Jako první se podíváme na systém Division Rivals. Konkrétně matchmaking, postup jednotlivými ranky, zisk odměn a přínos pro celkové hraní. Systém byl hodně upraven a vypadá to, že si bere příklad ze své mobilní verze FIFA Mobile, kde takto divize fungují. EA Sports rovněž směřují k tomu, aby byly sníženy nároky na hráče a ti nemuseli odehrát tolik zápasů. Zároveň vznikne samostatná divize pro opravdu jenom ty nejlepší hráče, kam se nedostane úplně každý. To nejdůležitější se dá shrnout následovně:
- Váš postup bude lépe reprezentovaný v daném ranku v rámci Divize. Tyhle nové “ranky” budou jakési pomyslné body v jednotlivých divizích, které budou odemykat lepší týdenní odměny v Division Rivals
- Zároveň mezi těmito ranky najdeme záchytné body, které budou držet hráče před úmyslným snižováním svého ela a pomůže vás udržet tam, kde svými schopnostmi patříte
- Bude kompletně odebraný systém bodů a postup v jednotlivých rancích nyní bude fungovat tak, že za výhru dostane +1, za prohru -1 a za remízu se udržíte na stejném místě v pomyslném žebříčku
- Za takzvané “winstreaky” se vám bude tento bonus navíc neustále násobit, dokud zase neprohrajete nebo remizujete
Začátkem všeho bude 10. divize, kde svou pouť novou hrou odstartují všichni hráči, kteří se rozhodnou ponořit do Division Rivals. Tím pádem byly odebrány rozřazovací hry, takže se dá očekávat, že na začátku FIFY 22 bude v této divizi opravdu nabito.
Teď už k systému odměn, který se dočkal menšího předělaní ruku v ruce s novým systémem Division Rivals. Nyní si své odměny vybojujete výhrou daného počtu zápasů každý týden. Pokud se vám povede v průběhu týdne dosáhnout “rank upu”, tak se vám budou odměny počítat z vaší nové divize. Zároveň si budete moct vysloužit lepší odměny větším počtem vítězství, než bude vaše předepsané minimum.
Division Rivals se navíc přiřadí k sezónám FUT, které trvají odhadem asi šest týdnů. Nyní se tím pádem z tohoto herního módu stane taková pomyslná sezóna, ve které najdete milníky. Tyto milníky zpřístupní nové a lepší odměny. Dohromady budou tři v každé sezóně a váš pokrok v nich se nebude počítat výhrami a prohrami, ale celkovým počtem odehraných zápasů
Na začátku každé sezóny proběhne refresh, který vrátí všechny hráče o pár divizí níže. To kde přesně skončíte po refreshi bude určeno vaším předchozím umístěním.
Další na řadě je náš milovaný matchmaking, který přiřazuje protivníky podle vaše umístění v divizích. Také zde se dočkáme celkem solidních změn, protože se nyní EA pokusí o lepší vybalancování tohoto systému. Nově budete spojováni s hráči, kteří se budou nacházet ve vašem ranku/divizi a navíc se bude brát v potaz i vaše skutečná lokace v realitě. Tím se mají vytvořit co největší možnosti fair play pro oba hráče, aby se náhodou nestalo, že někdo bude v nevýhodě.
FUT Champions a kvalifikace do něj se stanou jako klasicky hlavním bodem pozornosti v nově FIFĚ. Tentokrát nás ovšem čeká další změna – možná ta největší, jaká tady od FIFA 19 byla. Kvalifikační body budete nadále získávat hraním Division Rivals., ale jakmile dosáhnete daného množství, tak budete zařazeni do play-off turnaje, který se stane první částí vaší cesty ve FUT Champions. V tomto The Champions Play-Offs budete sbírat body a pokud si jich vybojujete dostatečný, tak budete zařazeni do FUT Champions Finals, které se odehraje jako klasicky o víkendu.
Odměny se za tuto novou “víkendovou ligu” budou výrazně lišit. Po odehrání první části Play-Offs dostane jednu část svých odměn a za účast ve Finals následně další. Tento systém má přinést lepší rovnováhu ve smyslu férového rozdělení odměn daným zúčastněným hráčům.