Aktuálně běží VALORANT na Unreal Engine 4, který poskytuje dostatečnou stabilitu, výkon a možnosti pro neustále se rozvíjející FPS titul. Unreal Engine 5 ale slibuje mnohem víc než jen „hezčí grafiku“. Nabízí technologie jako Nanite a Lumen, které umožňují realistické nasvícení a detailní objekty bez ztráty výkonu. Je to jako přechod z rychlovarné konvice na inteligentní kávovar – obojí vám udělá horký nápoj, ale jeden má mnohem víc funkcí a možností, jak vás ohromit.
A tady přichází ta zajímavější část. Donlon sama zmínila, že přesun na novou technologii umožní vývojářům větší flexibilitu. „Možná vývojáři pracují na něčem, o čem nemůžu mluvit. Možná přemýšlí nad způsoby, jak rozšířit vesmír VALORANTU o nové hratelné zážitky,“ naznačila. To okamžitě vzbudilo spekulace o potenciálních nových herních režimech nebo dokonce spin-off hrách, které by se mohly ve VALORANT univerzu objevit.
Pokud je přechod na Unreal Engine 5 opravdu tak hladký, jak se říká, může Riot rychle experimentovat s různými nápady a technologie bude vývojářům umožňovat dělat věci, které by na starém enginu byly téměř nemožné. I když se Donlon snaží uklidnit komunitu tím, že vizuální změny nepřijdou hned, přechod na novou technologii téměř vždy přináší dlouhodobé dopady. Možná uvidíme, jak VALORANT využije potenciál novějšího enginu k vylepšení map, plynulosti hry nebo dokonce k úplně novým herním zážitkům. Představte si třeba battle royale režim nebo příběhové kampaně, které využijí výhody nového enginu.