V sérii mistrovských rozhovorů jsme si jako posledního pozvali šampiona z týmu eSuba.INTEL, kapitána Vainglory sekce Lukáše Wengřína, známého jako Wenia6killer.
Vítám tě u rozhovoru, Lukáši, představ se nám krátce. Máš za sebou nějakou herní minulost?
Ahoj. Takže ve zkratce, jsem kapitánem Vainglory sekce v eSuba.INTEL, je mi 36 let a předešlé herní zkušenosti v rámci gamingu se krom relaxu na Playstationu rovnají nule. Poslední herní PC bylo nějaké Pentium 1 v roce 199x. Nicméně jsem hodně soutěživý a tak bych zde rád zmínil Poker Texas Hold'em, kterému jsem se věnoval hodně dlouho a pár návštěvníků MČR v Brně mě poznalo i když už jej víc než rok nehraji.
Jednoduchá otázka, jak ses k Vainglory dostal? Jak se skládal tvůj dnešní tým?
Po dlouhých poker sessions jsem hledal nějaký relax a vybití za bad beaty a tak jsem nejdříve koketoval s jinou MOBA hrou na tablety a to Heroes of Order and Chaos, která je jakýmsi mobilním klonem League of Legends. Jakmile bylo představeno Vainglory v rámci propagace iPhone 6, okamžitě jsme ji s kamarádem Fiddlestickem stáhli z Appstore a propadli.
Co se týče teamu, skládal se po tom, co jsem rozhodl opustit guildu a team Bohemian Spirit, jenž jsem zakládal, to bylo cca rok zpět. Okamžitě jsem začal hledat jiné české hráče, kteří by chtěli dokázat, že patří na špičku CZ/SK scény a byli defakto "zavrženi" českou a slovenskou top komunitou. Takto jsem narazil na hráče Ulti-PVP (dnes Waren1x) a Odysea001, se kterými jsme vytvořili team s příznačným názvem Team Dissidents. Po nějaké době se k nám přidal Adrinho a letos o prázdninách jsme v rámci teamového konceptu doplnili team o matadora Fiddlesticka a adXe. Po jednoznačných úspěších v letošním roce na CZ/SK scéně nás oslovilo několik subjektů s nabídkou sponzoringu. Mezi nimi byla i eSuba a jak se říká, taková nabídka se neodmítá.
Vy, jako eSuba, jste známí svým šestičlenným složením, kdy při zápasech točíte hráče. Popiš nám tuto specialitu.
Těch důvodů, proč jsme zvolili tuto filozofii, je více. Jednak se snažíme často trénovat 3v3 a simulovat picky a counterpicky, které jsou v metě, což by nám v menším počtu nešlo. Dále musím zmínit i to, že oproti české, či slovenské Vainglory scéně, je na té evropské daleko více turnajů, kterých se snažíme co nejvíce účastnit a konfrontovat s top evropskou špičkou. A nejhlavnějším důvodem toho, proč nás je šest, že všichni máme své povinnosti a né vždy může někdo nastoupit na daný turnaj, tudíž máme na každou pozici dva plnohodnotné hráče. Na jednotlivé zápasy pak vrchní teamový stratég Waren1x za mé asistence určuje sestavu na daného soupeře.
Jak bys popsal domácí VG komunitu. Nejprve jsme měli 16 týmů, nakonec většina ani na MČR dojet nechtěla.
Vainglory komunita je hodně velká, ale i také hodně rozdrobená, kde si tak 60 až 70% hráčů hraje pouze sólo hry. Tito hráči si až na základě špatných zkušeností se spoluhráči začnou hledat pravidelné spoluhráče, potažmo team. Díky tomuto jevu a malému počtu turnajů vznikají nové teamy hodně pomalu. Musím však zmínit, že se hráči z jiných top CZ/SK teamů snaží tuto komunitu nakopnout, jak jen to jde, a já bych jim rád touto cestou poděkoval, zejména Modrému z konkurenčního teamu FaIIen.
Já jen doufám, že pravidelné turnaje, liga a streamy přibudou a tím i přilákáme více hráčů k teamové hře. Každopádně si myslím, že je hodně českých a slovenských hráčů, o kterých nevíme a jednou za čas se někdo objeví, třeba jako Team Solo Lane, který dle mne byl největším překvapením MČR.
Co se týče MČR, tak zde mám jasný názor na to, že zvolený první hrací den na pátek nebyl tím nejšťastnější, neboť v CZ/SK komunitě není tolik "pacientů", co by byli ochotni si zahrát Vainglory a nešli do práce, potažmo je přísní rodičové uvolnili z páteční výuky ve škole. Dalším pro mne negativem bylo dost pozdní zveřejnění programu Vainglory a tudíž i pro některé nemožnost se na poslední chvíli uvolnit ze zmíněných aktivit.
