Po posledním nerfu karet se v Hearthstone moc věcí nedělo. Blizzard jen přišel s aplikací pro chatování s přáteli z Battle.netu a tím to haslo. Naštěstí pro nás Blizzard nikdy neusne na vavřínech a tak nám alespoň přinesl nějaký inside look na vývoj karet a jejich balancování.
Final Design team
Inside look nám poskytnul jeden z členů "final design teamu", který tvoří čtyři členové. Tento tým je zodpovědný za testování a finální úpravy karet. Možná se ptáte, proč je tento tým tak malý. Podle všeho je výhodnější mít takto malý tým, aby si vývojáři mohli společně sednout a v malé skupince prodiskutovat balancování karet.
Testování, či balancování nových karet, probíhá často pomalu a jeden specifický balíček může být testován i několik dní. V decku se postupně obměňují karty a testuje se jeho síla. Podobný scénář má i balancování karet pro nerfování. Mike Donais zmínil například balancování karet z Un'Goro série. U tohoto rozšíření měli vývojáři více starostí s kombinacemi karet z předchozích setů, než se samotným balancem karet.
Metagame
Vývojáři jsou spokojení s velkým množstvím variací pro každou classu. Zároveň se podle statistik hrají po nerfu přibližně všechny classy stejně, což je dobré znamení. Hráči by měli mít pocit, že jejich oblíbená classa je hratelná a dá se s ní vyhrávat. Tento plán se potvrzuje z předchozích statistik, jež dokazují vyváženost v oblíbenosti a síle všech hratelných hrdinů. Nakonec padlo slovo i o Spreading Plague. V interním testování se tato karta nezdála příliš silná, což vyústilo v její vypuštění do hry.
Jednotlivé karty
- Prince Keleseth je příkladem dobře vybalancované karty. Hrál se i před posledním nerfem a nyní je vidět ještě víc.
- Death Knights jsou podle vývojářů asi nejlepší value karty. Hned za nimi je Tirion.
- Barnes může naprosto zvrátit hru. Podle vývojářů je dobře, že příští rok odrotuje.
- Raza a Anduin Death Knight jsou společně mimořádně silní. Vývojáři spoléhají na obtížný gameplay decku, který ho tím dělá vybalancovaný.
- Drakonid Operative je záměrně OP, aby umožnil vytvoření Dragon Priesta.
Celé Q&A přináší zajímavý pohled na vytváření nových karet a jejich balancování. Blizzard si dává opravdu záležet na všech kartách, což je obdivuhodné. Občas jim bohužel "ujede ruka", ale to snad můžeme jakožto věrní fanoušci občas oželet.