Nováčci nebo začátečníci nebudou mít přístup k rankedům, dokud nepřežijí 500 soupeřů v public hrách. Kromě základních předpokladů potřebných pro přístup k novému režimu ve Fortnite dojde k několika změnám v systému hodnocení a bodování. Každý začne na bronzu a postupně postoupí na stříbro, zlato, platinu a diamant.
Jakmile budete v Diamondu, postup dále bude náročnější, protože poslední tři pozice (Elite, Champion a Unreal) bude nejtěžší dosáhnout. Nicméně jakmile dosáhnete Unreal Rank, udržíte si svou hodnost až do konce hodnocené sezóny. Prohrané zápasy to ani v nejmenším neovlivní. To u ostatních rank pozic neplatí.
Při postupu se bude vycházet z počtu zabití a celkového umístění v zápase. Navíc platí, že eliminace v závěru hry mají větší hodnotu než zabití hned na landingu.
Ti, kteří chtějí v rankedech přeskakovat mezi režimy Zero Build a Build, tak mohou, ale protože se mechanika v obou těchto režimech liší, budou mít samostatné hodnosti. Takže například dosažení Unreal Rank v Zero Build neznamená i Unreal v režimu se stavěním.
V režimu se stavěním bylo implementováno několik změn, včetně omezení pro množství materiálu, které bylo sníženo z 999 na 500. I když je to velká rána pro hráče, kteří mají rádi panelák jen co zahlédnou soupeře, Epic Games provedli několik drobných úprav. Zvýšili rychlost těžení a stanovili pevnou hodnotu pro to, kolik materiálu dostanete od poraženého hráče. Bez ohledu, kolik měl materiálu, získáte po 50 od každého. Celkem tedy 150.
Kromě toho budete moci plnit speciální výzvy v rankedech. Jsou vždy vázány na jednu hru. Po dokončení všech úkolů v novém režimu pro „nultou sezónu“ získáte emote Burn Bright.
Další ne tolik chválenou změnou je, že se vývojáři rozhodli ze hry ve všech režimech odstranit tria. Lze jen těžko spekulovat, proč tomu tak je, jelikož se jednalo o velice oblíbený režim.