V lékařské praxi je snadno aplikovatelná taneční podložka Dance Dance Revolution, která může pomoci s léčbou poruchy pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Pozitivní dopad této hry potvrzuje studie profesora McGrawa z roku 2005. Ten provedl experminet na 62 dětech s ADHD, které po různou dobu (4, 8, 12 týdnů) hrály Dance Dance Revolution, kontrolní skupina dětí podstoupila tradiční léčbu. Děti, které hrály tuto taneční hru, byly ve výstupním testu schopnosti soustředit se na jeden konkrétní úkol mnohem úspěšnější, než děti procházející standardní léčbou. (Basler, 2018)
Hra může posloužit jako terapeutický nástroj i při léčbě depresí a chronické úzkosti, což lze dokázat na příkladu hry Relax to Win. Jedná se o jednoduchou 2D hru, ve které se hráč účastní závodu draků. Čím více je hráč uvolněný, tím rychlejší je jeho drak. Uvolnění se měří pomocí přístroje pro určení úrovně galvanické kožní reakce, jejíž výsledky se v reálném čase pormítají právě do rychlosti draka na obrazovce. Na druhou stranu je nuné přiznat, že hraní her je jednou z možných příčin vzniku deprese a úzkostí. (Basler, 2018)
Počítačové hry mohou pomoci s léčbou bolestí a dlouhodobým léčením, což potvrzují nemocnice ze Spojených států a Japonska. Jako příklad můžeme uvést případ osmiletého chlapce, který trpěl chronickým zánětem kůže, který byl doprovázen intenzivním svěděním postižených oblastí, což vedlo ke vzniku velkých jizev v důsledku chlapcovi potřeby se neustále škrábat. Kůže se tak nemohla řádně hojit. Když byla chlapci nasazena léčba počítačovými hrami, došlo ke zlepšení chlapcova zdravotního stavu, protože si zasažená místa už nedráždil. Rány se pak zcela zahojily. (Griffiths, 2005) Jediným problémem, který brání v rozšíření těchto léčebných metod, je finanční náročnost potřebných zařízení a také nízká gramotnost v oblasti počítačových technologií, videoher a zařízení pro virtuální realitu u většiny terapeutů. (Basler, 2018)
Že počítačové hry pomáhají od bolestí způsobených léčbou vážných chorob potvrzuje i nedávná studie, kterou zveřejnila španělská nadace Juegaterapia Foundation. Ta potvrdila pozitivní vliv hraní her při léčbě dětí trpících rakovinou. Výsledky studie „While you play, chemo will fly away“ potvrzují, že děti léčící se s touto zákeřnou nemocí pociťují během hraní významný pocit úlevy od bolesti sliznic a podslizniční tkáně, dokáží se odreagovat a obecně zvládají celou situaci daleko lépe. Bolest v zasažených oblastech se dle studie snížila o 14%, na základě čehož lékaři předepisovali svým dětským pacientům o 20% méně morfia. Studie dále uvádí pozitivní vliv na parasympatetický systém, který je opakem systému sympatetického. Ten se dá stručně popsat jako "mechanismus, umožňující člověku nikoli fyzicky, ale pocitově, psychicky, utéct před určitou hrozbou, ovšem v případě jeho dlouhodobého fungování se může obrátit proti organismu člověka a způsobovat zdravotní komplikace, které jsou v případě léčby vážné nemoci nežádoucí." (Mario Alonso Puig, 2020) Počítačové hry dle studie španělské nadace tento nechtěný efekt negují.