
Vývojáři v Epic Games se opět významně zasazují o zajištění integrity turnajů dalším opatřením v boji proti podvodníkům. Do této chvíle byla hlavní podmínka účasti v turnajích úroveň účtu a ranky v samotné hře, hlavním bojovníkem proti cheaterům je Easy Anti-Cheat. Ten funguje na systémové úrovni a analyzuje chování hráčů, aby detekoval nepovolené zásahy do hry, jako jsou aimboty, wallhacky nebo modifikace souborů. Používá pokročilé algoritmy a strojové učení k odhalování podvodů v reálném čase. Běžně je používán ve hrách jako právě Fortnite, Apex Legends nebo Rust. Cheateři ho však obcházeli pomocí DMA.

DMA cheat (Direct Memory Access) je typ podvodu, kdy cheater používá speciální hardware (např. PCIe karty) ke čtení a úpravě paměti hry mimo běžnou kontrolu operačního systému. Tímto způsobem obchází anticheat, protože data jsou přenášena přímo mezi pamětí hry a zařízením, takže je těžké ho detekovat.
Přesně z tohoto důvodu nově Fortnite požaduje po hráčích zapnutí TPM a Secure Boot. TPM (Trusted Platform Module) je hardwarová bezpečnostní čipová sada, která chrání citlivá data a šifrovací klíče před neoprávněným přístupem. Zajišťuje, že bezpečnostní funkce zůstanou nezměněné. Secure Boot je funkce, která ověřuje, že při startu počítače se načítá pouze důvěryhodný a nepozměněný software, což zabraňuje spuštění malwaru při zapnutí systému. Zda tento krok pomůže, se ukáže v nadcházejících turnajích.

Epic Games aktivně neváhá podnikat právní kroky proti hříšníkům. Mezi nedávné případy patří soudní proces ve věci krádeže a přeprodávání účtů Fortnite, řízení proti turnajovému podvodníkovi, které vyústilo v dohodu, a v neposlední řadě odstranění skriptů a herních balíčků souvisejících s hrou Fortnite ze zařízení Cronus, čímž byla posílena skutečnost, že takový typ hardwaru je přísně zakázán. Epic dal důrazně najevo, že porušení těchto pravidel může vést k zákazům, propadnutí výher z turnajů a dalším právním důsledkům.
Poslední poněkud překvapivou změnou je upravená politika banování hráčů. Společnost si uvědomuje, že se hráči mohou poučit ze svých chyb, a proto od dubna bude za první prohřešky hráčům nyní udělovat pouze roční zákaz hraní. Opakované prohřešky však i nadále budou mít za následek permanentní ban.