Nejrůznější hráčské modely jsou součástí Counter-Striku již od samého začátku. Samotná hra má v základu několik primárních frakcí, které jsou přiřazeny k jednotlivým mapám. Kromě toho ovšem Valve před pár lety hráčům umožnilo koupi i dalších speciálních modelů, jimž se přezdívá agenti.
S každým modelem jsou spojené i tzv. hitboxy, které zaručují registraci vystřelených nábojů na soupeřově těle. A právě hitboxy jsou u většiny hráčů Counter-Striku věčným tématem, a to i přes jejich úpravu v roce 2015. Spolu s touto úpravou vznikla ve hře chyba, o které do včerejšího dne nikdo nevěděl.
Po celou dobu se totiž předpokládalo, že všechny modely mají totožné hitboxy, což zjednodušeně znamená, že všechny modely tvoří stejně velký „terč“. Mladík, který si říká Ansimist, ovšem přišel na to, že tomu tak ani zdaleka není a o celém zjištění informoval skrze svůj Twitter.
Rozdíly v hitboxech napříč modely a frakcemi skutečně existují. Na dvou protipólech pak proti sobě stojí teroristická frakce Proffesionals a protiteroristická frakce SAS. Rozdíl mezi velikostí hitboxů na hlavě těchto modelů je v tom z nejrozdílnějším z případů necelých 17%, což ale není nikterak nízké číslo. Zdali ovšem může tento rozdíl ovlivnit výsledek profesionálního zápasu je přinejmenším diskutabilní.
I’ve always thought that @CSGO uses the same hitbox group for all player models, but turns out, there are some balance issues with it. In the image below you can see the difference between SAS and Professionals player models“ head hitboxes. It turns out they differ by 16.75%
— Ansimist (@ansimist) September 12, 2022
1/5 pic.twitter.com/ssUTwbXhmp