DICE konečně vypustil první díl svého textového seriálu "Welcome Inside DICE!", který mluví o nápadech, novinkách, ale i zákulisí ve vývojářském studiu stojícím za Battlefieldem 3. Pokud jste tedy fanoušci a chcete se něco dozvědět nezapomeňte zavítat na blog Battlefieldu. Pokud snad nevládnete angličtinou, abyste si seriál přeložily, tak pro vás server Battlefield-3 nachystal překlad, který naleznete níže.
Originální text: http://blogs.battlefield.com/2012/03/welcome-inside-dice/
Na čekém překladu spolupracoval Jupiman a GiGaB@yt ze serveru www.battlefield-3.cz
S radostí Vám představujeme nový seriál „Inside DICE“! Je to místo, kde všichni fanoušci dostanou upřímné a osobní úvahy přímo od lidí pracujících na Battlefield 3™, rozšiřujících balíčcích a aktualizacích. První na řadě je generální manažer DICE, Karl Magnus Troedsson, který odhalí své myšlenky ohledně průhlednosti pro komunitu a také ohledně návratu na GDC, rok po velké prezentaci Battlefieldu 3.
Jsem velmi nadšen, že mohu odstartovat novou sekci „Inside DICE“. Zapojení se do přímého dialogu s fanoušky bylo v mém plánu již nějakou chvíli a budeme to částečně dělat také skrze naši novou sérii článků, jako ten který právě čtete.
Pokud jde o nadcházející aktualizace hry, vylepšení, opravy a nové funkce, tak toto je místo, kde producenti, programátoři a designéři Vám osobně poví, co zrovna dělají, proč to dělají a kdy můžete očekávat změny od nich ve hře. Nejenom, že získáte informace jako data vydání a seznamy změn, ale dále poznáte i lidi sedící za klávesnicí, kteří vše vlastně umožnili a také to jak navrhují tyto změny, jaké překážky musí překročit a kolik měli semlor [tradiční pečivo severských států] k fika[švédský název pro pauzu na kafe s kolegy z práce]. Kromě toho, že budete lépe informováni o nadcházejících změnách, doufáme, že tato série článků Vám poskytne náhled do vývoje her a samotné podpory hry po jejím vydání, stejně tak jako náhled do fungující švédské kultury v DICE [akce v DICE - párty apod.] a na práci komunitních manažerů.
Návrat do San Franciska
Takže na co zrovna myslím? No, jsem opravdu hodně nadšen, protože dávám dohromady poslední kousky napínavé prezentace, kterou přednesu na GDC v San Francisku. Pro kteréhokoliv fanouška přinese GDC několik velmi vzrušujících novinek ohledně budoucnosti Battlefieldu 3. [Informace o GDC 2012 zde.]
Miluji dělání živých prezentací, ale občas je to také nervy drásající zkušenost. Stojím tam nahoře na pódiu a reprezentuji tým v DICE a veškerou jejich práci. Potí krev, pot a slzy při tvorbě našich her a to je to je ten důvod proč vždy usiluji o prezentaci pevnou jako skála. Někdy narazím na problémy s jazykem. Angličtina je můj druhý jazyk a díky tomu může někdy dojít k velmi zajímavým záškubům během prezentace. Jako například během loňské E3, kdy jsem zřejmě vytvořil nový výraz. Ve Švédsku neříkáme „překřížené prsty“, ale raději řekneme „držím palce“ pokud chceme vyjádřit nějaké to přání. Ale to co se povedlo na pódiu se stalo velmi populárním „překřížené palce“. Moji kolegové v DICE mi to stále odmítají odpustit. Nicméně doufám, že některé z Vás uvidím v San Francisku a rozhodně si budete moci přečíst o všech nejnovějších oznámeních po skončení GDC.
Také jsem v poslední době zaplaven i jinou vzrušující prací, která je důvodem proč jsem na Twitteru velmi tichý. Pracuji hodně s management týmem v DICE a plánujeme dlouhodobé cíle DICE jako studia a naše nadcházející hry. Mám velmi dobrý pocit z toho kde jsme a kam míříme. Máme tolik skvělých nápadů, kam v budoucnu s DICE a s Battlefieldem zamířit. Ale to je pro jiný článek, někdy jindy.
