Vzniklý podcast #KAREtalk se soustředí na otvírání témat, která by dospívajícím mohla pomoct lépe poznat sama sebe a zvládat situace, se kterými se v životě setkávají. Jednotlivé epizody se tak například zaměřují na sebepoznání, sebezlepšení, řešení problémů nebo regeneraci, a přispívají tak k diskuzi o duševním zdraví a osobním rozvoji teenagerů. Rozhovory s odborníky a dalšími hosty moderuje známý esportový caster David Vogel, který je Brand Directorem eSuby, historicky nejúspěšnějšího profesionálního esportového týmu v České republice.
„Možnosti podílet se na projektu KAREtalk a spolupracovat s lidmi, kterým není lhostejné často přehlížené duševní zdraví mladých lidí, si skutečně vážím. Věřím, že díky zajímavým hostům a důležitým tématům dokážeme inspirovat a pomoct najít lepší cesty životem,“ uvádí moderátor #KAREtalk David Vogel.
Podcast #KAREtalk je přitom další z projektů nadačního fondu Twisten Foundation, který koncem loňského roku založila rodina zesnulého hráče Karla Ašenbrenera. Karel, známý také pod přezdívkou Twisten, byl talentovaný esportový hráč a člen francouzského týmu Vitality, který si v minulém roce po boji s depresí vzal život.
Právě podobnými projekty chce nadační fond detabuizovat téma duševního zdraví teenagerů. „Mladí lidé, a především pak dospívající kluci, o svých pocitech a problémech moc mluvit nechtějí. Podcasty #KAREtalk teenagerům odpovídají na otázky, které si sami bojí i jen položit, a zároveň jim ukazují, že je v pořádku ptát se. Naopak, pro psychické i fyzické zdraví je to klíčové,“ vysvětluje ředitelka Twisten Foundation Denisa Stránská.
Potřebu zvýšit duševní gramotnost mezi mladými, ať už hráči, nebo ne, potvrzuje i průzkum Národního ústavu duševního zdraví. Ten ukazuje, že u každého třetího deváťáka v Česku se projevují znaky, které ukazují na středně těžké až těžké úzkosti. Čtvrtina z nich pak vykazuje známky středně těžké až těžké deprese.
Nové epizody #KAREtalk s tématy duševního i fyzického zdraví, osobního rozvoje a životní inspirace bude nadační fond Twisten Foundation zveřejňovat každý týden, a to na streamovací službě Spotify, Apple Podcasts a na YouTube. Kromě dospívajících může podcast sloužit také rodičům teenagerů, kterým napoví, jakými otázkami se i jejich děti možná zabývají.