Znepokujující změna maplistu a škrtání map přichází do pravidel nejbližšího $250,000 turnaje, ESL One v německém Kolíně, byly přidány neotestované mapy de_overpass, de_cobblestone.
Původní maplist ESL One Cologne čítal pouhých pět map - stejně jako na obou předchozích Valve turnajích, DreamHack Winter 2013 a EMS One Katowice - de_inferno, de_dust2, de_nuke, de_mirage a de_train.
Od té doby však přišla informace, že jsou organizátoři v procesu změny map v seznamu, a obecně se očekávalo, že bychom mezi mapami mohli vidět přidané de_cache a de_season vzhledem k jejich oblíbenosti na ESEA Invite Season 16 Global Finals.
V průběhu posledních třech velkých turnajů (DreamHack Winter, EMS One, DreamHack Summer) byla jasná převaha de_inferno na všech frontách, zatímco de_train byl stále méně oblíbený. ESEA s jejich rozšířeným maplistem však vypadala o poznání zajímavěji. Srovnání můžete vidět zde:
DHW 2013 | EMS One | DHS 2014 | ESEA S16 GF | |
de_dust2 | 9/40 (23%) | 7/37 (19%) | 7/36 (19%) | 6/33 (18%) |
de_inferno | 19/40 (48%) | 16/37 (43%) | 16/36 (44%) | 7/33 (21%) |
de_mirage | 4/40 (10%) | 7/37 (19%) | 7/36 (19%) | 2/33 (6%) |
de_nuke | 4/40 (10%) | 4/37 (11%) | 3/36 (8%) | 3/33 (9%) |
de_train | 4/40 (10%) | 3/37 (8%) | 3/36 (8%) | 2/33 (6%) |
de_season | X | X | X | 5/33 (15%) |
de_cache | X | X | X | 8/33 (24%) |
Valve se však rozhodlo přidat do maplistu dvě doposud soutěžně nevyzkoušené mapy (kromě matchmaking zápasů), de_overpass a de_cobblestone, což zvedlo vlnu nesouhlasu jak v komunitě tak mezi profesionálními hráči (HLTV.org chystá článek, který shrnuje všechny názory dohromady).
Zároveň z maplistu mizí de_train, na který však podle organizátorů nebylo zanevřeno, pro nadcházející turnaj se s ním však nepočítá, a nahrazuje jej očividně oblíbená de_cache. Takto vypadá nový maplist:
- de_dust2
- de_inferno
- de_mirage
- de_nuke
- de_cache
- de_overpass
- de_cobblestone
Systém škrtání map se taky změnil k velkému nesouhlasu profesionálních hráčů, vzhledem k tomu, že obsahuje náhodný faktor. Systém bude na ESL One Cologne (v případě, že si rozhodnutí organizátoři nerozmyslí) vypadat takto:
Zápasy best-of-one
- Tým A škrtá mapu
- Tým B škrtá mapu
- Tým A škrtá mapu
- Tým B škrtá mapu
- Hraje se náhodná mapa ze zbylých tří
Zápasy best-of-three
- Tým A škrtá mapu
- Tým B škrtá mapu
- Tým A vybírá mapu
- Tým B vybírá mapu
- Případná rozhodující mapa je náhodná ze zbylých tří
Zda organizátoři změní rozhodnutí, které přišlo pouhý měsíc před startem turnaje, kvůli obrovskému nesouhlasu ze strany profesionálních hráčů ještě není známo.
Co si o změnách myslíte vy? Patří de_overpass a de_cobblestone mezi kompetitivní mapy?