Tato výmluva zní věrohodně, protože aktualizace softwaru můžou opravdu narušit pracovní dobu a třetina (35 %) zaměstnanců uvedla, že kvůli aktualizacím někdy nestihli včas zareagovat.
Příliš časté schůzky lidé mnohdy považují za jednu z nejvíc nepříjemných součástí pracovních povinností. Přechod na práci z domu a virtuální schůzky tento problém nevyřešily, protože lidé pociťovali únavu z videohovorů a na konci pracovního dne se cítili víc vyčerpaní. Jak ukázal nedávný průzkum společnosti Kaspersky, někteří zaměstnanci si našli záminku, proč na některé hovory nereagovali – předstírali, že jejich pracovní zařízení jsou kvůli aktualizacím softwaru nedostupná.
Jejich kolegové můžou takové výmluvě uvěřit, protože se mohli sami setkat s vynucenou aktualizací systému v tu nejméně vhodnou chvíli. Kromě zmeškaných schůzek ztratilo 37 % zaměstnanců část své neuložené práce nebo dat, když se jim po instalaci aktualizací restartoval počítač nebo notebook.
Dvě třetiny uživatelů požadují aktualizace mimo pracovní dobu
Někteří zaměstnanci považují tyto prostoje zařízení dokonce za příležitost k prokrastinaci, protože až 27 % respondentů připouští, že instalovali aktualizace záměrně, aby se vyhnuli práci. Lidé však většinou nemají rádi, když jim práci něco narušuje, takže 65 % si přeje, aby se zařízení aktualizovalo mimo pracovní dobu a nezhoršovala se jejich produktivita.
"Aktualizace se stahují zpravidla během pracovní doby v tichém režimu a neovlivňují vykonávání pracovních činností. K jejich uplatnění v systému však bývá nutný restart. Některé pracovní záležitosti samozřejmě nelze okamžitě odložit, takže uživatel má obvykle možnost provést nutný restart jindy. Jak je vidět, někteří lidé na oznámení požadavku na restart buď zapomenou, nebo to nechtějí dělat. Zařízení se pak může restarotvat v té nejnevhodnější chvíli – těsně před důležitým hovorem nebo při psaní dlouhého e-mailu," vysvětluje Egor Kharchenko, manažer skupiny IT služeb a aktiv společnosti Kaspersky.
Bezpečnostní experti společnosti Kaspersky doporučují IT administrátorům, kteří nechtějí příliš obtěžovat zaměstnance aktualizacemi systému na jejich zařízeních, aby se řídili jednoduchými pravidly.
- Plánujte aktualizace až na konec pracovní doby, kdy jsou zařízení ještě zapnutá a můžou stahovat požadované aktualizace , ale aktivita zaměstnanců již bývá obvykle nižší.
- Pokud je to možné, používejte funkci Wake-on-LAN. Tato technologie umožňuje zapínání pracovních stanic prostřednictvím sítě, takže aktualizace lze stahovat i mimo pracovní dobu.
- Rozdělte uživatele do několika skupin, včetně testovací. Aktualizujte jejich zařízení postupně po jednotlivých skupinách, aby IT oddělení stihlo včas pomoct všem, kterým se tím něco pokazí.
- Informujte zaměstnance o funkci AutoSave, která je k dispozici ve vybraném kancelářském softwaru a dokáže automaticky ukládat všechny změny.
- Nainstalujte si řešení ochrany koncových bodů s funkcemi správy oprav systému (Patch Management), jako je Kaspersky Endpoint Security for Business. Technologie detekce chování a prevence zneužití zranitelných míst navíc znemožňují kyberzločincům využívat dosud neošetřená bezpečnostní rizika
Pokud vás tato tématika zajímá celou zprávu společnosti Kaspersky o tom, jak zaměstnanci řeší aktualizace softwaru na svých zařízeních, si můžete přečíst zde. A co vy, setkali jste se během práce na home office nebo dálkového studia s problémy kvůli tomu, že se vám zčistajasna začal aktualizovat počítač?