V královské kategorii WRC se čekalo pokračování souboje mezi Martinem Bícou na Octavii a Martinem Ptáčkem s Imprezou. Úvodní krátký test ovšem ovládl Pavol Spisak ze Slovenska využívající služeb Subaru a reprezentující Frontline Rally Team a ujal se tak vedení . Půlvteřinku za ním se držel Martin Bíca z Kizz-me, který se v časovce nechal slyšet, že začne raději opatrně, aby neudělal zbytečnou chybu hned na začátku dlouhé soutěže. Na třetí pozici se s malou ztrátou usadil Ivan Šmidrkal z Monteku s Fordem Focus. Martin Ptáček začal překvapivě pomalu, ztratil 7 vteřin na vítěze zkoušky a v cíli si stěžoval, že nasazené tempo nehodlá akceptovat a raději pojede na jistotu. Začal tedy 11. místem. Po kompletní první sekci, kterou tvořily 4 rychlostní testy se na čele usadil Martin Bíca, který ve všech zkouškách zajel shodně druhý čas. Přesto se na druhém testu nevyvaroval chyby, lehce trefil strom a poškodil řízení své škodovky. Medailové příčky po menších chybách opustil Pavol Spisak a v servisu se musel spokojit se čtvrtým místem. Naopak na stříbrný post se vyhoupl s dalším Subaru Honza Resl z Iridium teamu, když vyhrál třetí a čtvrtou RZ a liboval si v krásných zkouškách. Na třetím místě se po první sekci držel Jakub Vaněk ze Sadacu pilotující taktéž speciál značky Subaru.Druhá sekce vystavila stop hned pro tři jezdce z první pětky. Jakub Vaněk v RZ5 neudržel koncentraci, havaroval a jeho Impreza kompletně shořela. Honza Resl ukončil snažení na zkoušce číslo 8 havárií a taktéž Janu Brablecovi se stala osudnou RZ8. Na čele se i po druhé sekci držel Martin Bíca, přestože se opět nevyvaroval drobné jezdecké chyby a ohnul rameno pravého předního kola a nemohl jet tak rychle jak by chtěl. Na druhé místo se vrátil Pavol Spisak, ale jeho ztráta na vedení činila již tři čtvrtě minuty. Na třetí místo se po odstoupeních soupeřů vyhoupl trpělivý Ptáček, na Bícu ztrácel bezmála minutu. Třetí sekci tvořili 3 testy. Nejlépe se s nimi vypořádal Bíca a navýšil tak náskok na Spisaka na 55 sekund. Na toho útočil ze třetího místa Ptáček, na jedenáctém testu ovšem jeho tlak vyústil v havárii a bylo po nadějích. Následoval servis. Tým Pavola Spisaka se rozhodl pro výměnu spojky, ale oprava se komplikacemi protáhla a Pavol dostal za pozdní příjezd do časové kontroly penalizaci v podobě minuty a čtyřiceti sekund, což ho odsunulo až na 4. místo. Na rychlostní zkoušce s pořadovým číslem dvanáct zajel druhý čas Jan Morávek z Nexusu s další Octavií WRC a posunul se trpělivou jízdou na druhé místo za Bícu. Jeho ztráta však činila již 2 minuty. Ovšem nemohl zůstat v klidu, na záda mu dýchal Michal Rendla z RM Motorsportu pilotující Imprezu. Jeho ztráta na Morávka byla mizivých 5 desetin sekundy. Na předposlední zkoušce se toho moc nezměnilo. Morávek zajel opět druhý čas za Bícou a na Rendlu najel další 1,5 sekundy navíc. Na poslední rychlostní zkoušku se však vyhecoval Michal Rendla a nadělil Morávkovi přes pět sekund a vyhoupl se tak na krásné druhé místo. Jan Morávek skončil třetí, přesto byl se svým výkonem spokojený. Vítězství si s přehledem pohlídal Martin Bíca a podruhé tak bral plný počet bodů.
Pohár RBR OLD má za sebou druhý díl. Soutěž se konala v centru Montekland, pro jezdce tedy naprosto nové rychlostní zkoušky o celkové délce bezmála 101 kilometrů. Tratě jezdce zavedly do hustých lesů na rychlé a uskákané tratě. Rychlostní průměr vítěze 128 km/h dokazuje, jak rychlou soutěží Seznam.cz Rally byla.
