Když Blizzard v roce 2022 změnil Overwatch z 6v6 na 5v5, chtěl přinést rychlejší a přístupnější hru. Tento formát zaujal nové hráče, ale zároveň zklamal ty, kteří si zvykli na týmovou dynamiku se dvěma tanky. Podle Kellera ale ve studiu Blizzardu panuje odhodlání vrátit se zpět k původní sestavě, a přitom zachovat rovnováhu, která osloví oba tábory.
Jak bude 6v6 fungovat? Testování se rozběhne ve dvou různých režimech. První testovací režim (Open Queue 6v6 ), který dorazí hned na začátku sezóny, nabídne otevřenou volbu rolí. V každém týmu musí být alespoň jeden tank, jeden support a jeden damage dealer, přičemž žádná role nesmí mít víc než tři hráče. Největší inovací je možnost volného přepínání mezi rolemi, takže týmy mohou dynamicky měnit strategii v průběhu hry.
Druhý test (klasický 6v6 s omezením na role) se spustí v polovině sezóny a vyžaduje přesnou sestavu dvou tanků, dvou supportů a dvou damage dealerů. Tento návrat k původním pravidlům má dát hráčům šanci obnovit týmovou spolupráci, kterou ve starém Overwatch milovali.
S formátem 6v6 přichází ale i problémy, které Blizzard zná příliš dobře – a tím hlavním je rovnováha. Problém s tanky a jejich silou byl vždy zásadní. Nový plán zahrnuje snížení „přežitelnosti“ tanků, aby nebyli natolik dominantní a vyvážili své schopnosti vůči ostatním rolím. Přesto bude důležité zajistit, aby si hráči na zápasy nečekali příliš dlouho, což Keller uznal jako jednu z největších výzev.
„The way that we take Overwatch to the next level is by centering all of you at the heart of what we create“ ✨
In today’s Director’s Take, Aaron Keller continues the 6v6 discussion and goes over some of the upcoming tests the team’s been working on
📝 https://t.co/fyxRNpLiHe pic.twitter.com/aIGIQI36vW— Overwatch (@PlayOverwatch) October 24, 2024