Již v dalším updatu se dočkáme nerfu pěti různých karet. Jak si komunita přála, přichází nerf Druida, ale asi trochu jiný, než bychom očekávali. Krom něj se Blizzard zaměřil i na oslabení Pirát Warriora a Murločích decků.
UPDATE #1: Blizzard oznámil, kdy nerfy přijdou do hry. Všech pět karet budeme moci vídat pozměněné již od příštího pondělí.
Do hry spolu s dalším updatem přijde pět nerfů, které ovlivní především Druida. Nerf ale překvapivě nedostane komunitou nenáviděná Ultimate Infestation. Místo ní budou oslabeny další dva opravdu silné Druidí spelly. Innervate je nyní jen obyčejná coina, moc často ji už tím pádem neuvidíme. Murloc Warleader stále nevypadá špatně, ale nerf to rozhodně není zanedbatelný. Jako klasicky, všechny změněné karty, které lze disenchantnout, budete moci směnit za plný Arcane dust.
Změny karet:
- Krom tohoto znění karty přemýšlel Blizzard ještě nad těmito:
- Obnov dva Mana Krystaly.
- Přidej si dva Mana Krystaly. Innervate by stála jednu manu.
- Přidej si šest Mana Krystalů. Innervate by nově stála many čtyři!
- Našeho milovaného orca ban hammer také neminul a odnesla to jedna z jeho nejtypičtějších zbraní. Za dvě many byla tato zbraň králem, ale nyní by pozici této zbraně mohl zaujmout jiný 2-drop.
- Původní nápad byl snížit poškození na dvě, ale tento nerf se vývojářům zdal vyrovnanější.
- Murloc Paladin je nyní velice silný a jako jeden z mála decků dokázal konkurovat Druidovi. Tato změna je společně s Fiery War Axe asi nejrozumnější a otevře dvířka dalším murlockům do našich decků.
- Nerfnutý měl být i Rockpool Hunter, ale vývojáři si nakonec postačili s oslabením jedné karty. Warleadera zvolili proto, že tu s námi bude napořád a oslabí Murlocky na delší dobu, než by to udělal Rockpool.
- Blizzard chtěl Mana cost zvýšit dokonce na sedm! Ale tento nerf spolu s oslabením Innervate se jim nakonec zdál dostačující.
- Nečekaným nerfem je bezpochyby Hex. Tato basic karta nikdy nedělala velké problémy a je snad jediný přímý removal pro shamany. Těžko řící, co se Blizzardu honí hlavou, ale rozhodně si po zvýšení mana costu na 4 dobře rozmyslíte hraní této karty.
Karty, které nerfnuty nebyly, ale měly být:
Designéři hry zároveň uvedli i důvody, proč se rozhodli neoslabit některé karty.
- Ultimate Infestation:
- Vývojářský tým si údajně projel data z her a zjistil, že UI zase tak silná není. Nejsilnější druidí kartou byla v současné metě Spreading Plague. Ultimátní Infestace byla až někde okolo prostředka. A zároveň i nerf Innervate oslabuje Ultimate Infestation.
- Vývojářský tým si údajně projel data z her a zjistil, že UI zase tak silná není. Nejsilnější druidí kartou byla v současné metě Spreading Plague. Ultimátní Infestace byla až někde okolo prostředka. A zároveň i nerf Innervate oslabuje Ultimate Infestation.
- Ice Block:
- Patří k opravdu silným kartám, ale nerfnout ho tak, aby se nestal naprosto nehratelným, je prakticky nemožné. Komunita volala po odrotování Bloku do HoF, jak ale vývojáři uvedli, do Hall of Fame budou karty rotovat jen na začátku každého Hearthstoního roku.
"Nerf Innervate z tohoto spellu udělá prakticky nehratelnou kartu, nemyslím, že bychom ji ještě mohli vídat. Určitě ne dvě kopie v každém druidím decku. I když se nerf sekery nezdá nikterak velký, dle mého názoru by mohl způsobit naprostý konec Pirátů. Warleader bude stále skvělou kartou, ale Murločí Paladin už podle mě nebude tak silný, jako doteď. Spreading Plague je opravdu hodně dobrá karta a zdražení o jednu manu s tím nic neudělá. A důvod, proč se vývojáři rozhodli nerfovat Hex naprosto nechápu."