Rychle se rozvíjející průmysl
Část toho, co mám na herním průmyslu rád je, že se rozvíjí tak rychle.Tady v DICE nebo v EA neděláme ukvapená rozhodnutí, ale i přesto, se některá rozhodnutí mohou přes noc změnit. V jeden moment jsme plánovali, že ohlásíme náš další rozšiřující balíček už v únoru. Zjistili jsme, že to není možné, ale až teprve potom co se rozšířili zprávy o našem plánu. Stává se to a stane se to znovu. Je to prostě součástí velké a komplikované skládačky, kde se některé plány mění neuvěřitelnou rychlostí. Mezitím co píši toto, tak se stále rozhodujeme na konečných dílcích této skládačky, ale počítejte s GDC jako s místem, kde se dozvíte další informace od nás z DICE.
Neustále se měnící povaha toho co děláme, je jedním z důvodů, proč si dáváme pozor na to co říkáme a kdy to říkáme. Proč? Protože pokud řekneme „Příští týden oznámíme nový rozšiřující balíček“ a potom si to rozmyslíme (z jakéhokoliv důvodu), tak normální reakcí bude zklamání. Avšak být nejasný ohledně budoucího obsahu také přinese více otázek než odpovědí. Děláme X na formátu Y? A co formát Z a W? Pokud na to nemáme odpověď, tak nemůžeme říci proč. Do budoucna budeme tvrdě pracovat, abychom byli jasnější, pravidelně komunikovali a racionálně vysvětlili co stálo za některými našimi rozhodnutími.
A znovu, některé velké události prostě musí mít premiéru na GDC. Proč? Protože, tohle možná bude zřejmé vysvětlení, chceme co nejvíce očí jak je to jen možné. Takhle získáme pozornost, takhle rosteme a takhle můžeme zajistit, abychom pokračovali ve vydávání senzačních her, které vytvořilo studio, jenž začalo jako malá skupina přátel vytvářející pinball hry pro Amiga.
Příští update Battlefieldu 3. O co jde? Kdy vyjde?
V zájmu otevřenosti: další klientský patch pro Battlefield 3 na všechny platformy je obří. Pracovali jsme na něm už nějaký čas, a důvodem pro tak dlouhý vývoj je naše snaha vytvořit opravdu dobrý update. Toto a fakt, že updaty na konzolích musí projít certifikací. Díky několika dalším technickým důvodům updaty na konzole vyžadují čas. To je důvod proč nevydáváme patch pokaždé co něco malého opravíme. Proto raději nakupíme více věci do jednoho patche a ten pak vydáme (výjímkou jsou extrémní případy jako bylo vydání klientského patche pro PS3 opravující VOIP).
Nějaký čas to vypadalo, že příští patch pro Battlefield 3 vyjde v únoru. Vydali jsme tedy o tom zprávu. Hádejte co se stalo. Nevyšlo to. Chtěli jsme do updatu přidat více věcí, což si vyžádá více času. Teď se snažíme, aby update vyšel toto jaro a to co nejdříve.
Tento článek na Battlelogu [náš překlad] detailně popisuje některé změny, které plánujeme do jarního patche, berte ale na vědomí, že se tento seznam může ještě měnit. Více informací o tom co plánujeme přidat do hry zveřejníme na GDC, a hned potom se zaměříme na jednotlivé specifické změny v seznamu. Už brzy zjistíte proč si myslím, že rok 2012 bude pro Battlefield slibný.
V našem dalším díle série „Inside DICE” budeme probírat další detaily změn, které připravujeme do příštího updatu, proč je děláme, jak je děláme, jak tyto změny vychází ze zpětné vazby komunity a proč to vylepšuje hru.
S tím jak bude naše série pokračovat se dozvíte nejnovější data a zjistíte co všechno chystáme do nadcházejícícho updatu a mnohem více. Jak se na tyto data dívám, můžu čestně prohlásit, že jsme jedním z vývojářských studii, která se o svoje hry starají po vydání.
Toto je pouze začátek série „Inside DICE”. Můžete očekávat velký mix dlouhých článku zabíhajících do detailů změn v balancování zbraní spolu s fotkami různých momentů v našem studiu. Rád každý den přicházím do práce a tento zážitek chci s vámi sdílet.
O čem byste si chtěli příště přečíst?
Považujme sérii „Inside DICE” za oficiálně spuštěnou. A považujte to za šanci nám dát vědět o čem si chcete příště přečíst. Sekce pro komentáře k tomu přímo vybízí, takže nám můžete dát hned vědět to co si myslíte, popřípadě můžete využít naší ankety. Moji kolegové budou oboje bedlivě sledovat, takže máte šanci vést dialog s lidmi stojícími za Battlefieldem 3.