V královské kategorii WRC se čekalo pokračování souboje mezi Martinem Bícou na Octavii a Martinem Ptáčkem s Imprezou. Úvodní krátký test ovšem ovládl Pavol Spisak ze Slovenska využívající služeb Subaru a reprezentující Frontline Rally Team a ujal se tak vedení . Půlvteřinku za ním se držel Martin Bíca z Kizz-me, který se v časovce nechal slyšet, že začne raději opatrně, aby neudělal zbytečnou chybu hned na začátku dlouhé soutěže. Na třetí pozici se s malou ztrátou usadil Ivan Šmidrkal z Monteku s Fordem Focus. Martin Ptáček začal překvapivě pomalu, ztratil 7 vteřin na vítěze zkoušky a v cíli si stěžoval, že nasazené tempo nehodlá akceptovat a raději pojede na jistotu. Začal tedy 11. místem. Po kompletní první sekci, kterou tvořily 4 rychlostní testy se na čele usadil Martin Bíca, který ve všech zkouškách zajel shodně druhý čas. Přesto se na druhém testu nevyvaroval chyby, lehce trefil strom a poškodil řízení své škodovky. Medailové příčky po menších chybách opustil Pavol Spisak a v servisu se musel spokojit se čtvrtým místem. Naopak na stříbrný post se vyhoupl s dalším Subaru Honza Resl z Iridium teamu, když vyhrál třetí a čtvrtou RZ a liboval si v krásných zkouškách. Na třetím místě se po první sekci držel Jakub Vaněk ze Sadacu pilotující taktéž speciál značky Subaru.
Druhá sekce vystavila stop hned pro tři jezdce z první pětky. Jakub Vaněk v RZ5 neudržel koncentraci, havaroval a jeho Impreza kompletně shořela. Honza Resl ukončil snažení na zkoušce číslo 8 havárií a taktéž Janu Brablecovi se stala osudnou RZ8. Na čele se i po druhé sekci držel Martin Bíca, přestože se opět nevyvaroval drobné jezdecké chyby a ohnul rameno pravého předního kola a nemohl jet tak rychle jak by chtěl. Na druhé místo se vrátil Pavol Spisak, ale jeho ztráta na vedení činila již tři čtvrtě minuty. Na třetí místo se po odstoupeních soupeřů vyhoupl trpělivý Ptáček, na Bícu ztrácel bezmála minutu.
Třetí sekci tvořili 3 testy. Nejlépe se s nimi vypořádal Bíca a navýšil tak náskok na Spisaka na 55 sekund. Na toho útočil ze třetího místa Ptáček, na jedenáctém testu ovšem jeho tlak vyústil v havárii a bylo po nadějích.
Následoval servis. Tým Pavola Spisaka se rozhodl pro výměnu spojky, ale oprava se komplikacemi protáhla a Pavol dostal za pozdní příjezd do časové kontroly penalizaci v podobě minuty a čtyřiceti sekund, což ho odsunulo až na 4. místo. Na rychlostní zkoušce s pořadovým číslem dvanáct zajel druhý čas Jan Morávek z Nexusu s další Octavií WRC a posunul se trpělivou jízdou na druhé místo za Bícu. Jeho ztráta však činila již 2 minuty. Ovšem nemohl zůstat v klidu, na záda mu dýchal Michal Rendla z RM Motorsportu pilotující Imprezu. Jeho ztráta na Morávka byla mizivých 5 desetin sekundy. Na předposlední zkoušce se toho moc nezměnilo. Morávek zajel opět druhý čas za Bícou a na Rendlu najel další 1,5 sekundy navíc. Na poslední rychlostní zkoušku se však vyhecoval Michal Rendla a nadělil Morávkovi přes pět sekund a vyhoupl se tak na krásné druhé místo. Jan Morávek skončil třetí, přesto byl se svým výkonem spokojený. Vítězství si s přehledem pohlídal Martin Bíca a podruhé tak bral plný počet bodů.
V produkčních vozech se čekal útok velmi rychlého Stanislava Pechy s Lancerem sedmé evoluce, který vyhrál úvodní podnik. Bohužel hned na druhé RZ přišel o brzdy a musel vzdát.
