Po více než deseti letech čeká hráče populární střílečky největší update, pokud se mu dá tak říkat. Verzi s názvem Global Offensive nahradí Counter- Strike 2 s vylepšenými vizuálními efekty, lepší světelností, novým nákupním menu, sub-tick servery, přepracovanými mapami a lepším jádrem hry pro budoucí obsah. Některé novinky sice budou revoluční, zároveň ale mohou vyvolávat spoustu otázek a nejistot.
Mezi prvními testery byl i legendární Švéd Christopher „GeT_RiGhT“ Alesund, vítěz Majoru či nejlepší hráč z let 2013 a 2014. I proto se na jeho dojmy, poznatky, ale i obavy rozhodli zeptat na stránkách Monster Energy, s nimiž dlouhodobě spolupracuje. ,,Je to docela zajímavá hra. Otevře spoustu různých způsobů, jak přemýšlet o titulu, který je tu už dlouho a v podstatě si udržuje stejný pocit po mnoho let. V příštích dekádách bude zajímavé sledovat, jak moc se hra změní díky novým věcem, které budou zavedeny,“ uvedl na úvod.
CS 2 na první pohled zaujme živější estetikou, která do hry vnesla úplně nový život. V případě švédského veterána také zaujala úprava dýmovnic, jež nyní pokrývají větší oblast a omezují používání tzv. one-way smoků (ačkoliv s poslední aktualizací je zase vše jinak). Vítá také naději na vylepšený matchmaking systém, který by mohl nahradit platformy třetích stran, například FACEIT, a to alespoň pro nenáročné hráče.
Ale jaké má hra problémy, které je potřeba řešit? GeT_RiGhT začal opatrně: „Když si vzpomenu na CS:GO, zpočátku to nebyla skvělá hra. To přiznávám. Byl jsem jedním z mála, kdo na ni přešel hned na začátku, ale měl jsem skálopevné přesvědčení. Věděl jsem, že vývojáři jsou odhodlaní hru vylepšovat. Nechtěli prohrát s ostatními konkurenty, protože Counter-Strike má tak bohatou a významnou historii. Proto bych doporučoval trpělivost.“
I přesto se podělil o konkrétní nedokonalosti. Hovořil zejména o náročnosti se přizpůsobení herním mechanikám, zejména střelbě a jejímu zpětnému rázu, která je odlišná a prozatím mu činí velký problém. Chybí mu také větší komunitní kultura z dřívějších verzí, kde byly na výběr různé mody na stovkách menších serverů. „Za dva roky se ale možná ohlédneme zpět a budeme se smát začátkům CS 2. Budeme vzpomínat, jak to či ono bylo špatné nebo hrozné, a v té době už na těchto problémech nebude záležet,“ zůstává pozitivní.
Jaká bude budoucnost nové verze, zatím nikdo neumí předpovědět. „Já věřím, že až CS 2 oficiálně vyjde, přinese spoustu změn, a to i pro současné profesionály. Nebuďte proto v šoku, když váš oblíbený tým nebude v CS 2 na špici jako v CS:GO. Na začátku se hra výrazně změní. Některé týmy se přizpůsobí rychle, jiné pomaleji. I proto nyní vidíme, že dochází k mnoha změnám v soupiskách. Očekávám, že někteří ze současných hráčů VALORANTu si budou chtít vyzkoušet CS 2 a zjistit, zda na něj mohou přesedlat,“ dodala na závěr třiatřicetiletá legenda.