Ačkoliv po příchodu expanze Madness at the Darkmoon Faire úplně nebyly potřeba akutní hotfixy mety, bylo jasné, že balančních změn se v nejbližší době dočkáme. A dává naprosto logikou, že přichází právě teď, těsně po konci světového šampionátu. Nerfy navíc nebudou to jediné, patch 19.2 totiž přináší také opravdu spoustu změn do Battlegrounds i Duels. Ty ale samozřejmě nikterak neovlivní klasický constructed mód. Co tedy ano?
Nepřekvapivě především oslabení Demon Huntera. Nejnovější classa ve hře, kterou Blizzard nerfy pravidelně zasahuje prakticky již od jejího vydání, si stále drží roli té nejsilnější, a tak přichází další várka úprav. Ta se dotýká vlastně všech jejích verzí, v první řadě pomocí zdražení Blade Dance, bez kterého by se těžko obešla jak Soul, tak OTK varianta DHáčka. Tento velice populární clear nejspíše sice uvidíme i na dále, zdražení na tři many ho ale určitě trochu oslabí, což je rozhodně nasnadě.
To samé platí i o kartě Shardshatter Mystic, za níž si teď rovněž připlatíte o manu víc. I Mystička patří k nejzásadnějším Demon Hunterským clearům, leč už z evidentních důvodů jen co se týče Soul verze, a za tuto změnu tak vývojářský tým musíme opět pochválit. To nejotravnější právě na Soul DH bylo totiž přesně to, že zvládl v jednu chvíli jak extrémně tlačit, tak mávnutím ruky odrážet tlak soupeře. A i když s tím nebude mít výrazný problém ani teď, díky vyšší ceně obou hlavních čistících karet už by to pro něj nemělo být tak jednoduché.
Patříte-li ale spíše k těm, které trápí spíše Aggro DH, designéři mysleli i na vás. Tento rychlý deck se pokouší oslabit sebráním jednoho útoku zbrani Dreadlord's Bite, což je sice v principu určitě změna správná, je ale otázkou, jestli dostatečná. Aggro DH tak totiž přichází vlastně jen o čtyři poškození, a to vskutku není zásadní množství. To ale samozřejmě není jediný aspekt tohoto oslabení a nepřímo se na tento deck Blizzard zaměřil i v dalších nerfech, a pořádně zhodnotit tak změnu půjde samozřejmě až po nějakém čase.
Co se týče další úpravy, tu už popravdě úplně nechápeme. Ano, Highlander Hunter se opět stává velice populárním, že by s tím ale mohlo něco udělat prosté zdražení Dinotamera Branna, si tedy nemyslíme. O síle této karty sice rozhodně pochybovat nelze, na druhou stranu ale zase za chvílí míří do Wildu, a tak se nám tohle zdá trochu zbytečné. Jestli to ale alespoň částečně zavaří Highlander Hunterovi, budeme spokojeni.
Poslední dvojice nerfů se sice týká neutrálních karet, minimálně u té první si ale nelze nevšimnout toho, že souvisí zase především s Demon Hunterem. Voracious Reader je základním způsobem, kterak si mohou v současnosti dolízávat agresivní balíčky karty, a to tedy znamená, že ho lze nejčastěji vidět v Aggro Demon Hunterovi. Toho tak vedle již rozebraného nerfu Dreadlord's Bite rozhodně zasáhne i tento, a dost možná tak můžeme doufat, že nejlepší dny má už tento archetyp za sebou.
Na konec přichází na řadu karta, u níž už to, na co byl její nerf směřován, úplně jasné není. Lorekeeper Polkelt se hraje v opravdu velikém množství decků, od spousty verzí Demon Huntera, přes Face Huntera až po Highlander Rogue. Zdražení o jednu manu se nám tak zdá naprosto ideální, neb Lorekeepera ani v nejmenším nedělá nehratelným, zároveň ale trochu ubírá z jeho nemalé síly.
Tím už ale výpis balančních změn končí. Ze zbylého obsahu patche 19.2 za zmínku ještě určitě stojí i dvě solo adventury Book of Heroes Garrosh a Book of Heroes Uther, za jejichž splnění hráč obdrží speciální pack obsahující pouze na standardu hratelné karty z dané classy. A i bez ohledu na tento zajímavý obsah musíme říct, že s tímto updatem jsme prostě spokojeni.