Po první sekci se na první pozici usadil Jirka Petera jun. S vozem Lancer EVO 6 TME, když na třetím testu havaroval dosud vedoucí David Vanda. Za ním už s půlminutovou ztrátou Miroslav Kovaříček s EVO VII a třetí o dalších 5s Michal Palásek na stejném voze.
Ve druhé sekci se na druhé místo vyhoupl Michal Palásek, jenže vzápětí svoji snahu přehnal a poslal svého Lancera přes střechu. Na místě nehody nebyli diváci a nebylo možno dostat auto zpět na kola. Na druhé místo se tak propracoval Honza Lehečka (Evo VII) se ztrátou přes minutu na stále prvního Peteru, který vyhrával jednu erzetu za druhou. Třetí byl po osmi testech Miroslav Kovaříček taktéž s Lancerem EVO 7, jeho ztráta na Lehečku ovšem nebyla nesmazatelná, pouhých 6 sekund slibovalo zajímavé boje.
Hned na následující rychlostní zkoušce Honza trošku zaspal a Míra byl rázem před ním o 2s. Lehečkovi se před posledním servisem nedařilo Kovaříčka porazit ani v jednom měřeném testu, jeho ztráta se tak navýšila na 9 sekund.
Následovala poslední zastávka v servisu, kde měli mechanici 20 minut na poslední opravy a úpravy. Lehečka si nechal lehce přenastavit podvozek svého Lanceru a hned na rychlostní zkoušce s pořadovým číslem 12 porazil Kovaříčka o celých 8 sekund a jeho náskok se tak ztenčil na pouhou vteřinku. Tlak Lehečky pokračoval a hned v následujícím testu Míru Kovaříčka předstihl. Na poslední zkoušce se ještě pokusil Míra kontrovat, bohužel dokázal jen zkorigovat ztrátu na 2 vteřinky. Souboj těchto dvou byl jistě ozdobou soutěže. Z vítězství se jednoznačně radoval Jirka Petera, když vyhrál 12RZ ze čtrnácti. Opravdu obdivuhodný výkon.
Ve skupině předokolek se předpokládal souboj tria Čech, Poustka, Kocourek. To se začalo hned od startu naplňovat. Po první sekci se ujal vedení Poustka, který pronásledovatelům poodjel o 20s. Za ním bylo ovšem hodně našlapáno, když za druhým Kocourkem se seřadili v pár vteřinách Vodička, Krpelan a Čech.
Ve druhé sekci ovšem přemírou snahy havaroval vedoucí Poustka a tak přenechal vedení Kocourkovi s Corsou. Na druhou příčku se již propracoval Čech se ztrátou devíti sekund. Třetí Vodička již ztrácel na Čecha téměř půl minuty. To už bylo na trati jen 5 vozů této skupiny.
Třetí sekce neznamenala nic, když první Kocourek si stále udržoval konstantní náskok před Čechem jedoucím na Saxu. Za ním byl se stále stejnou ztrátou Vodička, který vodil po trati Opel Corsa S1600.
Ve dvanácté RZ si ještě Kocourek chybou zkomplikoval chybou cestu za vítězstvím, ale nakonec mu zbyly v cíli dvě vteřinky na mocně finišujícího Čecha. Třetí s minutovou ztrátou na vítěze dokončil Vodička.
Ve skupině postarších áčkových čtyřkolek se na zasněženém Monte dařilo Pepovi Kubičíkovi z RM Motorsportu, Adamu Nezvalovi z HSF a hodně překvapil nevýrazný Martin Bürger z KCM. Následující soutěž měla ukázat, jestli se jednalo o náhodu nebo zasloužený výsledek.
Na start se postavilo ale hodně rychlíků. Nejlépe začal Karel Kuncl, jedoucí tradičně s Celicou. Za ním se v závěsu držel další tradiční pilot vozu A8 Aleš Kulhánek. Bohužel Kuncl svou snahu přehnal už na třetím testu. Po první sekci se na prvním místě vyhříval Kulhánek, půlminutu za ním se usadil Barva a třetí o dalších 5 sekund Nezval.
