Co přesně „gaming disorder,“ k níž má nejblíže překlad závislost na počítačových hrách, označuje? WHO ji oficiálně definuje jako: „vzor chování charakterizovaný sníženou kontrolou nad hraním her, zvyšující se prioritě her nad jinými aktivitami do té míry, že hry mají přednost před ostatními zájmy a denními aktivitami, a pokračováním nebo eskalací her navzdory výskytu negativních důsledků.“
To, že je „gaming disorder“ oficiálně považována za poruchu osobnosti, znamená více, než jen pouhé „povýšení“. Zařazení do do ICD (International Classification of Diseases, v překladu: Mezinárodní klasifikace nemocí) není jen tak, protože ji využívají doktoři a další lékařští odborníci po celém světě k diagnóze pacientů. Používají ho také pojišťovny. Je však nutné, aby se takové chování u člověka objevovalo alespoň po dobu jednoho roku, aby mohl být dle WHO diagnostikován symptomy této poruchy.
Ačkoliv hlasování bylo jednohlasné, mnoho zemí bylo proti tomuto rozhodnutí. Jako první ze zemí, které daly najevo svou nespokojenost, byla Jižní Korea. Ministr kultury pro Soul nesouhlasil s klasifikováním „gaming disorder“ jako nemoci a přinesl důkazy, aby dokázal, že samotným problémem nemusí být hraní her. Argumentoval pětiletým výzkumem od Korea Creative Content Agency, provedeným v zemi, a zdůraznil, že závislost na hrách byla způsobená různými faktory jako podpora od učitelů, stres ze školy nebo vztahy s vrstevníky. Podle Korea Creative Content Agency WHO viní hry a nedívá se nikam jinam.
Závislost na hrách může být vážným problémem. Nejsou vzácné zprávy o lidech, kteří se vyhýbají zodpovědnosti skutečného života nebo dokonce reagují násilně, když mají hry vypnout. Je občas těžké určit hranici mezi oddaným fanouškem a závislým hráčem a najít ji může být skutečně velká výzva.