Už třináctý den VALORANT Champions začal jako obvykle. V Istanbulu odbyla sedmnáctá hodina a diváci se shromažďovali v aréně. O postup se se utkaly nejprve týmy DRX a Fnatic. Právě druhý zmíněný měl v publiku valnou podporu vzhledem k tomu, že jejich barvy hájí turecká hvězda Emir Ali „Alfajer“ Beder.
První mapa připadla evropskému zástupci, ale korejští hráči druhou mapu v prodloužení udolali a ve třetí už měli navrch o trochu více. Poprvé v historii se tak DRX dostali mezi nejlepší čtveřici týmů na mezinárodní úrovni. Pro Fnatic letošní jízda bohužel končí a na pozvednutí trofeje si budou muset stále počkat.
DRX SECURES THEIR HIGHEST PLACEMENT EVER ON THE INTERNATIONAL STAGE 👊 #DRXWIN #VALORANTChampions pic.twitter.com/rriIIiV7nB
— VALORANT Champions Tour 🇹🇷 (@ValorantEsports) September 13, 2022
Závěr dne byl v podání sestav XSET a FunPlus Phoenix. Fénixové už věděli, že jsou poslední evropskou nadějí, ale první mapu v rozhodujícím kole prohráli. Pak se ale oheň probudil a šampioni posledního Masters sérii vyrovnali. V istanbulské aréně už odbíjela půlnoc, když oba celky sedaly ke svým mašinám.
Skóre na obou stranách stoupalo stejným tempem. Kolo po kole napětí narůstalo s blížící se první hodinou ranní byla na hráčích již vidět únava. Stav 12:11 pro FPX a možná poslední kolo klepalo na dveře.
Jenže právě 24. kolo bylo dějištěm všeho. Situace 3 na 2, v níž se střelci XSET ocitli, byla rozhodně na jejich straně. Naneštěstí se stala chyba ve hře, kvůli níž američtí hráči kolo prohráli. Radost FPX ale netrvala dlouho, protože Riot přišel s kontroverzním rozhodnutím. Kvůli bugu se kolo bude opakovat.
Po prozkoumání problému hráči okolo druhé hodiny ranní tamního času opět usedli na svá stanoviště a šli na věc. Kolo tentokrát dopadlo opačným výsledkem a následovalo prodloužení. Aby toho nebylo málo, objevila se další technická chyba a hráči si mohli dát krátký šlofík. Rozhodlo se až ve třetím prodloužením, FPX to tentokrát už vyšlo bez problémů a všichni mohli jít v klidu spát. XSET se nicméně s turnajem loučí.
Rozhodnutí vyvolalo spoustu debat a názorů. Pro samotné hráče to také rozhodně nebyla nejlepší zkušenost, ať už seděli na jedné, nebo druhé straně stage. Na videu níže naleznete rozbor celé situace.