Druhá sekce znamenala změnu na čele, když na pátém testu neudržel Kulhánek svého Lancera na cestě. Přímo na místě nehody jsme měli svého reportéra a Aleš nám k nehodě něco řekl. „ Nevím co říct. Nevypadalo to ani na naší chybu, spíš smůla. Najeli jsme do vyjeté koleje a ta nám naprosto změnila směr jízdy a už se nedalo vyhnout srážce se stromem. Auto je dost poničené, ale nám se naštěstí nic nestalo." Na první místo se tak vyhoupl Nezval. Za ním s osmisekundovou ztrátou Barva, třetí potom Jirka Mitáček, který se postupně dostával do tempa. Do první trojky nahlédnul na chvilku i Michal Šenk, sekci však zakončil na páté pozici.
Třetí sekce o třech zkouškách nijak nezamíchala pořadím na čele. Rozestupy v první trojce zůstávaly stejné. Na čtvrtou pozici se propracoval Šenk, ale musel držet za zády Viktora Hausknotze.
Na RZ12 Viktor zatáhl a dostal se před Šenka. Ten však nechtěl dát kůži lacino a sliboval útok. Mezitím ze druhé pozice musel po havárii odstoupit Barva. Rázem se souboj Šenka s Hausknotzem stal bitvou o medailovou pozici. Na předposlední rychlostní zkoušce se stalo co Michal Šenk sliboval, test vyhrál a stáhnul Viktora na rozdíl pouhých 15 setin sekundy ! Byl to velký boj.
Na posledním měřeném úseku byl opět nejrychlejší mocně finišující Michal Šenk a vybojoval pro sebe bronzovou příčku o 2 sekundy. Na prvních dvou místech se nic nezměnilo.
Vítězem se tak stal Adam Nezval s Imprezou 555 a druhý Jirka Mitáček s totožným vozem. (Oba HSF)
Dvoulitrovým předokolkám v Monte Carlu jednoznačně dominoval Mojmír Lehocký z Tunning SK Rally Teamu se svým Volkswagenem Golf Kit Car.
Na Seznam.cz Rally tomu nebylo jinak a Mojmír opět dokazoval, kdo je pánem v této skupině. Po první sekci vévodil o téměř minutu před Tomášem Sekerou jedoucímu s Peugeotem 306 Maxi a reprezentující ValMezRulez. Třetí byl Vlasta Matoušek za Frontline rally team taktéž s Peugeotem.
Ve druhé sekci se nic zajímavého nedělo. Rozestup mezi Lehockým a Sekerou se držel těsně pod minutou. Hodně jezdců však odstoupilo a na trati se drželi jen 4 vozy ve skupině. Tím čtvrtým byl Petr Arazim s Golfem, který jel s tímto vozem poprvé a učil se.
Třetí sekce vystavila stop pro Arazima který havaroval. Do cíle tedy pokračovaly už jen tři vozy skupiny A7. Na pořadí se nic neměnilo a zůstalo to tak až do cíle. Pro vítězství si tak s přehledem dojel už podruhé Lehocký, druhý zakončil soutěž Sekera a třetí Matoušek.
Ve skupině historických vozů se zadním náhonem se představilo jen 9 posádek. Všichni startovali na voze Volvo 242 LE. Nejlépe začal Martin Kamenický z Nexusu a ujal se vedení po první sekci. Druhý přijel do servisu Stefan Spisak z Frontlinu a třetí Roland Pecuch ze stejného týmu. Rozestupy do dvaceti sekund, bylo tedy o co bojovat.
Druhá sekce vystavila stop pro Kamenického, který havaroval. Na první místo se tak posunul Spisak. Druhý Pecuch na něj ztrácel již 48 vteřin. Na třetí místo se posunul Filip Červenka z Los Lamos.
Stejné pořadí zůstalo až do cíle, jen rozestupy se prohloubily. Zvítězil tedy Stefan Spisak, druhý byl Pecuch, který tak dokonal týmový double. Třetí dokončil Červenka.
Již v sobotu 13. června odstartuje třetí podnik šampionátu. Jezdci se tentokrát přesunou do Finska na zasněžené rychlostní zkoušky. Diváci se jistě mají na co těšit.
Autor: Martin Bíca