Na první místo nemůžeme zařadit nikoho jiného, než našeho známého prince. Karta při svém vydání přinesla tak revoluční mechaniku, že jsme ji u našich měsíčních finále pravidelně věnovali hned samostatnou statistickou sekci. Jako jediná užitečná karta svůj efekt přináší už při samotném deckbuildingu a paradoxně si ji při samotné hře nechcete takřka nikdy líznout - to už je totiž zbytečná. V aktuální metě se dle portálu hsreplay.net nachází ve více než 50 % všech balíčků!
Druhá karta našeho seznamu asi také nikoho nepřekvapí. Aktuálně se jedná o jedinou zcela univerzální win condition, pro jejíž splnění stačí pouze bojovat vlastními miniony. Navíc ji lze použít jak ofenzivně, tak defenzivně, což je možnost, kterou u moc karet nevidíme. Své pevné místo si karta zajistila vyjma combo zaměřených decků, u prakticky všech základních archetypů. Její silný potenciál pak ukazuje i to, že spolu s Brannem stála za nerfem karty Kael'thas Sinstrider. Aktuálně ji nalezneme v přibližně 40 % balíčků.
Ze starého dobrého Branna měla spousta hráčů nejprve dobře opodstatněnou obavu. Na jeho navrátivší efekt nebyla hra zcela připravena, což jsme mohli vidět na testu ještě před jeho oficiálním zařazením do core setu, kdy spolu s kombinací dalších karet byl velmi konzistentně schopný soupeře porážet už okolo pátého kola. Naštěstí tomuto nakonec Blizzard předešel a nově ho spíš vnímáme jako velmi dobrou pomoc ostatním kartám v decku. Silných battlecry máme ve hře více než dost a jen tak z mety nejspíš nevymizí. Branna atuálně obsahuje přibližně 37 % balíčků.
Jestli můžeme o Theotarovi něco říct, tak je to fakt, že je na našem seznamu rozhodně nejvíce kontroverzní. Prakticky už od jeho vydání se komunita pře o to, zda je jeho efekt pro hru přínosem a zda ji zbytečně nerozbíjí. Světový vicemistr a dvojnásobný vítěz MČR Jaromír „Jarla“ Vyskočil jej dokonce označuje za jeho nejméně oblíbenou kartu. Jak se ale říká „když je nemůžeš porazit, tak se k nim přidej“. Kartu narušující ruku soupeře tedy nalezneme ve více než třetině všech balíčků.
Poslední kartou na našem seznamu je velmi univerzální Okani. Ten, když nepočítáme Branna, je zároveň jedinou kartou ze seznamu, kterou na vrcholku mety vídáme už delší čas. Kromě samotné možnosti zablokovat soupeři zahranou kartu totiž nabízí i velmi zábavnou (pro soupeře už až tak moc ne) formu mindgames, kdy váš protivník potřebuje odhadnout, kterou z možností blokace spellu x miniona jste zvolili. Zároveň lze efekt dobře kombinovat i s dříve zmíněným Brannem, díky čemuž automaticky zablokujete obě možnosti. Neměl by tedy chybět v žádném decku, který se snaží hrát okolo boardu. I díky aktuální popularitě Beast Huntera aktuálně Okaniho nalezneme ve více než čtvrtině všech balíčků.
Nejen tyto legendární karty uvidíme v akci již během víkendu 15. - 16. října, kdy proběhne vyvrcholení celosezónních soubojů těch nejlepších domácích karetních mágů. Novopečeným mistrem ČR se ale může stát jen jeden z šestnáctky postupujících.