Společnost Valve, která si najala původní vývojový tým populární WarCraft 3 modifikace jménem Defense of the Ancients (zkráceně: DotA), pomalu pouští do světa další a další střípky informací o chystaném pokračování.
Včera ve večerních hodinách zodpověděl jeden z členů vývojového týmu, legendární IceFrog, několik otázek od fanoušků. A vypadá to, že hráči se rozhodně mají na co těšit.
Reconnect bude samozřejmostí
Jedním z největších nedostatků původní DotA hry, který pomohl v nástupu Heroes of Newerth je bezesporu podpora opětovného připojování hráčů. V implementaci této funkce Valve zašlo navíc mnohem dále než konkurenční S2Games (autoři Heroes of Newerth). „Hráči, kteří si chtějí zlepšit svou herní pověst, dostanou šanci pomoci v hrách, kde chybí jeden či více hráčů,“ tato krátká věta naznačuje, že pokud vám v průběhu hry odejde některý ze spoluhráčů, bude jej pravděpodobně možné nahradit někým jiným. IceFrog také potvrdil přítomnost umělé inteligence, která může (ale také nemusí, když hráči nechtějí) převzít kontrolu nad hrdinou, kterého nemá zrovna kdo ovládat.
K umělé inteligenci se váže i další informace. Bylo oficiálně potvrzeno, že ve hře se budou vyskytovat boti, proti kterým budou moci trénovat začínající hráči. Bude jimi také možné doplnit jednotlivé týmy například v případě malé LAN párty s přáteli. AI bude široce programovatelná, hovoří se například o možnosti tréninku „line control“ proti botům, kteří budou téměř bezchybně ovládat deny a podobně.
Konečně pořádné přenosy
DotA 2 se dočká také vlastního spectator módu nebo chcete-li herní televize. Zdá se, že koncept, jenž Valve použije, bude velmi podobný, jako můžeme znát například z HLTV nebo SourceTV. Pokud hra nebude striktně nastavena jako soukromá, bude možné se na daný herní server napojit do „televize“ a sledovat počínání jednotlivých hráčů. Valve také připravilo ovládací software pro komentátory jednotlivých zápasů, kteří si budou moci převzít kontrolu nad kamerou a režírovat A vypadá to, že hráči se rozhodně mají na co těšit vše, co diváci uvidí.
Televize budou mít volně nastavitelné zpoždění, díky kterému se předejde problémům s podvodníky. Tato vlastnost by opět měla být identická s vlastnostmi HLTV.
Ultimátní přehlednost a veřejný betatest
Jedním z důvodů, proč se původní DotA stále drží na špici žebříčku oblíbenosti je bezesporu nejen její hardwarová (ne)náročnost, ale také perfektní přehlednost za každé situace. IceFrog všem hráčům vzkázal, že každý člen vývojového týmu si je vědom důležitosti přehledu o hře a při tvorbě hry tomu podřizují vše. „Hratelnost je bezesporu ten nejdůležitější aspekt. Naší prioritou je zajistit, aby hráči mohli okamžitě a jednoduše rozpoznat, co se právě na obrazovce děje a to za každé situace. Snažíme se vybalancovat vizuální stránku hry, každé kouzlo, pohyb nebo vzhled hrdiny. Bude to dlouhý proces testování, ale jsme si jisti, že se nám podaří tohoto cíle dosáhnout,“ píše IceFrog.
V rámci testování byla také zveřejněna asi nejzajímavější informace, DotA 2 bude s největší pravděpodobností obsahovat veřejný betatest. Díky tomu si hráči budou moci hru nejenom vyzkoušet, ale také pomoci s jejím vývojem. Dlužno podotknout, že Valve se určitě budou tisíce testerů hodit, už jen proto, že pro DotA 2 bude třeba zajistit enormní množství serverů, jejichž financování minimálně pro začátek půjde čistě na účet společnosti Valve. Je také možné, že se dočkáme dedikovaných serverů podobně jako u různých FPS her.
DotA 2 vypadá jako velký hit, který naláká desetitisíce starých i nových hráčů, této hře se budeme podrobně věnovat i na PLAYzone.cz v nově vytvořené kategorii věnované jenom jí. A co vy? Co si o tomto pokračování myslíte? Má šanci uspět?