Přejít k hlavnímu obsahu

Olympiáda zahrne pouze esportové tituly, které simulují sporty ze skutečného života

16. 12. 2019 | 22:34 Všechny hry
Mezinárodní olympijský výbor (IOC) souhlasil s “začleněním a spoluprácí” s herními tituly, které simulují sporty “z reálného života”. Zdá se, že toto rozhodnutí vyčleňuje populární esporty jako třeba League of Legends a Dota 2.
Comitee
Comitee

Nejoblíbenější profesionální esporty po celém světě nejsou sportovní simulace a často obsahují prvky smrtelnosti, což představovalo pro IOC problém z hlediska uznání. Minulý rok prezident IOC, Thomas Bach, uvedl, že “zabijácké hry” jsou “neslučitelné s olympijskými hodnotami.”

Co se týče sportovních simulačních titulů, zdá se, že mají v oblasti esportu u výboru výjimku. Předseda styčné skupiny pro esport a Mezinárodní cyklistické unie (UCI), David Lappartient, se na osmém olympijském summitu vyjádřil pozitivně. 

Pokud jde o elektronické hry simulující sport, summit vidí velký potenciál pro spolupráci a jejich začlenění do sportovního hnutí.

Zdá se, že toto vyjádření by mohlo otevřít dveře pro tituly jako jsou FIFA, MLB The Show a NBA 2K, aby se začlenily v budoucích olympijských soutěžích a reprezentovaly fotbal, baseball a basketbal. Ale esportové tituly, které nereflektují sportovní disciplíny ze “skutečného života”, mají u výboru horší postavení. Podle výboru by se v této fázi mělo sportovní hnutí soustředit na hráče a gamery, spíše než na konkrétní hry.

Toto zaměření na jednotlivce by mělo podpořit účast ve sportu a jeho výhody, stejně jako zdravý životní styl na všech úrovních.

Summit také souhlasil, že mezi olympijským hnutím a esportovými komunitami by měl pokračovat “nepřetržitý dialog.”