FAMU tak reaguje na zahraniční univerzity, které tento obor zavedly již před několika lety a těší se velké oblibě. Škola se mimojiné ocitla pod tlakem zájmu potenciálních studentů, kteří po obdobném oboru volali. Vedení si ale také uvědomuje nesutále rostoucí úspěch herního průmyslu mezi širokou veřejností a nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců v tuzemských vývojářských studiích.
"Herní design vyučujeme se zaměřením na tvůrčí činnost, rozvoj praktických dovedností a získání teoretických znalostí."
Jak FAMU uvádí na svých stránkách, nedílnou součástí studia tohoto oboru bude úzké propojení teorie a praxe. Cílem studia je „rozvinout analytické schopnosti a rozšířit historické obzory studenta umožňujících poučenou práci s koncepty a tradicemi v rámci vlastní umělecké tvorby i v rámci obecnější reflexe média počítačových her.“ Teoretické předměty mají dále za úkol dovést studenty k porozumění v oblasti společenského a kulturního dopadu počítačových her. Praktická část výuky se bude soustředit na designérské dovednosti. Naučí se designovat levely i herní mechaniky, rozšíří si znalosti v oblasti scénáristiky, herního zvuku, grafiky, animace a herní produkce. Studenti se mohou také těšit na stáž ve vybraných herních studiích či přednášky předních českých vývojářů a to v předmětech Kapitoly z herního designu 1 a 2.
Důraz je během tvůrčí části studia kladen nai originalitu prací a kreativní schopnosti jednotlivých studentů. Úspěšnému absolventovi studia se tak otevírají dveře k možnosti pracovat na pozici level designéra, scénáristy či kreativního manažera. Budoucí magistři oboru Herní design budou připraveni na práci "na vlastní pěst", v menších studiích, ale také na jejich případné angažmá v některém z větších studií, která vytváří projekty s vysokým rozpočtem. Zájemci o studium by tedy neměli váhat a přihlásit se co nejdříve.