cz
Tipsport CS
Články redaktora jirif
Filtrování podle her
Brawl Stars
CS2
FC 25
Fortnite
LoL
PUBG
Siege
Rocket League
TFT
VALORANT
Filtrovat
Zrušit filtr
12. 2. 2021
|
jirif
FAMU otevírá navazující magisterský obor Herní design
Od 1. března se mohou zájemci o magisterský titul přihlašovat ke studiu pro školní rok 2021/2022.
10. 2. 2021
|
jirif
Xbox hlásí tržby v miliardách dolarů a miliony nových subscriberů
Během setkání se svými investory Microsoft odhalil několik zajímavých dat. Ty se týkaly především tržeb za uplynulý kvartál (1. říjen – 31. prosinec 2020). Vyplývá z nich, že během tohoto období společnost dosáhla z prodeje her výdělku ve výši 5 miliard dolarů a registrovala 18 milionů nových předplatitelů Game Passu.
26. 1. 2021
|
jirif
Počítačové hry jako terapie. Pomáhají i při léčbě rakoviny
Nadměrné hraní her si v mnoha případech žádá vysokou daň v podobě negativního dopadu na lidské zdraví. Jsou ale zdokumentovány také případy, kdy má tato činnost blahodárné účinky. Existují hry, které pomáhají rehabilitovat lidem po vážných úrazech, zlepšují kognitivní schopnosti (úroveň schopnosti se učit a pamatovat si) a tak dále.
23. 1. 2021
|
jirif
Jak podpořit růst kulturních a kreativních průmyslů? Inspiraci hledejme na severu
Hudba, film, vývoj softwaru a hardwaru, scénická umění, ale co je pro nás nejdůležitější, digitální hry. Tento stručný výčet jednotlivých odvětví je jednoduchým shrnutím toho, co bychom si mohli představit pod pojmem „kulturní a kreativní průmysly“.
23. 1. 2021
|
jirif
Herní průmysl by se mohl v budoucnu stát tahounem světové ekonomiky
Jedná se o poměrně mladé odvětví, potenciál jeho růstu je ale obrovský. Dokazují to nejen tržby vývojářských studií za období jednoho roku, ale také procentuální podíl na HDP jednotlivých zemí, kde má herní průmysl (a kulturní a kreativní průmysly obecně) nezanedbatelný vliv.
17. 1. 2021
|
jirif
Korektnost může znechutit herní požitek, prospěch z toho nebude mít nikdo
Byť se ze začátku jednalo o poměrně vznešenou myšlenku, stala se politická korektnost ideologií, která štěpí společnost do dvou nesmiřitelných bloků.
1. 1. 2021
|
jirif
Vztah počítačových her a naratologie: Vyprávějí hry příběhy?
Už od začátku 21. století vyvstává v herní filosofii otázka, zda jsou hry umění, či nikoliv. Ano, dnes jsou hry vizuálně i zvukově daleko lépe propracované, než jak tomu bylo například v 90. letech. Ovšem estetický prožitek automaticky neznamená uměleckou podstatu zrakově či sluchově vnímaného objektu. Abychom mohli počítačové hry nazvat uměním, je potřeba daleko hlubší analýzy a bádání. K tomu nám mohou pomoci rozličné klasické vědy, které se pohybují v oblasti literatury, kinematografie, hudebních věd a dalších tradičních uměnovědných teorií. Jednou z takových věd je i naratologie – věda zabývající se mimo jiné popisem struktury vyprávění.
19. 12. 2020
|
jirif
Esport byl zvolen novou disciplínou Asijských her pro rok 2022
Tohle bude důležitý milník! Poprvé v historii se esportové týmy zúčastní Asijských her, které sice v našich končinách příliš nerezonují, ale v Asii jde o velkou událost. Pro esport se tak jedná o revoluční krok, který může naznačit možné budoucí zpestření samotných Olympijských her.
15. 12. 2020
|
jirif
Výnosy Cyberpunku za jediný den pokryly náklady, vyskytly se však také komplikace s vracením peněz
Nejnovější hra z dílny studia CD Projekt RED má slušně našlápnuto k dosažení titulu nejvíce finančně výnosné hry v historii. Nic ale není nikdy zcela růžové. Řada hráčů si stěžovala na to, že jim hra nefunguje tak, jak by měla a žádali o vrácení peněz. Tehdy nastaly problémy.
10. 12. 2020
|
jirif
Od fólií po 3D, jaký byl zrod a vývoj počítačových her?
V první polovině 20. století lidé hledali způsob, jak ukojit touhu po interakci s obrazem. Více zasahovat do průběhu děje, který se před nimi odehrával na obrazovkách – to byl skutečný hnací motor pro milovníky tehdejších, dnes už zastaralých, technologií. Počítačové hry jsou s námi déle, než by se mohlo zdát a i tak je považujeme za výtvor současné kultury. Jsou kontroverzní, milované i nenáviděné. Vše začalo před téměř sedmdesáti lety snem o interakci člověka s médiem, dnes pracujeme s 3D rozhraním a kdo ví, jak budou počítačové hry vypadat za deset, patnáct nebo dvacet let. Historie počítačových her se před námi otevírá – pojďme se na ni podívat.
2. 10. 2020
|
jirif
V čem spočívá originalita herního vyprávění?
V předchozích článcích o naratologii a ludologii jsme si přiblížili skutečnost, že některé hry mají vlastnost vyprávět příběhy. Dnes se pokusíme o bližší specifikaci nejvýraznějších charakteristik herního vyprávění (protože se v určitých bodech liší od vyprávění románového nebo filmového, v jiných bodech se prolínají). Snahou autora článku (a autorů knih, ze kterých čerpá) není uzavřít okruh otázek týkajících se dané problematiky, ale spíše najít paralelu mezi naratologií a ludologií a vytvořit další prostor pro bádání v této oblasti.
18. 9. 2020
|
jirif
Cesta her za titulem uměleckého díla
Ať už se budeme bavit o sporu mezi naratology a ludology či mezi příznivci a odpůrci počítačových her, otázka umělecké tendence her vzbudí vždy vášnivé debaty. V předchozí trilogii článků o vědách, které se zabývají herní teorií, jsme se seznámili s rozličnými pohledy na jednu z potenciálních uměleckých stránek her - vyprávění příběhů. Na otázku, zda mohou hry být umění, zda zprostředkovávají etetické prožitky, kultivují člověka, se pokusíme odpovědět v následující sérii článků. Dnes si představíme argumenty, které se proti umělecké podstatě her vyhraňují.
Pagination
1
2
›
Následující stránka