Změny budou samozřejmě provedeny ve snaze zvýšit si zisky, ale také by mohlo vést k tomu, že Twitch ztratí některé ze svých streamovacích hvězd. Platforma vlastněná Amazonem zvažuje motivaci streamerů ke spouštění více reklam. To by snížilo počet poplatků za předplatné distribuované mezi nejnáročnější tvůrce obsahu, kteří jsou v současné době v partnerství s Twitchem, sdělily zdroje agentuře Bloomberg.
Některé změny monetizační struktury Twitche by mohly být prý implementovány již letos v létě. Společnost zvažuje snížení tržeb z předplatného kanálů uděleného top vrstvě streamerů v jeho takzvaném programu partnerství na 50 % ze 70 %. Další možností je vytvořit více úrovní a nastavit kritéria, jak se kvalifikovat pro každou z nich. Výměnou za to může Twitch nabídnout partnerům osvobození od omezení exkluzivity a umožnit jim streamovat na YouTube nebo Facebooku od Googlu. Deethane se na toto téma rozpovídal teprve nedávno.
Tvůrci obsahu spolupracující s Twitchem vydělávají peníze prostřednictvím předplatného a darů a dostávají poplatek také za zobrazování reklam na jejich kanálu. Tento poplatek se pohybuje od 3,50 do 5 USD za 1 000 zobrazení reklamy v závislosti na umístění streamerů. Například v Česku si tedy vyděláte méně než třeba v USA. Tato dohoda se ale už léta letoucí nezměnila.
Sledovanost živých přenosů hráčů hrajících videohry v posledních letech explodovala a povýšila streamery na novou třídu internetových celebrit. Twitch vede trh, ale Amazon stále více chce, aby stránka vydělávala peníze dlouhodobě. Nedávno se začalo pracovat na nových programech zaměřených na zisk, ale někteří zaměstnanci uvedli, že tato směna poškozuje jejich uživatele. V posledních měsících došlo k exodu špičkových a dlouholetých zaměstnanců, kteří řekli, že Twitch ztratil kontakt s potřebami své komunity. Jisté je, že nějaké změny nás čekají. Zda ale povedou ke spokojenosti streamerů i jejich sledujících, to zůstává otázkou. V současné chvíli to však vypadá na opačný problém.