Přejít k hlavnímu obsahu

Nový Corki. Package je pryč, bombometčík letí po letech zpátky na botlane

15. 5. 2024 | 11:00 League of Legends Update hry
Osm a půl roku byl Corki primárně považován za midlanera. Napomáhaly tomu jeho pasivní schopnost i mix AP a AD přepočtů. Vývojáři z Riot Games se rozhodli, že Corki patří na botlane a šampiona pozměnili. Package je pryč, čímž se Riot snaží o to, aby šampion nemusel být upravován čistě podle profesionálních zápasů. Corki by měl mít silnější early game a rozloučí se s AP buildy.
Arcade Corki
Arcade Corki
Zdroj: Riot Games

V počátcích byl Corki v první řadě botlaner. To se změnilo v páté sezóně, kdy se díky reworku Yordlí pilot přesunul na mid. Navíc se postupně vytratil z normálních her a soloQ a stal se spíše „pocket pickem“ menšiny hráčů. Tomuhle úpadku chtěli vývojáři zamezit.

„Chceme, aby Corki byl relativně snadno hratelný, agresivní šampion, který je pod tlakem, aby ukončil hru dříve, než ho soupeři převálcují. Aby toho dosáhl, bude odměňován za agresivní, kooperativní pohyby a drcení soupeřových resistů, zatímco se na svou kořist vrhne se spoluhráči,“ popisuje Riot.

Po letech tak přišel další rework, který by ho měl přiblížit původnímu stavu. Cílem je návrat zpět na botlane a možná agresivita v early game. 

To znamená zmizení AP přepočtů a posílení AD ve všech směrech. Nejcitelnější úpravou je ale odstranění klíčové pasivky. Corki se tedy bude víceméně podobat verzi z raných sezón League of Legends a určitě tak vrátí řadě hráčům nostalgické vzpomínky. Jenže ne celá komunita se změnami souhlasí. Spousta hráčů se děsí, zda ho tento rework neodnese do ještě opuštěnějších končin.

Kompletní změny:

Základní atributy:

  • Základní zdraví: 610 ⇒ 640
  • Zvyšování zdraví: 103 ⇒ 100
  • Základní brnění: 28 ⇒ 30
  • Zvyšování brnění: 4,7 ⇒ 4,5
  • Základní útočné poškození: 61 ⇒ 55
  • Rychlost útoků: 0,638 ⇒ 0,644
  • Zvyšování regenerace many: 0,55 ⇒ 0,7
  • Oblast zaměření: 500 ⇒ 550. Jedná se o okruh, ve kterém Corki zaměřuje cíle, když se kolem nich přesouvá útočným pohybem.
  • Upravení načasování Corkiho základních útoků, aby k jejich výstřelu došlo ve vhodnější okamžik příslušné animace. Základní útoky se tím o něco pozdržely.

Pasivní schopnost - Hextech Munitions

  • Poškození: 20 % fyzického a 80 % magického ⇒ 100 % fyzického a 15 % true
  • Package: Odstraněno

Q - Phosphorus Bomb

  • Poškození: 75/120/165/210/255 (+ 70 % bonusového útočného poškození) (+ 50 % síly schopností) ⇒ 70/110/150/290/230 (+ 120 % bonusového útočného poškození) (+ 70 % síly schopností)
  • Přebíjecí doba: 8 sekund ⇒ 9 / 8,5 / 8 / 7,5 / 7 sekund
  • Mana: 60/70/80/90/100 ⇒ 60/65/70/75/80
  • Rychlost projektilu: 1000 ⇒ 1100
  • Načasování bylo upraveno, aby k výstřelu došlo ve vhodnější okamžik příslušné animace. Doba sesílání je i nadále 0,25 sekundy.

W - Valkyrie

  • Mana: 80 ⇒ 80/85/90/95/100
  • Nyní konzistentněji způsobí veškeré své části poškození. To má za následek obvykle o 10 % vyšší poškození, nachází-li se cíl celou dobu v zasažené oblasti.
  • Postupné poškození nyní přetrvává po dobu 1 sekundy od opuštění oblasti.
  • Schopnost už nemůže způsobit vyšší než maximální poškození, když se cíl pohybuje společně s oblastí, ve které Valkýra působí.
  • Částicové efekty pokrývají větší plochu, aby odpovídaly oblasti poškození.
  • Částicové efekty poškození už nejsou tak časté.

E - Gatling Gun

  • Typ poškození: 50 % magického a 50 % fyzického ⇒ 100 % fyzického
  • Poškození: 120/170/230/280/320 (+ 250 % bonusového útočného poškození) ⇒ 100/150/200/250/300 (+ 200 % bonusového útočného poškození)
  • Přebíjecí doba: 16 sekund ⇒ 12 sekund
  • Snížení brnění / odolnosti vůči magii: 8/11/14/17/20 ⇒ 12/15/18/21/24
  • Doba pro maximální snížení odolností: 8 zásahů (2 sekundy) ⇒ 4 zásahy (1 sekunda)
  • Mana: 50 ⇒ 50/55/60/65/70

R - Missile Barrage

  • Poškození: 80/115/150 (+ 25/50/75 % útočného poškození) (+ 12 % síly schopností) ⇒ 80/180/280 (+ 70 % útočného poškození) (závislost na síle schopností byla odstraněna)
  • Mana: 20 ⇒ 35
  • Maximální počet nabití: 7 ⇒ 4
  • Rychlost dobíjení: 12/11/10 sekund ⇒ 20 sekund
  • Novinka: Základní útoky při zásahu šampionů zkracují dobu dobíjení Missile Barrage o 2–4 sekundy, hodnota se odvíjí od šance na kritický zásah.
  • Novinka: První vylepšení úrovně této schopnosti udělí 2 nabití.
Zaměření především na League of Legends a EA Sports FC. Občas zapne Counter-Strike, od roku 2012 ale žere LoLko, dostal se i do Diamondu :).