Přejít k hlavnímu obsahu

CS:Source na UG. Jak to je a jak by to být mělo

1. 12. 2008 | 14:21 Counter Strike: Source
Jsem si jist, že většina z Vás si již všimla ponekud zanedbaného stavu CS:Source aktivit na United-Games.cz. Chybí toho mnoho a to, co máme rozhodně není ideální. V tomto příspěvku, který je spíše blogem než novinkou jako takovou bych chtěl trošku rozberat důvody a celkový stav současné situace s malým pohledem do budoucna.Bod první - máme zastaralý webPro mě, primárně jako redaktora v CS:Source je samozřejmě velmi důležité, aby celá komunita byla co nejaktuálněji informována o všech nadcházejících zápasech týdne. Bohužel, United-Games.cz zatím nedisponuje featurkou, kterou můžete najít například na cadred.org, efever.de nebo SK-Gaming. Ano, chybí nám match ticker jako takový. Věřte, že je velmi náročné (hlavně časově), snažit se vypisovat všechny jednotlivé detaily zápasů do novinek a potom stejně tyto informace nejsou na očích tolik, jak by měly. Díkybohu, nový web se blíží a zde by se tento problém rozhodně vyskytovat neměl. Konečně se snad také dočkáme určité databáze týmů. abychom nemuseli nadále doplňovat sestavy a statistiky pořád dokola.Bod druhý - coverageRuku v ruce s bodem číslo jedna zde máme problém coverage jednotlivých akcí. Jednak nemůžeme nijak upozornit na hlavní trháky přímo, můsíme je nějak zaonačit do novinky a hlavně, nestíháme. V současné době na United-Games jakkoliv spolupracujeme na novinkách pouze já a občas Koolacc, kterému za výpomoc srdečně děkuji. Bohužel, zvláště co se týče coverage, to je běh na dlouhou trať a nikdo z nás to nemá vůbec jednoduché, vše sledovat a dát si práci s updaty.Bod třetí - serveryPřed několika týdny jsme zavedli na UG servery Warmod, což bylo doprovázeno spoustou novinek a informací. Bohužel, stále jsme zavalováni dotazy na to, jak se ovládají UG servery. Uživatel, který je na UG.cz registrován již rok a půl, není schopen rozkliknout jednoduše CS:Source záložku a informaci si dohledat, radši začne spamovat ICQ (zpravidla moje :) ). A hlášky stylu: "Čau seš tu?"; "Čau až tu budeš napiš" a nebo "Čau pořebuju něco" dokážou naštvat asi kohokoliv. A věc nejzajímavější, o práva na UG servery si zatím napsala čtyři děvčata, ani jedna z dotyčných nespamovala, ale udělala přesně co má - poslala pouze PM se SteamID a správným předmětem. Styďte se pánové.Bod čtvrtý - ligaStěžejním projektem na UG bude určitě od ledna AMD CS:Source liga, která v adminování tak trošku zbyla na mě. Bohužel, už teď se děsím toho, že bude třeba rozdělit týmy do určitých kategorií podle jejich kvality a stability. Každý den přemýšlím nad tím správným systémem a věřte, nebude to jednoduché. Zatím mě napadla tato varianta.AMD CS:Source Liga - možný formát
Výchozí obrázek

Jsem si jist, že většina z Vás si již všimla ponekud zanedbaného stavu CS:Source aktivit na United-Games.cz. Chybí toho mnoho a to, co máme rozhodně není ideální. V tomto příspěvku, který je spíše blogem než novinkou jako takovou bych chtěl trošku rozberat důvody a celkový stav současné situace s malým pohledem do budoucna.

Bod první - máme zastaralý web

Pro mě, primárně jako redaktora v CS:Source je samozřejmě velmi důležité, aby celá komunita byla co nejaktuálněji informována o všech nadcházejících zápasech týdne. Bohužel, United-Games.cz zatím nedisponuje featurkou, kterou můžete najít například na cadred.org, efever.de nebo SK-Gaming. Ano, chybí nám match ticker jako takový. Věřte, že je velmi náročné (hlavně časově), snažit se vypisovat všechny jednotlivé detaily zápasů do novinek a potom stejně tyto informace nejsou na očích tolik, jak by měly. Díkybohu, nový web se blíží a zde by se tento problém rozhodně vyskytovat neměl. Konečně se snad také dočkáme určité databáze týmů. abychom nemuseli nadále doplňovat sestavy a statistiky pořád dokola.

