Nejnovější expanze Forged in the Barrens už je v Hearthstone nějakou tu chvíli, a není tak moc překvapivé, že si pro nás vývojáři nyní připravili balanční změny. Meta po vydání expanze totiž, jak tomu tak bývá, rozhodně nebyla ideální. Napravit se jí designéři rozhodli pomocí nerfu šesti karet – oslabení se jako první dočkal otravný legendární spell na Mage Deck of Lunacy. Jeho zdražení o dvě many má za cíl zabránit tomu, abyste zahráním tohoto kouzla mohli naprosto změnit průběh celé partie už v prvním či druhém kole. Tato změna ale problematičnost Deck of Lunacy nikterak neřeší, a vůbec bychom se tedy nedivili, kdybychom se v blízkých aktualizacích dočkali jejího dalšího nerfu.
To úprava Pen Flingera zas vypadá parádně. Extrémně otravná karta (Hey, loser!) terorizovala hráče už několik měsíců, a to tím, že poskytovala nejednomu balíčku nejen skvělou možnost, jak bojovat o tempo, ale i neskutečné množství poškození přímo do nepřítelova hrdiny. A na to se právě zaměřil tento nerf, díky kterému půjde přes Pen Flingera dávat damage jen do minionů. Je silně pravděpodobné, že kvůli tomu již Pen Flinger nebude prakticky vůbec hrán, že by nám to ale nějak moc vadilo, se určitě říct nedá.
Sword of the Fallen je opět ta karta, proti které mohlo být hrát opravdové utrpení. Mít na třetím kole nasazené klidně čtyři secrety díky ní nebyl pro Paladina poslední dobou žádný velký problém, což se designéři rozhodli vyřešit tím, že jí ubrali jednu durabilitu. Tato změna ani náhodou nevypadá špatně, Sword of the Fallen by už nyní neměl být nikterak otravný, ale zároveň by měl být stále hratelný.
Podobně jako u Deck of Lunacy se vývojáři při nerfování Jandice Barov rozhodli pro něco, co známe velice dobře – místo zaměření se na reálný problém s danou kartou ji raději jen zdražili. Síla Jandice je po rotaci nemála slabých minionů za pět many veliká a že by s tím něco udělalo jen její zdražení, se nám moc nezdá. Vývojáři ale zároveň rovnou zmínili, že nechtěli ani nechtějí omezovat či měnit pool příšerek, které může Jandice vyvolat, a z toho vyplývá, že jiné možnosti, jak ji oslabit, vlastně ani nebyly.
Sérii změn pak uzavírá ubrání jednoho životu dvojici Watch Postů, což se nám opět celkem líbí. Jak Mor'shan, tak Far Watch jsou totiž přesně ti minioni, které je potřeba zničit nejlépe hned kolo po té, co byli zahráni. To je však u těch minionů, co mají čtyři životy, na začátku hry docela problém, a když už to náhodou jde, stojí to většinou spoustu resourců. Se třemi HP už se ale dá vypořádat o poznání lépe. Celkově tak tyto balanční změny nejsou vůbec špatné, i když u nerfů Jandice a Deck of Lunacy se zkrátka desingéři mohli snažit více.