Pojďme na samotné finále. Jak se ti v Brně líbilo, co říkáš na prostředí? Byl jsi už na nějaké podobné akci?
Finále v Brně byl pro nás zážitek na celý život. Celý team byl na podobné akci poprvé a účastnit se ji jako člen eSuba.INTEL rodiny tomu dávalo další rozměr. Myslím si, že zejména hlavní stage musela dávat každému návštěvníkovi pocit, že je na akci evropského formátu. Mobilní stage byla oproti tomu o dost skromnější, ale jako první vlaštovka do mobilního gamingu byla dostačující. Mrzelo mne pár věcí a to malé obrazovky pro diváky (příště prosím velké plátno, aby se i kolemjdoucí na chvíli zastavili a měli na co koukat), absence streamů z mobilní stage, který by podpořil komunitu, a malá prezentace her Vainglory a Clash Royale v pavilonu.
Co se týče podobných akcí, tak jsem se byl podívat na evropské finále ve Vainglory, které se konalo loni v Katowicích a které mne utvrdilo, že jednou bych se rád podíval s teamem na podobnou akci.
Cesta turnaje až do grandfinále. Trápil vás někdo, nebo jste si hru prostě jen užívali?
Celý turnaj jsme si užívali, ale samozřejmě se objevili i situace, u kterých nám bylo lehce horko. Hned na začátek turnaje jsme odehráli relativně vyrovnanou partii s Teamem Solo Lane, který krom teamu FaIIen předvedl hru na nejvyšší úrovni a jen díky nezkušenosti se dle mne nedostali do finále. A také druhý zápas grandfinále, kde nás tým FaIIen předraftoval a měl v early game obrovskou převahu. Nicméně zde se projevila nesehranost kluků, neboť jim na grandfinále nepřijela posila z Teamu Divergence, jungler gOCi, a oni museli celý turnaj odehrát s náhradníkem TrueRichem, se kterým nejsou tak sehraní.
Měli jste na turnaji soupeře, kterého jste se obávali či na něj proběhla speciální příprava?
Máme přirozený respekt ke každému soupeři, ale z historických výsledků jsou našim největšími konkurenty team FaIIen, takže probíhala speciální příprava na picky, které by mohli v grandfinále padnout, a jakou strategii pro jednotlivé zápasy zvolíme. Vzhledem k zmíněnému faktu, že do Brna nepřijela ohlášená posila, nebyl na MČR soupeř, kterého bychom se sebevíce obávali.
Jasné finále, tedy alespoň výsledkově. Popiš nám jednotlivé hry proti FaIIen.
Z našeho hlediska se jevila jasná strategie dostat se s co nejmenšími škodami do late gamu, picknout top meta picky a iniciovat úspěšný team fight, který by nás dostal na gold lead, neboť jsme neměli v žádné z her vyloženě early game combo. Jednotlivé hry bych popsal asi takto: první zápas byl hodně nervózní z obou stran, žáden team nechtěl udělat chybu, ale naše synergie a epic playe od Waren1xe rozhodli o naší výhře. Druhý zápas jsme udělali hodně velkou chybu v draftu a kdyby nebyla větší zkušenost na straně našeho teamu, asi bychom ji prohráli. Třetí zápas byl jednoznačný z toho důvodu, že team FaIIen nás nechal picknout Kestrel, která byla v aktuálním patchi na MČR broken.
Co pro tebe zisk zlatých medailí znamená?
Pro nás je to ocenění naší dlouhodobé práce a jakýmsi díky za vše, co jsme hře obětovali. Samozřejmě je tu i velký faktor, že jsme historicky prvními mobilními šampióny, což už nám nikdo nikdy neodpáře.
Jaké máte s týmem ambice do budoucna, jaké jsou cíle v Evropě?
Cíle pro nadcházející rok jsou jasně dané. Naším jediným cílem je se probojovat do elitní osmičlenné skupiny evropských top teamu, tzv. Evil 8, která je vždy nominována na čtvrtletní evropské finále, které se koná živě v některé evropské metropoli.
Ještě jednou gratulace! Na závěr ti dávám prostor na libovolný vzkaz celé domácí Vainglory komunitě!
Děkuji! Chtěl bych všem ještě jednou poděkovat za to, že jste součástí CZ/SK rodiny a hlásíte se k nám. Zároveň bych rád řekl malé přání a to, aby bylo více teamů a turnajů na CZ/SK scéně a také abychom nebyli tak toxic, jak jsou LOLkaři. Vainglory je nejen dle mého jeden z nejvíce progresivních titulů na gaminové scéně s neskutečnou podporou pro esports a byla by škoda, kdybychom se toho neúčastnili.