Tím, že jsme probrali všechny města z původní verze hry tak, jak vyšla v roce 1999, se náš článkový seriál o strategiích pro mod Duel v Heroes of Might & Magic III pomalu chýlí ke konci.
Nyní přišla řada na nepříliš populární město Conflux, které kdysi dávno přinesl datadisk Armageddon´s Blade. Čtyři základní elementálové byli přítomni již v původní hře, tudíž utvoření nové frakce doplněním pouze tří nových jednotek, které navíc nebyly moc dobře vyvážené, se u hráčů nesetkalo s velkým nadšením.
Příležitostní „for fun“ hráči s pozdvihnutým obočím zírali na předimenzovaný, dvojnásobný růst nejsilnější jednotky Confluxu, Fénixe a zároveň „poloprofesionální“ hráči, můžeme-li je takto nazvat, dokázali doslova až zneužívat užitečných vlastností vylepšených základních jednotek, Spiritů.
Dá se říct, že vše zachránil až neoficiální datadisk Horn of the Abyss, který je nyní samozřejmou a prakticky neoddělitelnou součástí hry. Ten totiž na jednu stranu podstatně ztížil cestu za vylepšením Spiritů a zároveň i zkrouhnul týdenní růst Fénixů. V modu Duel jsou všechny frakce více méně vybalancované, byť i zde Conflux historicky patří mezi ty méně oblíbené.
Důvodem pro to je zejména fakt, že elementálové, jakožto neživé jednotky, nemohou čerpat výhody složeného artefaktu Elixír života, který přidává jednotkám 25% života. Dalším nezanedbatelným faktorem je, že hlavní údernou silou celého Duelu je kouzlo Chain Lightning, přičemž zrovna ta nejužitečnější jednotka Confluxu, kterou je vylepšený vzdušný elementál, dostává od všech druhů Blesků dvojnásobný damage.
Začněme však od začátku. Conflux má pro Duel velmi dobré hrdiny. Vybrat si můžete jak mezi kouzelníky Aenin a Labetha, kteří již v základu umí magii vzduchu, resp. země, anebo můžete zvolit bojovníka Monere, za kterého obvykle dosáhnete ideální kombinace sekundárních vlastností.
Magie je však pro něj obvykle třeba dokoupit v magické univerzitě. Nicméně investici do ní se stejně nevyhnete, protože vzhledem ke změnám datadisku Horn of the Abyss bez její výstavby nelze upgradovat zmiňované základní jednotky Pixie na Spirit.
Na první pohled je největším lákadlem frakce Conflux možnost tzv. triple buildu. Conflux je totiž jako jediné město zastoupeno ve vaší startovní zóně (biome) hned třikrát. Monere jakožto specialista na Psychické/Magické elementály pak vyloženě vybízí k tomu, abyste si z nich vybudovali tzv. power stack, tedy stěžejní a nejsilnější oddíl Vaší armády.
Problém je samozřejmě v náročnosti na suroviny, takže i double build do konce 2. týdne lze považovat za velmi pěkný nadstandard. Třetí hrad je pak možno dostavět o týden později, avšak zde přichází kámen úrazu. Magičtí elementálové jsou sice skvělí v tzv. „mid game pushích“, jenže jejich late game potenciál poté rapidně klesá. Tam, kde ve střední fázi hry těžíte z imunity vůči kouzlům, začnete v pozdějších fázích hry postupně ztrácet, protože důležitější než útočná kouzla se stanou kouzla podpůrná a bohužel i vůči nim je Magický elementál imunní.
V současné době se tedy meta game hry za Conflux ustálila na silných střeleckých jednotkách, kterými je vylepšený vzdušný a vodní elementál. Biome totiž obsahuje pět poměrně unikátních externích obydlí, tzv. soutoků elementálů, v kterých můžete nakoupit až čtyři jednotky současně. Vy se však soustředíte právě na ty vzdušné elementy a umožní-li vám to pokladnice, pak i ty vodní.
Přinejmenším do doby breaku si musíte jako oko v hlavě střežit i velmi křehké, avšak úderné Spirity. Nezapomeňte, že ze všech měst právě Conflux nejvíce těží z kouzla Bless, zejména na expertní úrovni. Proto je dobré skutečně magickou univerzitu nevynechat, jakmile totiž dolevelujete zemi a vzduch, okamžitě kupujte vodu a nikoli tu balenou! S Blessem na Spiritech a vylepšených vzdušných elementálech dokáže zkušený hráč prorazit do středové zóny již ke konci 2. týdne. My se však budeme držet zlatého standardu, kterým je break 131, tedy 1. den 3. týdne.
Následně byste se měli pokusit o získání středového hradu, protože pohyb po okrajích treasure zóny pro vás obvykle nebude tolik efektivní. Neutrální potvory k masakrování si musíte vybírat. Podobně jako při hře za Rampart bude totiž s křehkou armádou střelců a víl každý boj proti jiným střelcům nebo rychlým jednotkám, které okamžitě přeletí celé bojiště, utrpením.
Musíte nejprve najít stěžejní artefakty, knihu vzduchu a ideálně i nějakou silně hlídanou Pandořinu skříňku. Spousta hráčů využije počáteční náskok, resp. vysokou rychlost postupu vpřed k tomu, aby okamžitě vzali soupeře útokem. Zejména proti frakcím, které oplývají silným buildem, jako je např. Castle je skutečně rush nejlepší strategií.
Ani neúspěšným rushem však hra zdaleka nekončí, jen je třeba se přeorientovat buď na pečlivý build středového hradu a ve spojení se sekundární schopností Archery se pokusit složit tzv. Bow of the Sharpshooter. Následně po několika týdnech můžete opět vybrat zabraná externí obydlí na elementály ve vašem biomu a získat tak brutální střeleckou převahu.
Conflux také ze všech frakcí nejvíce využije skládaný artefakt Power of the Dragon Father, který dá všem vašim jednotkám imunitu vůči kouzlům. Bystré hlavy si tedy hravě domyslí, že právě tento artefakt nejlépe kryje slabinu vzdušných, resp. bouřkových elementálů. Je však velmi obtížné jej složit a vyžaduje to např. i vaši neustálou aktivitu ve chvílích, kdy zrovna nejste na tahu, abyste si prohlíželi mapu a identifikovali jednotlivé artefakty rozmístěné různě po mapě.
Ukázkové hry za Conflux si můžete pustit zde, anebo zde, popř. na tomto českém Heroes III Youtube kanále najdete další zábavné průvodce.