Bod druhý - coverage

Ruku v ruce s bodem číslo jedna zde máme problém coverage jednotlivých akcí. Jednak nemůžeme nijak upozornit na hlavní trháky přímo, můsíme je nějak zaonačit do novinky a hlavně, nestíháme. V současné době na United-Games jakkoliv spolupracujeme na novinkách pouze já a občas Koolacc, kterému za výpomoc srdečně děkuji. Bohužel, zvláště co se týče coverage, to je běh na dlouhou trať a nikdo z nás to nemá vůbec jednoduché, vše sledovat a dát si práci s updaty.

Bod třetí - servery

Před několika týdny jsme zavedli na UG servery Warmod, což bylo doprovázeno spoustou novinek a informací. Bohužel, stále jsme zavalováni dotazy na to, jak se ovládají UG servery. Uživatel, který je na UG.cz registrován již rok a půl, není schopen rozkliknout jednoduše CS:Source záložku a informaci si dohledat, radši začne spamovat ICQ (zpravidla moje :) ). A hlášky stylu: "Čau seš tu?"; "Čau až tu budeš napiš" a nebo "Čau pořebuju něco" dokážou naštvat asi kohokoliv. A věc nejzajímavější, o práva na UG servery si zatím napsala čtyři děvčata, ani jedna z dotyčných nespamovala, ale udělala přesně co má - poslala pouze PM se SteamID a správným předmětem. Styďte se pánové.

Bod čtvrtý - liga

Stěžejním projektem na UG bude určitě od ledna AMD CS:Source liga, která v adminování tak trošku zbyla na mě. Bohužel, už teď se děsím toho, že bude třeba rozdělit týmy do určitých kategorií podle jejich kvality a stability. Každý den přemýšlím nad tím správným systémem a věřte, nebude to jednoduché. Zatím mě napadla tato varianta.

AMD CS:Source Liga - možný formát

6 týmů invite + turnaj o další 4 sloty - první liga
Druhá liga bude tvořena dalšími deseti týmy, podle umístění z kvalifikačního turnaje, následně třetí liga atd. Do playoff by postupovaly všechny týmy z první ligy a 6 týmů z ligy druhé. Poslední čtyři týmy v tabulce by vždy sestoupily do nižší ligy, resp. postoupily do ligy vyšší.

Bod pátý - turnaje

UG mělo vždy tradici v pořádání pravidelných turnajů. Ať už 2on2, 1on1 nebo týmových. Bohužel, I když bych velice rád udělal například serii Vánočních 5on5 turnajů, například o zlaté účty, není čas. Dokud na United-Games.cz nenajdeme nějaké pomocné adminy, není pořádání těchto turnajů v jednom možné.

Bod šestý - anticheat

Včera jsem se definitivně rozhodl, že od zavedení nového webu bude ve všech soutěžích a turnajích poviný anticheat. Tím bude X-Ray Anticheat a UG profil bude přímo uzpůsoben, pro vložení odkazů na jednotlivé XAC profily. Kdo nebude mít XAC, nebude na UG prostě hrát. K tomuto rozhodnutí jsem dospěl na základě posledního dění v 2on2 ClanBase, kde se to cheatery jen hemží.

Tak tohle je ve zkratce asi tak vše, s čím jsem si chtěl veřejně postěžovat. Věřte, že kdyby to mělo jakoukoliv cenu, pokusím se opět rozjet nábor redaktorů a hlavně 2-3 adminů, ale zkušenost mě naučila, že většina existencí, to chce dělat pouze kvůli "funkci" a takovéhle lidi tady opravdu nepořebujeme. Pokud budete chtít pomoci, určitě se ozvěte, ale nepočítejte pro začátek s větší odměnou, než pocit z dobře vykonané práce a nějakými výhodami =).