Když se řekne „Blizzard Entertainment“, je ve vesmíru jen pár lidí, kteří neví, o čem je řeč. Té zbylé převážné většině bezprostředně a naprosto jednoznačně vytane na mysli obraz gigantické společnosti působící na poli herního vývojářství snad od počátku věků. Jenže ani její začátky nebyly zrovna růžové. Kdo doopravdy stál za jejím vznikem?
Mike Morhaime na Blizzconu 2011
Těm pravým nadšencům se pravděpodobně vybaví tři legendární jména oficiálních zakladatelů – Michael Morhaime (aktuálně zastávající funkci presidenta), Allen Adham a Frank Pearce, toho času všichni rok po absolvování Kalifornské univerzity v Los Angeles. Když 8. února 1991 vyrostla pod jejich rukama firma Silicon & Synapse, jež se první dva roky zaměřovala na výrobu herních portů pro ostatní společnosti, málokdo mohl tušit, jakým směrem se její vývoj během několika dalších desetiletí posune, či jestli bude počáteční investice několika desítek tisíc USD vůbec něčemu prospěšná.
Kdo však zdárnému osudu podnikatelského nápadu tří vysokoškoláků naprosto důvěřoval, byla Mildred Millerová, babička Mikea Morhaimea. Dle jeho posledního prohlášení byla právě ona osobou, jež poskytla bezúročnou půjčku dosahující více než poloviny počáteční investice ($15,000) a otevřela dveře možnosti zrealizovat jejich sny. Tuto skutečnost prozradil před necelými dvěma týdny při příležitosti pre-Blizzcon livestreamu, jehož součástí byl i sneak peek do Blizzard Vaultu aka shromaždiště veškerých artefaktů a uměleckých předmětů, které se úzce váží k historii společnosti.
Blizzard Vault z pre-Blizzcon livestreamu
Ačkoliv má půjčka podobu na první pohled bezvýznamného cáru papíru z 4. února 1991 s podpisy zainteresovaných osob, stojí na ní vznik celé firmy. A jak Mike Morhaime sám říká, bylo to od jeho nejbližší rodiny velice vstřícné gesto, vezme-li v úvahu i fakt, že v případě Silicon & Synapse začínali prakticky od nuly a kromě myšlenek v hlavě a plánu na papíře neměli reálně nic, co by vypovídalo o budoucí prosperitě.
Půjčka od babičky, Mildred Millerové
Přesto prý Morhaimea prarodiče vždy velice podporovali. Nebyli žádní zapálení hráči, nehráli ani pozdější blizzardovské klasiky, ale na svého vnuka byli hrdí. Co by ten poradil sám sobě, kdyby věděl, jak masivní součástí gamingového průmyslu se jeho firma stane? Přes všechnu nervozitu a obavy by to prý bylo jediné: „Relax and just focus on the games.“. A jak moc se mu tahle taktika osvědčila, můžete posoudit sami.